Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2548459
Oscar heeft weer wat prutoogjes en een oog is ook wat rood. Heeft hij in het verleden wel vaker gehad, dan kreeg hij een oogzalfje wat het euvel met een klein weekje weer liet genezen.
Nu is het net allemaal wat onhandig met de kerst. Morgen moet ik werken en als het écht moet kan ik natuurlijk naar de dierenarts gaan, maar dat zou wel heel erg onhandig zijn.
Zou ik tot na de kerst van die similasan oogdruppels kunnen geven?

Omdat hij de laatste tijd ook weer regelmatig overgeeft en diarree heeft, hebben we ook net phytonics probiotica besteld. Ik heb het idee dat het een beetje een weerstandprobleempje is, maar met ogen weet je dat nooit zeker natuurlijk. Vandaar mijn vraag hier.
Door Lizzy
#2548489
Ik vind Similasan in de regel beter dan allerlei zalfjes. Moet je echter wel de capsules gebruiken of een flesje dat nog dicht is, want flesjes die al even open staan, zijn snel niet goed meer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2548932
Een nieuw flesje is geen probleem, want ik heb het niet in huis en moet het nog kopen.

Dat had ik vanmiddag willen doen, maar zowel de etos als de appie hadden het niet. Waar kan ik dat kopen?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2549074
Staat me iets van bij dat het uit de handel was, of heb ik dat mis? :-\
Oculoheel is hetzelfde idee.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2549094
Helaas is Similasan niet meer verkrijgbaar ,of je moet nog geluk hebben en een flesje tegenkomen bij een DA drogist
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2549109
Sanyo schreef: Staat me iets van bij dat het uit de handel was, of heb ik dat mis? :-\
Oculoheel is hetzelfde idee.
Dat liet de verkoopster me zien, maar ik had geen idee of dat wat was. Morgen maar even halen dan.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2550008
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode ogen/prutoogjes altijd behandel met melk op kamertemperatuur, en hier is het dan altijd binnen 2-3 dagen weer verdwenen
En handig, het is overal te koop (zelfs bij de benzinepomp als de winkels dichtzijn)  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2550251
Ik heb nu druppels van A Vogel. Leek me wel vergelijkbaar met de similasan. Hoop dat het hem snel verlichting geeft.
Door Lil
#2550266
Kaela schreef: Ik heb nu druppels van A Vogel. Leek me wel vergelijkbaar met de similasan. Hoop dat het hem snel verlichting geeft.
Ik hoop het ook! Laat je ons wat weten? Ik zoek nog een goede vervanging voor mijn allergie. Oculoheel is voor irritatie heel goed, voor allergie helaas een stuk minder.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2550970
Lil schreef: Ik hoop het ook! Laat je ons wat weten? Ik zoek nog een goede vervanging voor mijn allergie. Oculoheel is voor irritatie heel goed, voor allergie helaas een stuk minder.
Zucht, nu laat hij me weer niet druppelen.

Soms he, word ik echt heel erg moedeloos van hem. Gister hebben we na het speuren een keer kunnen druppelen, dat was zo onverwacht en hij was zo moe en voldaan dat het een keer lukte. Goed beloond natuurlijk. Maar gisteravond was het weer bal. Dus als deze druppels niet werken, zal het vooral zijn omdat we niet vaak genoeg kunnen druppelen.

Iemand nog tips om het te oefenen? Ik doe nu een paar keer per dag heel rustig mijn handen in de juiste houding voor het druppelen, zonder te druppelen. Dan begin ik verderaf en steeds een keertje dichterbij. Maar ik kom niet zo ver dat ik zijn ooglid op kan trekken.
De ellende is ook, dat al dit soort dingen totaal geen probleem zijn als hij gezond is. Dan kan ik oogjes kijken in alle standjes, tandjes kijken, huigje kietelen, overal aanzitten. Pas als er iets is en iets moet, gaat hij moeilijk doen. Hij houdt het nu nog beleefd, hij gaat een beetje sneppen en laat mij zijn tanden voelen zonder enige bedoeling tot verwonden. Maar ik maak me geen illusies, als ik doorzet doet hij het ook.
Door nicolette
#2551007
Aan een muilkorf laten wennen. Niet zo dat hij weet muilkorf om iets vervelends.

Ik gebruik bij geïrriteerde ogen zilverwater. Werkt anti bacterieel etc.

Succes
Laatst gewijzigd door nicolette op wo 26 dec 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2551008
Ik wilde net ook zeggen muilkorf. Zeker als het wel kan als hij gezond is. En verder helpt het waarschijnlijk om het met 2 man te doen. Bij Cay in het begin ook vaker hulp van moeders gevraagd om vast te houden (met muilkorf, zodat ze niet kon happen). Uiteindelijk vaak genoeg dergelijke handelingen moeten doen omdat het moest (dus niet om te oefenen) dat ik het nu zelf kan doen en ook zonder muilkorf. Hoewel als ik een beetje twijfel gaat gewoon een snoetje om (vind ik met dit soort dingen fijner dan de draadmuilkorf). Ze vond de muilkorf fijn genoeg, want ik heb een hele periode eentje gebruikt met wandelen, dus het betekende ook lang leve de lol.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2551021
Hij kent de muilkorf, maar dat helpt niet. Het is niet het happen wat ik het probleem vind zeg maar. Het is dat hij zodra het "moet" in protest gaat. Doe ik hem een muilkorf om, gaat hij spartelen. Gaan we hem in de houtgreep nemen, dan gaat hij worstelen enz.
Het is met alles zo, dat zodra Oscar het gevoel heeft dat hij "iets moet" en hij snapt niet wat, hij per direct niet meer belastbaar is en zwaar in de stress schiet. Daarom zijn we nu bij de behendigheid al 4 lessen gewoon aan het rondwandelen om rust en kalmte en daarmee dus weer belastbaarheid te vinden. Het "iets moeten" moet er eerst af, voordat iets lukken kan. Snap je het probleem?

Vanmorgen ben ik op de grond gaan zitten, lekker rustig knuffelen en toen een druppel gedaan. Ging super, hij vind die druppel ook helemaal geen probleem. Ik dacht dat het misschien prikte, maar dat doet het blijkbaar niet. Enige jammere is dat ik het tweede oog niet meer kon doen, omdat meneer K wakker was geworden en er daardoor weer opwinding ontstond. Ik ga het vanmiddag nog eens op die manier proberen. Het kan twee kanten op. Of hij accepteerd de rust, of hij krijgt ook dan het gevoel dat er iets "moet". Maar dat zie ik wel aankomen en dan stop ik mijn pogingen of ga op een makkelijker niveau verder (flesje alleen maar vasthouden, niets mee willen). 
Door Lil
#2551034
oefenen lukt wel, maar zodra het moet niet meer.

mmmmm misschien eens filmen en kijken wat er anders is tussen oefenen en moeten?

hier is het juist andersom oefenen gaat minder goed als dat het moet. Ook eens opgenomen en ik blijk dus rustiger en met meer zelfvertrouwen te handelen omdat het moet en om te oefenen ben ik wat minder duidelijk zeg maar. Misschien is dat bij jou ook zo? Hoeft natuurlijk niet  ;)

Als ik hooikoorts heb en mijn ogen echt geïrriteerd zijn, dan prikt het bij mij wel. Dus ik dacht ook dat het bij Oscar zou prikken.

Als het zo goed ging met knuffelen en dan druppelen, dan is dat misschien wel de truc.  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door