Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poerovdotdip
#2550164
Hallo allen,


Ik heb 4 katten (2 ex-poes 2 ex-kater) waarvan een blaasgruis kater, dit is pas sinds 6 weken bekend. Hij zitn u op dieet voer tot de gruis 0 is en dan wil ik hem gaan overzetten terug op vlees. Hij is nogal een trut met eten.
De andere drie zaten voorheen op vers( eerst 4 dus) ivm financieen op goedkope brokjes overgestapt en toen dus 1 zieke kat, we zaten op dat moment al te kijken om weer terug over te gaan op kvv ivm overmatig verharen en rommelig uitzien. Sinds paar weken dus weer op KVV , lotgering in ons geval omdat dit goedkoop is en wij nu eenmaal geen groot budget hebben. En nu helemaal niet aangezien 1 kat nu voor 40 euro per maand dieetvoer krijgt en de andere 3 voor 30 euro kvv (en voor ons is dit veel).

We willen graag wat afwisseling in de KVV geven ze krijgen af en toe (1x per week) ook in de ochtend of avond een kuikentje p.k. Eerste keer wilde er 2 niet, de andere poes rende er meteen met eentje weg hahaha :P vandaag weer een poes meteen een gegregepen en weggerend de andere twee pas nadat ik er mee ging spelen. KVV is nooit ene probleem geweest.

Tips tips tips tips
Welk kvv is ook vrij goedkoop (naam + gewicht + ong. prijs zou fijn zijn)
zijn er behalve kuikens meer wat ik ze kan voeren. Heb geen mega vriezer maar we hopen in de toekomst een klein tweedehands vriezertje bij te kopen zodat we wat meer kwijt kunnen. We zijn nu namelijk per maand ruim 2 lades kwijt :) dus hebben zelf nog maar 1,5 haha
Door Martine-Tom
#2550182
Kiezebrink met spiervlees aangevuld?
Kiezebrink kost iets van 3 euro de kilo, afhankelijk van welke soort, spiervlees kan nog veel goedkoper.
Door poerovdotdip
#2550206
Martine-Tom schreef: Kiezebrink met spiervlees aangevuld?
Kiezebrink kost iets van 3 euro de kilo, afhankelijk van welke soort, spiervlees kan nog veel goedkoper.
En waar kan je aan spiervlees komen?
Ontzettend interessante site! Alleen erg jammer dat de bestelkosten zo hoog zijn :( en boven de 175 euro ga ik niet komen, kan ik nergens kwijt ook. En niemand die ik ken voert vers :(
Door poerovdotdip
#2550263
Martine-Tom schreef: Caroba.nl?

vanaf 25 euro komen ze aan huis :)
Ik woon zelf net buiten die postcode (2000 AA en 2999 ZZ) maar kennissen er binnen, dus wie weet geen bezorgkosten onder de 25 :D dan kan ik goedkoop aanvullen hihi :) Maar helemaal top!!

Heb je ook nog tips wat betreft wat hoe vaak etc.?
Hoe vaak per week mogen ze kuikens?
Ik geef ze soms een ei met wat water erdoor, rauw en wat water voor extra vocht hoe vaak mogen ze dit per week?
En muizen? Wil gaan kijken voor pinkies of zijn die fuzzies/fluffies (sorry ben er nieuw in) beter? En hoe vaak mogen ze die per week?


Of kan ik met deze vragen beter even bij het barf gedeelte een topic openen?

En moet je qua kuikens (die wegen 50gr per stuk) dan qua gewicht kijken? Ze krijgen hier 500gr lotgering per dag (normaal 4 nu ff drie maar ze laten iets staan dus dat gooien we weg/deel 4 zeg maar) verdeeld over ochtend avond dus per kat ong. 125gr per dag, simpel gedeel 62 ochtend en 62 avond. Kan ik dan gewoon een ochtend vervangen door een kuiken van 50gr?
Wat om nou nog kuikens te gaan verknippen :') haha liever niet zeg maar.
En moet ik qua muisjes dan ook kijken wat ze ong. wegen en zo bekijken? Of is het gewoon 1 kuiken of 1 muis ongeacht gewicht?


Als mn vragen stom zijn.. sorry er voor :) maar t zijn wel mn poezenvriendjes :D
Door poerovdotdip
#2550296
Martine-Tom schreef: Ohh nouja 25 red ik altijd al wel snel :biggrin2:
hahaha ja geloof ik

Wij willen grootste deel nog lotgering voeren ter afwisseling kuikens en die mixen. En ivm vriezer ruimte is het dna wel handig om onder de 25 te blijven. :)
Wellicht als we straks viezertje ergens vandaan hebben dat we dan wat groter inkopen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2550805
En op zich, Lotgering heeft genoeg varianten met veel verschillende diersoorten om variatie aan te brengen... of geef je echt de katten versie? Want daar vind ik dan weer een beetje te veel vis in zitten... mijn katten ook want die willen de katten variant niet eten, lol.  ze hebben nu trouwens ook haas/kalkoen die officieel ook voor katten bedoeld is volgens mij :)
Door poerovdotdip
#2550985
EllenL schreef: En op zich, Lotgering heeft genoeg varianten met veel verschillende diersoorten om variatie aan te brengen... of geef je echt de katten versie? Want daar vind ik dan weer een beetje te veel vis in zitten... mijn katten ook want die willen de katten variant niet eten, lol. ze hebben nu trouwens ook haas/kalkoen die officieel ook voor katten bedoeld is volgens mij :)
nee de hond compleet oid. toen wij nog een hond hadden at hij dit de katten toen de kattenversie maar die aten liever de honden versie :). Aangezien de kattenversie duurder is en ze die minder graag wilden krijgen ze hond.
Waar ik het nu vandaan haal hebben ze alleen de compleet. Wellicht hebben ze bij die gunshies meerdere smaken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door