Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#254940
Annak woont nu iets meer dan 2 weken bij mij en eet vanaf dag 1 natuurlijk vlees.
Er is een aantal zaken wat mij opvalt en ik wil graag jullie mening horen:

1. Hij drinkt erg veel en moet daardoor ook veel plassen (Rover drinkt eigenlijk nooit, want haalt al het vocht uit het vlees).
2. Ik vind hem erg sloom. Hij is werkelijk niet vooruit te branden.

Kan het zijn dat hier toch iets lichamelijks aan de hand is? Eigenlijk wil ik het nog even aankijken voordat ik naar de DA loop (doe ik niet zo snel).
Wie denk er even mee.....
Gebruikersavatar
Door chooky
#254946
Het zou door het overschakelen kunnen komen. Hij is natuurijk gewend om veel te drinken, het kan zijn dat hij nog moet leren dat ie met minder toekan.
Het slome kan komen doordat hij aan het overschakelen is op een andere stofwisseling, van koolhydraten naar vetten en eiwwitten.

Hoe is zijn gewicht, zie je daar verandering in (of in het ziicht, wordt hij magerder?)
Zie je nog andere veranderingen? oogvocht, haaruitval, etc ?
Hoe ziet z'n ontlasting eruit?
Door K@rin
#254951
yalla schreef: Annak woont nu iets meer dan 2 weken bij mij en eet vanaf dag 1 natuurlijk vlees.
Er is een aantal zaken wat mij opvalt en ik wil graag jullie mening horen:

1. Hij drinkt erg veel en moet daardoor ook veel plassen (Rover drinkt eigenlijk nooit, want haalt al het vocht uit het vlees).
2. Ik vind hem erg sloom. Hij is werkelijk niet vooruit te branden.

Kan het zijn dat hier toch iets lichamelijks aan de hand is? Eigenlijk wil ik het nog even aankijken voordat ik naar de DA loop (doe ik niet zo snel).
Wie denk er even mee.....
Heb je zijn temperatuur opgenomen ?
Als het een teef was, zou je ook aan baarmoederontsteking kunnen denken ........

Nu zou je aan zijn nieren denken ..........
Kan dit ook niet een symptoom van ontgiften kunnen zijn ..
Alhoewel ik denk, dat je daar voorzichtig mee moet zijn en niet alles daar aan kunt wijten ....
Misschien, als het na een paar dagen nog niet over is, toch ff bij de DA laten checken ..... (Urine, bloed .)
Door Nelly
#254952
Moeilijke vraag Monique. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij een soort van heimwee heeft. Heb dat vaker meegemaakt met herplaats-honden hoor. En vergis je niet, dat kan best lang (soms tot 1 jaar) duren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254986
Ik zou het ook nog even aan kijken ik weet wel van mijn atkins periode dat ik ook even erg moeizaam vooruit kwam en ook hoofdpijn kreeg omdat mijn lichaam moest overschakelen van koolhydraten verbranding naar vet verbranding, maar dit moet natuurlijk niet blijven duren. Het drinken kan inderdaad ook gewoonte zijn, dat wordt langzaam aan minder.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 04 feb 2005, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#254990
Het kan absoluut de overschakeling zijn naar vers. Zelfs het vele drinken. Maar ik sluit me aan bij de rest. Dit moet niet langer dan nog een paar dagen duren. Anders zou ik zeker even naar de dierenarts gaan en urine + bloed na laten kijken.
Door youp
#255062
Niet te lang aankijken. Het kan echt van alles zijn. Levershunt, nierfalen, enz.
Honden gaan meestal meer drinken als ze iets onder leden hebben. Dit doen ze om het lichaam schoon te spoelen.

Probeer een dagje bij te houden hoeveel hij precies drinkt. Dit is altijd handig voor je da om te weten. Hij kan dan bepalen of het echt te veel is.
Door yalla
#255214
Bedankt allemaal voor het meedenken en de serieuze reacties.
Hij was vanaf het begin af aan al sloom, maar vanavond tijdens de wandeling ging hij ineens als een speer ??? Hij begon zelfs een beetje te trekken aan de lijn en dat had ik nog niet meegemaakt; meestal was ik diegene die moest trekken ;D
Zijn urine ziet er nogmaal uit, maar ik vind zijn vacht in slechte conditie. Dit wijd ik dan maar aan het eten van brokken wat hij 6 jaar gedaan heeft :(
Toch vind ik dat hij over het algemeen een slechte indruk maakt. Wij zouden het 'down' noemen. Dit kan uiteraard te maken hebben met de herplaatsing, maar zelf denk ik dat er meer aan de hand is. Zijn algehele conditie is gewoon slecht. Hij loopt heel veel te hijgen in huis en vanmiddag had hij na driekwartier wandelen toch echt genoeg. Zijn achterhand is zo slap dat hij soms bijna omvalt als hij in het water staat.
Door yalla
#255220
Truus schreef: Mmmm :-\. ga op je eigen gevoel af Monique, als je het niet vertrouwd, zou ik eens naar de D.A. gaan.
Ja tuurlijk ga ik dat ook doen als ik binnen nu en - pak-'m-beet - 3 dagen geen noemenswaardige verbetering zie.
Door ine
#255221
Zou het niet zo kunnen zijn, dat deze hond totaal geen conditie heeft en dat hij bij jou ineens erg veel beweging krijgt?
Misschien eerst eens voorzichtig opbouwen, die conditie?
En je weet, dat als de hond overgaat op versvlees, dat hij gaat ontgiften, dus dat die vacht nog wel even kan duren, voor hij weer goed is.
Hoe was de hond gehuisvest bij de vorige eigenaren? Was dat buiten? Of lag hij veel buiten? Ook dat kan er mee te maken hebben.
Het blijft moeilijk, als je een oudere hond krijgt. Succes meis! :-*
Door Truus
#255223
yalla schreef: Ja tuurlijk ga ik dat ook doen als ik binnen nu en - pak-'m-beet - 3 dagen geen noemenswaardige verbetering zie.
Precies ;) Is de hond veel binnen en was hij voorheen veel buiten?
Door yalla
#255228
Ine schreef: Zou het niet zo kunnen zijn, dat deze hond totaal geen conditie heeft en dat hij bij jou ineens erg veel beweging krijgt?
Misschien eerst eens voorzichtig opbouwen, die conditie?
En je weet, dat als de hond overgaat op versvlees, dat hij gaat ontgiften, dus dat die vacht nog wel even kan duren, voor hij weer goed is.
Hoe was de hond gehuisvest bij de vorige eigenaren? Was dat buiten? Of lag hij veel buiten? Ook dat kan er mee te maken hebben.
Het blijft moeilijk, als je een oudere hond krijgt. Succes meis! :-*
Volgens de eigenaren (maar ja, je weet nooit of die de waarheid spreken) werd hij toch 'behoorlijk' uitgelaten. Wat dan 'behoorlijk' is, daar werd eigenlijk niet rechtstreeks antwoord op gegeven. Dus ik denk ook dat hij niets gewend is. Aan de fiets lopen wil hij niet, zeiden de eigenaren maar ik ga daar wel mee beginnen.
Ja, ik denk dat de slechte vacht zeker met ontgiften te maken heeft. Zijn ontlasting is ook nog zeer wisselend van kleur en structuur. Bij de vorige eigenaren (dat mag ik nu zeggen, want hij is nu officieel van mij :D) was hij altijd binnen, maar ik merk dat hij graag buiten is. Logisch ook voor een poolhond natuurlijk ;)
Ook jij bedankt voor het meedenken :)
Door Nelly
#255237
Waar ik me zorgen over maak Monique, is het feit dat je zegt dat z'n achterhand zo slap is, en dat-ie soms bijna omvalt. Dat is niet goed! Een Malamute hoort een beresterke hond te zijn die een personenauto in z'n uppie vooruit kan trekken. Echt waar!!! Zou 'm toch maar ff laten checken als ik jou was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door