Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2548217
Ze had dus nog last van lipexceem, maar ik ben begonnen met vetramil en volgens mij is het vurige al minder.
Alleen kreeg ze ineens heel veel jeuk en was de huid op haar buik helemaal roze.
Dus weer naar de DA, die haar een injectie gaf met prednisolon, ze kreeg ook pillen mee, die zijn 20 mg.
Indy is dus een flink spanieltje van 17 kg , maar een vriendin van mij heeft een golden retriever van 35 kg en die bleek hetzelfde
probleem te hebben . Hij kreeg  pillen mee van 0,5 mg . Nu vraag ik me af of het gewoon is om zon grote dosering te geven
voor een huidprobleem.
Ze loopt nu al een hele dag te hijgen, wat denken jullie maar weer terug naar de DA
#2548261
Het kan zijn dat je da dat in eerste instantie op een hoge dosering heeft gezet, als het probleem dan minder wordt, dat je dan moet gaan minderen, heel langzaam en afbouwen (dat is heel belangrijk bij prednison) ik denk als ze gedrag vertoont wat ze anders niet vertoont dat je dan toch beter even naar de da kan gaan.
#2548422
annemarie/indy schreef: Ze had dus nog last van lipexceem, maar ik ben begonnen met vetramil en volgens mij is het vurige al minder.
Alleen kreeg ze ineens heel veel jeuk en was de huid op haar buik helemaal roze.
Dus weer naar de DA, die haar een injectie gaf met prednisolon, ze kreeg ook pillen mee, die zijn 20 mg.
Indy is dus een flink spanieltje van 17 kg , maar een vriendin van mij heeft een golden retriever van 35 kg en die bleek hetzelfde
probleem te hebben . Hij kreeg  pillen mee van 0,5 mg . Nu vraag ik me af of het gewoon is om zon grote dosering te geven
voor een huidprobleem.
Ze loopt nu al een hele dag te hijgen, wat denken jullie maar weer terug naar de DA
En op basis van wat krijgt ze uberhaubt prednison? Ik vind het eerlijk gezegd nogal een makkelijke "oplossing". Is er uberhaubt gekeken naar de oorzaak van dit huidprobleem? Ik vind zulke doseringen prednison in de regel met een kanon schieten op een mug :-\
#2548457
Ik vond het ook nogal drastisch, maar ze had een hele roze buik van het likken en was al een paar nachten niet aan slapen toegekomen ( overdag ook niet veel).
Ik zal haar vandaag nog 1 tablet geven als het de gewone dosering is, en even kijken of ze er erger van gaat hijgen.
Plassen heeft ze nog niet in huis gedaan, we zijn er wel vannacht uitgeweest maar we hebben een tuin dus ik hoef haar niet uit te laten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door