Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door AnkeH
#2547739
Onze Youri, een Cavalier King Charles Spaniel van bijna 8, heeft beginnende artrose. Ik gaf hem al traumeel, hij heeft van de dierenarts een spuit gekregen met vitamine D, traumeel en zeel en ik heb duivelsklauw en glucosamine en chondroitine mee gekregen. Verder als tip passief bewegen van de poot waar het om gaat. Kan ik nog meer doen? Vanmorgen kwam hij trouwens weer helemaal soepel uit zijn mand gelukkig, en hij speelt weer met onze andere hond.
Door Irish
#2547746
Je kan naast de middelen die je meegekregen hebt ook nog visolie geven, dat is zeker icm glucosamine een goede :)
Door AnkeH
#2547784
Oké, dankjewel. Kan ik dat dan allemaal samen geven dan? Hij krijgt ook nog colostrum en probiotica. Duivelsklauw, traumeel, glucosamine en chondroitine en dan visolie. Weten jullie een goede visolie? En ik heb glucosamine van het merk Pro Joint meegekregen. Ik kan het echter nergens vinden, weet iemand waar ik dat kan bestellen? De DA is namelijk dik een half uur rijden, en ik neem aan dat hij de rest van zijn leven glucosamine moet slikken. Duivelsklauw moesten we geven bij pijnklachten, niet standaard.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2547889
Visolie van Doils (evt. senior) of royal green is prima.

Wellicht heeft de dierapotherker of medpets Pro Joint wel, Medpets zal het waarschijnlijk wel kunnen bestellen voor je. :)
Door 202Spots
#2547901
AnkeH schreef: En ik heb glucosamine van het merk Pro Joint meegekregen. Ik kan het echter nergens vinden, weet iemand waar ik dat kan bestellen? De DA is namelijk dik een half uur rijden, en ik neem aan dat hij de rest van zijn leven glucosamine moet slikken. Duivelsklauw moesten we geven bij pijnklachten, niet standaard.
Gewoon de glucosamine met chondroitine voor mensen kopen, 't maakt niet veel uit welk merk 't is, en dat geven  ;)
Door AnkeH
#2547927
In die Pro Joint vitamine zit ook magnesium blijkbaar, en aangezien hij ook wel eens kramp heeft aan dat pootje (vooral bij kou en sneeuw, en het verdwijnt als ik de poot opwrijf), zou Pro Joint goed zijn. Ik ga die visolie ook bestellen.

Wat doen jullie qua beweging?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2548014
Zodra het weer het weer toelaat zwemmen!! Of naar en hydro-bad om binnen te zwemmen. Maar in ieder geval ergens waar ze niet op de kant hoeven te klauteren, een (honden) strand is ideaal.

Niet met ballen gooien en achter stokken aan laten rennen, het remmen is niet goed.
Gebruikersavatar
Door nova
#2548073
AnkeH schreef: Onze Youri, een Cavalier King Charles Spaniel van bijna 8, heeft beginnende artrose. Ik gaf hem al traumeel, hij heeft van de dierenarts een spuit gekregen met vitamine D, traumeel en zeel en ik heb [/b]duivelsklauw en glucosamine en chondroitine mee gekregen. Verder als tip passief bewegen van de poot waar het om gaat. Kan ik nog meer doen? Vanmorgen kwam hij trouwens weer helemaal soepel uit zijn mand gelukkig, en hij speelt weer met onze andere hond.



idd visolie  :) , en hele grote kans dat je hond  klachtenvrij wordt op die middelen.

Hier een oudje van 10 die  loopt als een trein op dezelfde middelen  die jij hebt gekregen.
Een verschil van dag tegen nacht ;)

Vaak zie je  meteen al verbetering, maar  pas na een week of 6 geven zie je  écht wat het doet  ;)
Laatst gewijzigd door nova op za 22 dec 2012, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2548276
Hier een hond waarbij op 9-jarige leeftijd zware artrose (ik kon als leek de heup niet meer herkennen als heup, was een rare klomp) vast gesteld. Jaren goed gelopen op gluco/chondrio, visolie en groene lipmossel. Vorig jaar was hij op 10.5 jarige leeftijd tweede op de Limburgse kampioenschappen agility. Nu een jaar later is hij erg achteruit gegaan en kan hij vaak niet spelen en al helemaal niet meer sporten. Maar loopt wel nog dagelijks een uur zonder klachten. Zie menige hond van 11.5 jaar die zogenaamd niets heeft en veel slechter loopt.

1 waarschuwing over zwemmen: als het water koud is en dat is het meestal ook als het buiten 20 graden is, dan kan het meer slecht als goed doen. Kou op het gewricht is hier killing. Daarom al sinds jaar en dag een jasje aan en sindsdien niet meer kreupel 's winters (en vroeger elke winter kreuperl)
Door BAC
#2548298
Els en Max schreef: Visolie van Doils (evt. senior) of royal green is prima.

Wellicht heeft de dierapotherker of medpets Pro Joint wel, Medpets zal het waarschijnlijk wel kunnen bestellen voor je. :)
Doils is velen malen beter, want van de royal green moet je enorm hoog doseren wil je aan de EPA en DHA komen die in de Doils zit, voor een therapeutisch effect.

Glucosamine van Puur Natuur is de beste, of van Phytonics, ik ben toen op het spreekuur geweest van Any Animal, duur is gewoon het beste.
In deze gluco's zitten ook stoffen (Natuurlijk vitamine C, gember, duivelsklauw etc etc) en mineralen die een hond met artrose nodig heeft, dit redt je niet met een mensen pilletje.

Verder gelijkmatig bewegen, rustig gelijkmatig en rechtlijnig, liever een paar keer een kort stukje dan in een keer een heel lang stuk.
Door Lil
#2548501
Senta schreef: Doils is velen malen beter, want van de royal green moet je enorm hoog doseren wil je aan de EPA en DHA komen die in de Doils zit, voor een therapeutisch effect.

Glucosamine van Puur Natuur is de beste, of van Phytonics, ik ben toen op het spreekuur geweest van Any Animal, duur is gewoon het beste.
In deze gluco's zitten ook stoffen (Natuurlijk vitamine C, gember, duivelsklauw etc etc) en mineralen die een hond met artrose nodig heeft, dit redt je niet met een mensen pilletje.

Verder gelijkmatig bewegen, rustig gelijkmatig en rechtlijnig, liever een paar keer een kort stukje dan in een keer een heel lang stuk.
Nou, ik heb jaren lang mensenpoeder gegeven waar wel die stofjes in zaten en die vele malen hoger gedoseerd waren dan de producten die jij opnoemt. Koste ook een leuke 60 euro voor een maand.  ;)
Door BAC
#2548642
Lil schreef: Nou, ik heb jaren lang mensenpoeder gegeven waar wel die stofjes in zaten en die vele malen hoger gedoseerd waren dan de producten die jij opnoemt. Koste ook een leuke 60 euro voor een maand.  ;)
Ik heb het niet van mijzelf he, maar van Heiloo, ik neem aan dat die mij wel het juiste advies geven geld speelt hier namelijk geen rol
Maar welke Gluco gaf jij dan waar precies dezelfde stofjes inzaten?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2548663
Ik heb jarenlang Atrimove gegeven, daar haalden we zeer goede resultaten op.  :) Ik gaf in principe ook Doils Senior, zeker de laatste maanden, maar heb Royal Green ook als prettig ervaren.
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2548699
Ik heb er hier helaas ook een met artrose. Ik geef nu glucosamine/chondroitine/msm. Kan ik daarnaast ook van Doils de visolie geven? Of is dat dubbel op?

Ze heeft nu 3x een spuit met ontstekingsremmer in haar gewricht gekregen. We hebben 9 weken lang alleen maar korte rondjes met haar gelopen. We zijn gelukkig nu weer de wandelingen aan het opbouwen. Gelukkig wordt ze zelf ook weer actiever en speelt ze weer met Indy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door