Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door KingCharlie
#2546418
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ivm met wat Charlie momenteel eet. We hebben tig veel merken KVV geprobeerd, maar na lang zoeken zijn we dan toch op 2 merken gekomen waar Charlie het goed op doet, dat wil zeggen, geen maagklachten en goede ontlasting.
Charlie krijgt momenteel Naturis compleet en Carnivoer. Op deze merken doet hij het enorm goed, maar nu komt dus het probleem. Van de Carnivoer kan hij enkel de eend-mix, lam-mix en vis-mix eten in verband met zijn allergie voor rund. In de overige smaken zit runderboekmaag verwerkt.
In de Naturis hebben we dan meer keuze qua smaken, maar daarvan lust hij enkel de kalkoen compleet en de zalm compleet...

Nu dacht ik het volgende te doen: 3 dagen per week Carnivoer en de overige dagen Kalkoen compleet van Naturis. Dan kom ik in principe 1 diersoort te kort, maar in de Naturis zit een premix. Nu mijn vraag: hoe groot is de kans op tekorten met dit (beperkt?) menu?

Lynn&Charlie
Door M@rina
#2546447
In Carnivoer wordt in bijna alle versies kippenbot verwerkt als natuurlijke calciumbron, strikt gezien voer je dus al voldoende diersoorten:
Carnivoer: eend, lam vis en kip.
Naturis: kalkoen

Carnivoer heeft
ook nog een paardversie, misschien kan je die nog toevoegen?
Bij elkaar voer jenu  4 diersoorten en 1x vis, er zijn  hier honden die vanwege allergie jaren op 1 enkele diersoort staan. Idealiter zou het mooi zijn als je nog wat meer variatie aan zou kunnen brengen maar in principe heb je nu voldoende afwisseling om compleet te voeren. In de Naturis zit ook nog eens een premix, dat zijn ook vitamine en mineralen.
Door KingCharlie
#2546454
Juist, de lam-mix bevat kippenbot, daar had ik niet aan gedacht, bedankt. :)

De paard-mix is geen optie. Heeft Charlie al eens gegeten, maar was de dag erna enorm ziek want blijkt (kwam ik later achter via mail naar Carnivoer), dat de paard-mix runderboekmaag bevat.. Spijtig.

Er bestaat een 100% paard, maar dat bevat dan geen bot.
Door M@rina
#2546592
Je kan ook af en toe een eitje voeren, of een schep yoghurt bij het voer, biedt ook weer andere voedingsstoffen.
Door KingCharlie
#2546678
Paard van Naturis hebben we nog niet geprobeerd, maar we hebben al zoveel smaken gehad, o.a. hert, struisvogel, konijn, en hij eet er niet van. Konijn heeft hij al gegeten van Alaska en ook van Tinlo en die lustte hij wel wel..

Rauw ei hebben we ook al eens geprobeerd, dat lust hij ook niet..
Zuivel reageren zijn darmen niet goed op. We probeerden eens karnemelk, een heel klein scheutje aangelengd met water, had hij vrijwel direct diarree van..

Het is heel moeilijk om zijn menu uit te breiden, ofwel lust hij het niet, ofwel krijgt hij er slappe ontlasting of diarree van. Een KVV met groenten gaat al helemaal niet, krijgt hij slappe poep van, hetzelfde met gekookte groenten. Spijtig, want hij lust nochtans heel graag groenten.
Door M@rina
#2546681
Lastige klant heb je daar  ;)

Tinlo is een mooie aanvulling op naturis en carnivoer In de paard van tinlo zit eendenbot verwerkt en de lamsversie bevat alleen lam dus ook lamsbotten. Heb je toch weer wat meer variatie in de botsoorten (kip, eend en lam)
Door KingCharlie
#2546696
Maar het probleem bij Tinlo dan weer is dat ik niet zo tevreden was over zijn ontlasting, ondanks het hoge botpercentage. Maar ik heb nog een rol Tinlo kip en Tinlo konijn liggen en dat wil ik binnenkort nog eens gaan proberen, ik wacht eerst nog op probiotica die ik bestelt heb, lijkt me wel goed om zijn darmen wat te ondersteunen.
Tinlo kip & konijn lustte hij wel.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door