Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#2546494
Sem heeft sinds vandaag ineens dat hij continue likt aan zijn achterste. Ik net kijken, uurtje terug. Zit er een wondje, het is een beetje open en rondom geïrriteerd.
Het lijkt niet echt op een hotspot. Althans, ik heb nog nooit een hotspot gezien, maar er zit geen geel beslag oid op...
Geen idéé wat het is...?

Iemand een idee toevallig? Maar vooral wat kan ik doen ermee of erop? Hij blijft er niet van af, heeft er duidelijk last van (loopt een beetje met bolle rug)...

Hier een (niet heel erg duidelijke..) foto...
Afbeelding
Door danielle1980
#2546522
ja idd, zie niet zo goed ook hoe het zit, maar ik zou t uitbruisen met waterstof peroxide tot echt niet meer bruist zeg maar even deppen en dan honingzalf erop en dat paar keer per dag herhalen
Door Kinnie
#2546532
Nu bleef hij eindelijk eens even rustig liggen, kon ik even goed kijken. Het is inderdaad een gaatje lijkt wel... Vlak (schuin) onder zijn anus... Het is ook een hele harde schijf...
Misschien een fisteltje vanuit de anaalklier...?
Geen idee, bedenk me ook maar wat, zou dat kunnen?
Het gaatje is ook wel zwart, zoals ook op de foto eruit ziet.
Hmmz.. Morgen toch maar even naar de DA denk...  :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2546593
Lijkt mij zo van de foto wel op een naar buiten open geknapte ontsteking van de anaalklier, maar vraag me af of het daarvoor niet te ver van de anus afzit. :-\ Ik zou voor de zekerheid inderdaad even langs de da gaan, als het dat is kunnen ze er flink ziek van worden.
Door smulpaap
#2546628
Noa heeft enige tijd geleden ook zoiets gehad . Ik zag s,middags een heel kleine verdikking , moest aan het werk en dacht morgen maar verder bekijken en z.n de d.a bellen
Manlief trof haar de volgende ochtend aan , en toen was de boel dus in de nacht al geknapt  :-\

Afbeelding
Door *Marieke*
#2546644
Het lijkt bijna op een abces wat zich spontaan heeft ontlast... Maar als er een nog een handelscijfers onder zit, zou ik morgen idd even naar de DA gaan.. Een abces ontstaat ook niet zomaar spontaan...

Sterkte!!
Door Kinnie
#2547025
Sem is nu bij de DA. Het is een anaalklier die op springen staat.... Ach gossie... Om 16.30 kan ik hem weer halen. Ze gaan onder een roesje de klier open maken zodat de troep eruit kan
Door smulpaap
#2547081
Kinnie schreef: Sem is nu bij de DA. Het is een anaalklier die op springen staat.... Ach gossie... Om 16.30 kan ik hem weer halen. Ze gaan onder een roesje de klier open maken zodat de troep eruit kan


Ach gos dus toch de anaalklier ?
Door Kinnie
#2547281
Zo Sem is weer thuis. Nog een beetje 'dronken' ligt hij nu lekker voor de kachel.
Het is goed gegaan, de klier is helemaal schoongespoeld en hij heeft AB en metacam mee gekregen voor de komende dagen. Komt weer helemaal goed.
Nu merk ik pas wat een druktemaker Sem eigenlijk is, het is erg rustig in huis nu Sem daarstraks even weg was, en nu al een mak schaapje ligt bij te slapen.. Het prulleke
Door Kinnie
#2548315
Sem is weer helemaal het heertje! :): Wondje ziet er nu goed en rustig uit en hij komt er ook niet meer aan. Dus hartstikke mooi.. Gelukkig maar...
Had al gelezen / gehoord dat een fistel lastig te 'bestrijden' is, maar dat is het gelukkig niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door