Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#25386
Hoi, even een vraagje. Kali heeft momenteel haarverlies, vlak bij de staartaanzet. De huid daar is een beetje rood en geïrriteerd. Ze bijt daar ook zodra ze de kans krijgt. Een maand of wat geleden ontdekte ik een vlo en aangezien haar moeder een lichte vlooienallergie heeft, heb ik alles zo veel mogelijk ontsmet en Kali ingespoten met tea trea olie. De jeuk is echter gebleven.
Aan het voedingspatroon is niet zo extreem veel veranderd. Ik ben nu maar alle 'slechte' dingen aan het elimineren. Bijvoorbeeld: ze is gék op munchy sticks (die rode dingen), waarvan ze er af en toe één krijgt, zo'n kleintje. En andere koekjes ('s avonds 1, als avondsnack). Verder: zie het onderdeel 'menu'.
Sowieso ben ik van plan de 'avondsnack' te gaan vervangen door één kippennek. Over een paar weken wil ik eens kijken hoe het dan er uit ziet. Mocht dat niet werken, dan ga ik een eliminatiedieet proberen. Is er in de tussentijd een middeltje dat verzachtend werkt tegen de jeuk?
Laatst gewijzigd door Janet op za 22 nov 2003, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#25411
het klinkt me als een vlooien allergie, de honden die ik gezien heb die niet tegen vlooien konden bijten ze altijd aan de staartaanzet.
In bad met kamille thee wil het wel verzachtend verken
Door ine
#25429
Janet, ik heb geen idee, of die teatree afdoende helpt tegen vlooien!
1 beet kan voldoende zijn voor een hond om zich helemaal kaal te bijten!
Als ik jou was, zou ik haar dagelijks op vlooien controlleren en desnoods voor een hardere aanpak kiezen!
Ik weet het, dat velen het niet met me eens zijn, maar als het echt een vlooienallergie is, dan zul je uit 2 kwaden moeten kiezen!
Als iemand een betere/gezondere manier weet, houd ik me aanbevolen!
Door jeanne
#25441
klinkt mij ook als een vlooienallergie :-\
Sommige honden hoeven inderdaad maar 1 vlooienbeet te hebben om zich vervolgens helemaal gek te krabben en te bijten :-\
Heeft ie echt geen vlo meer?
Door Janet
#25443
Ik heb de laatste tijd geen vlo meer gezien. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Zeker omdat het in huis lekker warm is, kunnen ze zich binnen uitstekend thuis voelen. Misschien toch maar een frontline-spray?
Door sylvia
#25457
Ja ik zou tegen vlooien ook wat rigoreuzer te werk gaan janet,en vergeet vooral je huis niet,en je auto (die wordt wel eens overgeslagen)
Door Lizzy
#25465
Bijten aan de staart zou inderdaad op een vlooienallergie kunnen duiden. Hoewel sommige honden daar ook bijten bij anaalklieren die vol/ontstoken zijn.

Even er vanuit gaande dat het een vlooienallergie is: er zijn ook zeer goede homeopathische middelen die goed kunnen helpen bij een vlooienallergie!

Groetjes, Lizzy
Door Janet
#25471
Nou, dan ga ik nog maar eens aan de grote schoonmaak :'(. En eens even rondvragen bij de D.A. De mijne zóu ook homeopathisch moeten werken :-\. Ze schrijven doorgaans echter alleen maar 'standaard' geneesmiddelen voor.
Door avalon
#25472
Als je hond een vlooienallergie heeft kan hij van 1 beet een behoorlijke tijd last hebben, en zich dus helemaal stukbijten. Ik was de hond dan meestal met tea tree shampoo of eucalyptusshampoo. Het is verstandig om in huis goed te stofzuigen. Dan kun je ook wat teatree druppels in de stofzuigzak doen, dan gaan eventuele vlooien daar ook niet overleven. Slaapplaats van de hond ook goed reinigen. En als echt niets helpt tja...... dan maar chemische zooi.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door