Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2545643
Sinds een week of 2 Doet onze stafford meid elke dag praktisch al haar behoefte binnen. Terwijl ze voorheen perfect zindelijk was!?
Vanmiddag was de druppel die de emmer deed overlopen , ze deed het normaal altijd als we allebei waren werken. Maar vanmiddag was mijn vriend thuis, even na boven wel. De achterdeur stond open dus ze kon zo na buiten. Plast ze Recht voor de deur?? Binnen dus!?

Voorheen liet ik haar sochtends in de tuin even haar behoefte doen, en tussen de middag kwam mijn vriend voor een grote wandeling. Dat is altijd prima gegaan!
Nu Doet ze niets meer in de tuin??
Ga sóchtends en savonds nog een extra blokje met haar lopen en dan doet ze ook haar behoefte, maar dan ook nog eens als we de deur uit zijn? of als we in bed liggen?
Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben???
Ze doet het wel altijd bij de deur, alsof ze weet dat ze daar na buiten moet?

Verschillende scenario's hebben we ons al bedacht, maar het klinkt allemaal zo onlogisch?
We zijn een maand of 2 geleden verhuisd.. maar het is pas de afgelopen 2 weken?
Ze heeft afgelopen week wat extra eten gekregen, maar de week ervoor niet?

We kunnen haar niet betrappen en dus straffen, we belonen haar wel extra als ze buiten iets doet.

Iemand ervaring, ideeen? Tips? Advies? Alles is welkom!
#2545652
Martine-Tom schreef: Plast ze ook meer/vaker? Mss iets van blaasontsteking oid?
Ik weet niet of het perse vaker is, Normaal was het 1 grote plas smorgens, en een grote plas smiddags. maar nu is het smorgens een klein plasje, tussendoor een klein plasje, en smiddags een klein plasje. Dus meer is het volgens mij niet?
. Maar dat verklaart de poep weer niet?
#2545664
kan het niet zo zijn dat ze vreselijk van iets (vuurwerk) >:( is geschrokken omdat ze wel bij de deur wat doet maar niet in de tuin terwijl wat jij zegt dat de deur open was.

en doet ze wel haar behoefte gewoon met de wandelingen,als dat zo is zou ik toch ernstig gaan twijfelen wat erin die tuin is gebeurt :-[
#2545677
ja kan ook maar ik heb hetzelf nl ook gehad met een hond van mij was dus wel vuurwerk (had het ook gehoord) en zei was buiten nou heeft heel wat voeten in aarde gehad om haar weer in de tuin te krijgen k..... vuurwerk ik haat het en hellemaal die jongelui die niet weten wat ze doen en dus expres in tuinen gooien,nou als ik ze in mijn handen krijg moeten ze hard kunnen lopen hoor :boo: :boxed:
#2546015
ja ik dacht het al zie de symptomen,en ja de een gaat doen wat jou hond doet de mijne dorst toen ook niet  meer buiten te plassen ik ging aantal keren per dag ergens naar toe waar geen vuurwerk
werd afgestoken zeker niet straffegoed belonen als ze dan wel wat doet, en hou der uit die tuin pokke
vuurwerk,zullen wel weer van die rot gasies zijn >:(
#2546053
Ik zou in ieder geval een medische oorzaak uitsluiten, dus plasje laten onderzoeken en als daar niks uit komt haar ook even laten nakijken. Oud en nieuw is nog anderhalve week weg en misschien mankeert ze wel iets als ze normaal zo perfect zindelijk is. As je zeker weet dat er medisch niks loos is, kan je plannetje bedenken om ervoor te zorgen dat ze zo min mogelijk bang hoeft te zijn.
#2546545
Dotti schreef: ER word inderdaad wel veel  vuurwerk afgevuurd hier in de buurt, maar ze is normaal gezien niet bang ervoor?

En loopt ze dan na de deur om van schrik een plasje te doen? Of hoe moet ik het zien?
Ze is pas anderhalf! Dus zo vaak heeft ze het nog niet meegemaakt toch? Ik denk dat het best nog wel een beetje een 'enge' periode is en ze hier nog goed aan moet wennen.
#2546565
ja als ze er aan wennen! bij mijn hond werd het elk jaar erger en heb er echt alles aangedaan,zelfs ver voor oudjaar een specialevuurwerkcd nou dat was wat eerst heel zachtjes gezet geen reactie steeds iets harder (was ook het advies) nou op een gegeven moment hard genoeg naar mijn idee maar daar had ze dus niks van was nep ;D te slim hondje denk,maar het is en blijft moeilijk, en ja plas laten controleren zou ik ook doen maar dat verklaart dan niet dat ze ook in huis poept,in mijn ogen is het gewoon angst :-\
#2546591
kiara schreef: maar dat verklaart dan niet dat ze ook in huis poept,in mijn ogen is het gewoon angst :-\
sommige honden gaan wanneer ze zich zeer onzeker, onveilig, angstig voelen in huis plassen en poepen. De aanwezigheid van hun eigen geur (waar ze in principe het huis mee markeren) maakt dat ze zich iets aangenamer/veiliger voelen. Mocht dit de reden zijn dan voelt het hondje zich momenteel echt niet prettig en zou ik daar zeker iets aan gaan doen.

Ps natuurlijk 1e alle medische redenen uitsluiten (urine laten nakijken, eventueel ontlasting ook)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door