Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bellabeest
#2544952
door mijn instructeur ben ik gevraagd mee te denken wat te geven tijdens het 8jarig bestaan van de hondenschool.
nu dacht ze zelf dat het leuk zou zijn om iets voor de honden te drogen, nu wist ze van mij dat ik een drogertje heb en heeft gevraagd of ik het op mij wilde nemen. nu wil ik dit best doen maar veel ervaring heb ik nog niet met drogen daarbij vind ik veel dingen nog eng en vies ( eet zelf al 12 jaar geen vlees en ja ik weet dat honden vleeseters zijn van nature maar toch)

nu vroeg ik me af wat kan ik nou het handigste drogen voor een grote groep honden als kleine traktatie  het gaat om ongeveer 80 honden denk ik
Door Mevroi Kruim
#2545057
80 honden is best veel  :o en dan met een klein drogertje en een echte traktatie ... dat gaat niet meevallen.
Dingen als lever, hart, long (goedkoop) zijn goed en makkelijk te drogen maar om echt een traktatie te wezen met je er toch wel aardig wat van geven Je zou dan een aantal stukjes in wat wc-papier kunnen verpakken en dat dan weer in een dichtgevouwen wc-rolletje, dan hebben de honden wat te doen voordat ze hun lekkers krijgen.
Ik heb een heleboel lamsluchtpijpen gedroogd, dat levert leuke traktaties op maar is veel werk omdat er relatief minder in de droger kan en je ze goed schoon moet maken, vet er af, anders drogen ze slecht.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2545070
je moet denk ik zoeken naar vlees waar weinig/geen vet aan zit , makkelijk te drogen en goed houdbaar voor de hondenbaasjes . ( en kost je natuurlijk minder tijd in de voorbereiding)
verder bedenken hoeveel (gram )  je per persoon wilt geven , dit is makkelijker te berekenen hoeveel je dan ongeveer aan vlees nodig hebt .....
ik weet niet wat voor droger je hebt , maar als je bv een bohmann hebt , bij mensen in de buurt vragen of je schalen mag lenen ...... hier droog ik dus met 10 schalen op 1 bohmann .
je bent dan nog wel denk ik zeker een week aan het drogen  ;)
verder zou ik leuke gevulde zipp zakjes maken .....
ik weet niet in welke omgeving je woont , maar job heeft runderneuzen .......misschien leuk voor o.a. in het pakketje
succes ....enne, laat weten hoe het je afgaat  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2545145
malimaniac schreef: De eendenvoetjes van VSE zijn heel goed te drogen.
haha, nu ik dit lees ben ik dolblij met mijn EX(calibur) ;D  met 9 rekjes.
Ik heb onlangs zalmhuiden gedroogd,  en 9 rekken vol x 12  vellen per rek = een  droogbeurt en  de hele hondenschool zou getracteerd kunnen worden  :D :D

zal morgen ff een foto plaatsen  ;)

Maar  nu even naar jouw situatie:

Vies zijn van dingen is nu niet meegenomen... :biggrin2:

Met het oog op t werk zou ik  zeker wat zoeken  wat niet gesneden hoeft te worden, en ik kom dan uit bij
eendenvoetjes van VSE, weinig werk en makkelijk te drogen
Kippenekjes zelfde verhaal
zalmvellen:  snel droog, maar wat meer werk als je ze wil oprollen.
anders  klokhuisjes (hart/long/luchtpijp) van haas of konijn,

schalen lenen voor je droogmachine vind ik een hele goede tip :D
Laatst gewijzigd door nova op wo 19 dec 2012, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bellabeest
#2545152
lauraV schreef: je moet denk ik zoeken naar vlees waar weinig/geen vet aan zit , makkelijk te drogen en goed houdbaar voor de hondenbaasjes . ( en kost je natuurlijk minder tijd in de voorbereiding)
verder bedenken hoeveel (gram )  je per persoon wilt geven , dit is makkelijker te berekenen hoeveel je dan ongeveer aan vlees nodig hebt .....
ik weet niet wat voor droger je hebt , maar als je bv een bohmann hebt , bij mensen in de buurt vragen of je schalen mag lenen ...... hier droog ik dus met 10 schalen op 1 bohmann .
je bent dan nog wel denk ik zeker een week aan het drogen  ;)
verder zou ik leuke gevulde zipp zakjes maken .....
ik weet niet in welke omgeving je woont , maar job heeft runderneuzen .......misschien leuk voor o.a. in het pakketje
succes ....enne, laat weten hoe het je afgaat  :)
gevulde zakjes is een leuk idee.
ook het schalen lenen is een goed idee heb idd een bohmann maar ken nog niet veel mensen hier en weet in mijn omgeving ook niemand met een droger.
denk dat job een beetje ver is woon zelf omgeving rotterdam.
Door Martine.
#2545153
Het is winter dus ik neem aan dat je verwarming aanstaat. Misschien een optie om voor te drogen in de verwarming tot het vlees al aan de buitenkant droog is en dan voor het laatste stuk de verwarming gebruiken. Uiteraard moet je dan geen honden hebben die aan zelfbediening doen  ;)
Door bellabeest
#2545258
Martine. schreef: Het is winter dus ik neem aan dat je verwarming aanstaat. Misschien een optie om voor te drogen in de verwarming tot het vlees al aan de buitenkant droog is en dan voor het laatste stuk de verwarming gebruiken. Uiteraard moet je dan geen honden hebben die aan zelfbediening doen  ;)
aangezien we aan het bezuinigen zijn staat de kachel nog niet aan hier.

en ben bang dat niet alleen de honden aan zelfbediening doen maar de katten ook. dus helaas gaat dit hem niet worden
Door tycolaika
#2545383
ik persoonlijk zou voor long gaan en lams pens long in kleine stukjes droogt lekker vlot , 12 uurtjes in mijn formaat
en pens is lekker dunnetjes , ook in twaalf a 14 uur droog

succes :D
Door Sietie
#2545420
wat ik zelf allemaal droog en wat leuke snacks geeft: runderneuzen, paard (gesneden met de snijmachine, zit geen vet aan) runderlippen. voor de rest weet ik nog wel een rits op te noemen, maar is of te lang onderweg in de droger of je moet er nog vet afhalen..
Gebruikersavatar
Door pike
#2545511
Waar je geen werk aan hebt zijn konijnenoren. Kan je er zo inleggen, maar ja, er kunnen er niet veel tegelijk op een rooster. Ze drogen wel redelijk snel en zijn een leuke snack. ;)
Door bellabeest
#2545533
pike schreef: Waar je geen werk aan hebt zijn konijnenoren. Kan je er zo inleggen, maar ja, er kunnen er niet veel tegelijk op een rooster. Ze drogen wel redelijk snel en zijn een leuke snack. ;)
dat heb ik pas geleden geprobeert maar geen van onze 4 honden snapte wat ze ermee moesten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door