Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petralita
#2545042
vorig jaar rond deze tijd heeft lita kennelhoest gehad.
opgelost met een hoestdrankje suikervrij met thijm en wat extra vitaminen van de dsz.

nu begint lita weer te snotteren en wat te kuchelen wat af en toe op overgeven lijkt.

weer kennelhoest? hoe te voorkomen dat het doorslaat en ze echt weer ziek word?
gewoon weer extra vitaminen van de dsz en hoestdrank?
Door ~anna~
#2545048
Het hoeft niet weer kennelhoest te zijn, maar lijkt het daar weer op dan gewoon weer wat tijmsiroop geven.
Voor de weerstand kan je bv Echinacea van A. Vogel geven, of All Septicum van de Groene Os.
Ik heb een hele oude hond en die geef ik af en toe zo eens in de 3 mnd een kuurtje van een week of 2-3, dat werkt prima.
Door Parelridder
#2545050
Ik geef in zo'n geval echinaforce tabletjes tbv de weerstand. Als ze hoest krijgt ze een lepeltje honing tegen de kriebel. Ze lopen zonder halsband (lokt hoest uit bij een geirriteerde keel). Ze eet zacht voeding (eveneens tegen keelirritatie) en we doen rustig aan, dus bijv. ook geen balspel.
Succes!!
Door petralita
#2545170
echina van a vogel (zowel tablet als vloeibaar) heb ik hier nog staan, hoeveel mag een klein hondje van 7,5 kilo hebben?

wat zou het anders nog kunnen zijn dan kennelhoest?
Door TijgerPuck
#2546172
Als het echt vanuit de keel komt zou ik Puur Laryngo geven. dat is speciaal voor de weerstand van de voorste luchtwegen. Absolute aanrader. Wordt ook veel ingezet bij kennelhoest. Het asiel hier zet het ook in. net als de Sinus bij katten van de luchtwegen in de kop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door