Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2544283
lijkt wel of ie het de laatste tijd regelmatig zuur heeft....
je hoort en ziet hem duidelijk slikken....een paar x achter elkaar dan is het weer effe rustig en dan
gaat ie weer......hij probeerd mn planten op te vreten dus het zit hem niet lekker...
geef hem okugest maar helpt niet echt..
het is eigenlijk heel de dag door met tussenpozen dan wel...
dus op nuchtere maag maar ook als ie gegeten heeft.
iem een tip?
Door nanna
#2544318
heb geen tip maar hoop wel dat het gauw over is want dat is echt niet prettig "het zuur"
Door Irish
#2544342
Kaatje heeft het af en toe.. ik geef dan een rauw stukje gesneden gember al dan niet icm met okugest en dan gaat het meestal wel weer..
Door sella
#2544352
Het enige wat hier helpt is de porties kleiner maken en dus gedurende dag zijn portie opvoeren
Door charmed
#2544366
Ik geef rauwe honing om de maag wat rustiger te maken. Dit helpt hier goed. De dames moesten voorheen heel vaak overgeven (lege maag) maar dat zien we nog amper na de rauwe honing
Door TijgerPuck
#2544403
Ik persoonlijk zou geen gember geven. Er zijn veel honden die daar juist van braken of erg veel gaan drinken..
Als de Okugest niet aanslaat zou ik de Puur Maag eens proberen.
De Flatcoated van mijn ouders had veel last van zijn maag, ook planten proberen op te eten etc.
Dit product neutraliseerd en kalmeerd de maag. Het is gewoon bij de dsz te krijgen.
Het is een absolute aanrader.

Good luck!
Door sella
#2544404
als het neutraliseerd, is de ph dan niet te laag om botten te kunnen verteren?
Door TijgerPuck
#2544426
Nee, ik bedoel niet dat de pH neutraal wordt  :) Het zorgt er juist voor dat het weer wordt hoe het hoort te zijn. Het brengt de maag + sappen in zijn juiste balans.
Sorry was misschien niet helemaal duidelijk.

Het werkt echt heel snel en je geeft het gewoon met het eten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2544434
In de Puur Maag zit ook gember hoor. Maar dat is wel een goede of de Maagcompositum van de Groene Os.
Door eelke
#2544449
Joep heeft er ook af en toe last van, maar dat is dan een dag, soms 2.

Geef je ze groenten?
En hoe vaak heeft hij het? Echt dagen lang/meerdere dagen per week?

Bij mij gaan er dan toch wat alarmbellen rinkelen, maar gezien de eerdere reactie's van anderen is dat misschien overdreven (omdat niemand zo reageert).
Door Lil
#2544451
eelke schreef: Joep heeft er ook af en toe last van, maar dat is dan een dag, soms 2.

Geef je ze groenten?
En hoe vaak heeft hij het? Echt dagen lang/meerdere dagen per week?

Bij mij gaan er dan toch wat alarmbellen rinkelen, maar gezien de eerdere reactie's van anderen is dat misschien overdreven (omdat niemand zo reageert).
Hier ook herders en ze hebben er gewoon heel vaak (eens in de twee maanden) een flinke week last van. Helaas een kwaal van het ras  :-\ :-X

En ja, hier gaan er ook alarmbellen rinkelen, 2 broers en een zus van Cayley zijn al overleden aan maag/darmkanker, ook een kwaal van het ras. Maar he, niet elke maagzuuraanval is meteen slecht nieuws. Maag en darmen zijn hier gewoon in orde, alleen erg gevoelig. Dus niet meteen alle alarmbellen aanzetten.  ;) :-* Wel maatregelen nemen tegen het maagzuur, want dat is niet alleen heel vervelend en pijnlijk ook nog eens slecht voor de maag en slokdarm als het te lang aanhoudt. Ik ga dus meestal helaas naar een da als het na een dag of 2/3 niet beter wordt.  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2544607
tja je hoeft mij niet te vertellen dat belgen maagproblemen hebben...dat weet ik wel..helaas :-\
hij heeft het sinds gisteren, nu is het weer effe rustig net ook geen gras gegeten..
spugen doet ie niet ..
kijk het vandaag nog effe aan met de okugest is het morgen niet minder dan effe langs de da
Door Lil
#2544613
Ja, het was toch Vinnie die ook eerder al klachten had of was dat een van je andere jongens?

Fijn dat het nu rustig is!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2544625
Lil schreef: Ja, het was toch Vinnie die ook eerder al klachten had of was dat een van je andere jongens?

Fijn dat het nu rustig is!
is zimba.... :)
Door inni
#2544690
Berre heeft er ook regelmatig last van, meestal een uur of 2 na z'n eten. Hij gaat dan uit zichzelf met z'n kop op bv z'n konijn liggen of op de rand van m'n voet, z'n kop moet wat hoger liggen. Als hij dan heeft staan blaffen staat hij hevig te likken en te slikken. Voor hem help 't best 1/6 van en maagtabletje van huismerk kruidvat. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door