Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pirlo
#2543293
Hallo,

Ik geef mijn pup van 6 maanden niet graag kant en klare snoepjes. Hoe kan ik vlees of orgaanvlees drogen?
Wat kan ik nog als tussendoortje geven? Ik zou niet willen dat hij zwaarder wordt.

Dank je.

Maddy
#2544414
Wat een goed idee is dit.
Ik heb zomers ook veel kruiden in mijn tuin en heb ook nog eens 6 konijnen.
Ik ga dit zeker in de zomer eens aanschaffen.
Koop nu vaak gedroogde groente en fruit voor mijn konijnen en kruiden omdat er in de winter niets groeit.
Knuffels Belleke
#2551256
Voor de zomer kun je idd groente en fruit drogen..... alleen kun je dan beter geen vlees drogen.
s`Winters is ideaal voor vlees, zodat er geen vliegen op af komen, heb het 1 x gedaan en alles zat onder de vliegen eitjes :-X
#2551326
[quote="Jouls"]
Voor de zomer kun je idd groente en fruit drogen..... alleen kun je dan beter geen vlees drogen.
s`Winters is ideaal voor vlees, zodat er geen vliegen op af komen, heb het 1 x gedaan en alles zat onder de vliegen eitjes :-X
[/quote]Ik had afgelopen zomer (in augustus) de waskeuken vol met wespen en dikke kakvliegen  :puke: Mijn vleesjes waren gelukkig nog wel in orde. Ik denk dat ik dan he raam met horgaas ga beveiligen. Want het raam moet echt wel open staan met de verschrikkelijke meur die eraf komt....
#2551357
Ik zet de bohman in het tuinhuisje. Veel vliegen er op, maar geneen kan bij het vlees komen. En ik heb geen stank.
Is wel een heel erg ranzig gezicht, al die vliegen op dat ding. Maar als ik in de buurt kom, vliegen ze gauw weg en ik haal mijn vleesjes uit de droger, ff afwassen/doekje er overheen en klaar.
En die vliegen zijn gelijk weer weg als de droger niet meer in bedrijf is.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2551395
Ik heb van de zomer gewoon long gedroogd in de keuken geen vliegen door.
Idd bewaar ik een gedeelte in een bak in de koelkast doe ook wat droge rijst erbij dat voorkomt als er nog ergens wat vocht is dat je vlees zal beschimmelen. En een gedeelte in de vriezer zo blijf het altijd vers ;)
#2551645
ik had voor een kantelraam een hor gekocht waar elastiek in zit.  de manier om te bevestigen lukte helaas niet maar ik kan slecht weggooien...:biggrin: en ik heb de elastiek strakker getrokken en de hor als een zak om mn driger heen getrokken  en zo kan er geen vlieg of ander insekt bij mijn vleesjes...geweldig dat ik slecht kan weggooien:biggrin:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door