Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2543687
Ik ben op zoek naar een oorzaak voor het krabben van mijn hond. Het is al heel veel minder geworden, maar af en toe heeft hij nog krab-buien.

Ik wil eerst kijken wat er gebeurt als ik ook alleen nog maar vleestrainers gebruik (om het goedkoop te houden maak ik nu een trainer-mix van koekjes, long, pens en kipfilet). Drogertje is officieel voor onder de kerstboom en het is niet zo dat de hond er helemaal gek van wordt, maar af en toe valt het op.

Ik wilde dus een lijst met alle reguliere vleessoorten waar eventueel ooit mee ge-elimineerd kan gaan worden. Hopelijk loopt het niet zo'n vaart, maar ik begin er nu wel rekening mee te houden sommige diersoorten niet te voeren zodat dit nog toegepast kan worden. Zelf kwam ik met het volgende lijstje:

Gevogelte
  kip
  eend
  kalkoen
  fazant
  gans
  patrijs

groot vlees
  koe/kalf
  schaap/lam
  paard
  geit

prooi
  konijn
  haas


Vis
  Haring
  Zalm


Hebben jullie nog toevoegingen? Konijn is al wel ooit gegeten, dan lijkt het mij handig haas als eventueel 'eliminatievoer' te bewaren, of is het vlees vergelijkbaar?
Gebruikersavatar
Door nova
#2543792
Lama  van Jolanda?  sardines? Parelhoen
  en tamar heeft  regelmatig andere exoten,  zoals struisvogel
Door nienk
#2543840
als ie af en toe krab buien heeft, zou ik beginnen met eens heel precies een dagboekje gaan bij houden met wat hij eet, wat je met hem doet, of je zijn kleedjes gewassen hebt of je huis gepoetst heb, of ie iets van straat gesnaaid heeft, etc.

als het allergische krabbuien zijn, dan kom je wellicht op die manier tot een veroorzaker.

af en toe krabberitis kan ook overigens heel goed stress-gerelateerd zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door