Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2543737
Migudu heeft een hele gevoelige huid, we hebben van de zomer een boel gedoe gehad met likken krabben en bijten.
Nu is het een tijd heel rustig gewees, maar nu heeft hij weer twee plekken op zijn huid waar hij aan likt.
Zou heb kunnen dat hij allergisch is voor de Mr. Groom spray? Die gebruik ik namelijk regelmatig.
Iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Gerda
Door Alba
#2543854
Er zit waarschijnlijk heel veel chemisch spul in die spray, dus ik denk dat het zeker wel zou kunnen.

Waarom gebruik je de spray? Misschien weet iemand een natuurlijker alternatief.
Door inni
#2543889
Ik ken de spray niet, is 't iets om gemakkelijker te kunnen kammen?


Voor Berre heb ik producten van Pet silk, shampoo en conditioner gaan allebei goed gebruik ik echter Liquid silk kraby hij dagenlang. En 't rare is dat ik net dat alleen over de langste stukken van zijn haren wrijf, terwijl de rest toch echt in contact komt met z'n huid.

Ga maar op zoek naar een ander product, misschien verdraagt hij dat wel en blijft de jeuk weg. ;)
Door Whisker
#2544710
mmm heb vanmiddag een heerlijke geur van espree geroken omdat ik opzoek was naar paw balm voor pekel en sneeuw nou deze lijn is dus op geheel natuurlijke basis en heb een cologne geroken van rainforest echt super fris maar niet overdadig ik heb een bestelling liggen voor de paw balm maar neem deze dan wel mee als ik het kan ophalen;-))  het is dus PH neutraal en ook de shampoo's zijn op basis van aloe vera heb ik gezien , ja heb de lijn even grondig bestudeerd ;-)
Door Lil
#2544714
Whisker schreef: mmm heb vanmiddag een heerlijke geur van espree geroken omdat ik opzoek was naar paw balm voor pekel en sneeuw nou deze lijn is dus op geheel natuurlijke basis en heb een cologne geroken van rainforest echt super fris maar niet overdadig ik heb een bestelling liggen voor de paw balm maar neem deze dan wel mee als ik het kan ophalen;-))  het is dus PH neutraal en ook de shampoo's zijn op basis van aloe vera heb ik gezien , ja heb de lijn even grondig bestudeerd ;-)
ik gebruik hier wel vaker de Espree voor geurtjes. Zelfs mijn super gevoelige honden kunnen er tegen. Als ik me niet vergis is het op basis van tea tree dat spul voor geurtjes. Ik gebruik het alleen op de kleding, maar je mag het ook op de hond zelf spuiten zeggen ze.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2545624
Carnis heeft tegenwoordig ook een hele natuurlijke lijn en is qua prijs net weer iets voordeliger dan Espree.
Door TijgerPuck
#2546177
De Espree heeft veel producten die op basis van Aloë Vera zijn. Die zijn super voor de huid en vacht.
Ik heb zelf in huis de Paw Balm ervan, de cologne (rain forest die is super lekker) en de shampoo en bij klitten gebruik ik de Detangle spray van Espree. Dat is een soort anti-klit spray.
Ik zou het zeker eens proberen.

Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door