Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mirkeq
#2540726
Hallo allemaal!

Een vraag voor de ervaren KVV gebruikers en dan met name diegenen die er ook al mee begonnen zijn toen hun hond nog pup was...
Een vriendin van ons heeft sinds kort een Berner Sennen pup, nu 10 weken oud, die staat nu nog op Pedigree pup brokken, maar ze had wel oren ernaar om over te stappen op Kvv van Lotgering voor haar pup.
Nou heb ik mijn eigen volwassen honden wel op Kvv Lotgering, maar ik weet dat de hoeveelheden voor een pup natuurlijk in ruime mate meer moet zijn, maar in welke verhoudingen wordt daarin gerekend?
Wie het weet of er ervaring mee heeft, die mag het zeggen  ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Door M@rina
#2540856
Voor een pup reken je tussen de 40 en 60 gram per kg lichaamsgewicht.  en dan gewoon kijken hoe de pup het er op doet.

tot 12 weken 4 maaltijden tot tot 6 maanden 3 maaltijden en vanaf een maand of 9 afbouwen naar 20 tot 30 gram per k lichaamsgewicht.

Dit zijn allemaal richtlijnen hé, iedere hond is anders en zo ook de voedingsbehoefte.
Door mirkeq
#2543386
Dank jullie wel! Hier kan ik al iets mee, het is toch anders met een pup dan met een volwassen hond  :D
Ik ga het doorgeven, maar inderdaad, het is altijd opletten hoe je pup het erop doet!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2543401
Hoi ik heb ook een berner en gelijk vanaf de fokker overgezet op lotgering en de verhoudingen wat de andere zeiden aangehouden,nu ook een sint pup precies hetzelfde meegedaan.
Alleen wat ik er wel bij doe is de puppygelatinaat van primval tot 1 jaar en dan nog 1 jaar voor de volwassene  heb ik bij de berner gedaan en nu bij de sint op adviesvan een holistische arts ga maar is googlen op dit spul .en pedigree hmmmm ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door