Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#2532904
Ik heb vandaag Qadir laten titeren in Zaandam bij Dorothea.
Ben helemaal tevreden, we konden meteen doorlopen, Qadir is nagekeken, goeie uitleg (was onze 1ste keer) prima uitzicht voor hem trouwens  ;D, hij keek op een vijver met  eenden, dus hij vond allrs best,hihi.

Zijn titers waren goed, hep 5 /parvo 4/ honden ziekte 4. Max. is 6. Dus hij had geen enting nodig . DA kon me vertellen dat je Lepto het hele jaar kon laten zeten en niet per se in het voorjaar omdat deze ook juist in het najaar tot uiting komt/ziekte uit kan breken. Dus die wel gelijk gedaan.
Hier in de omgeving zijn we de enige die de hond laten titeren, maar het voelt prima.
Hij is goed beschermd en dat is precies wat we willen!
Door Bieke
#2537889
Ik vind het goed dat je hebt laten titeren, maar........ Volgens je foto heb je een Afghaan. Hoe vaak komt die in het water? Bovendien heeft Weil een bepaalde temperatuur nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Ik heb het getal 22 graden zo in mijn hoofd. Het is nu om het vriespunt. Dus werkt het vaccin niet. Waarom er dan een vaccin injassen, waarin kwik zit, dat op het zenuwstelsel werkt? 
Voor mij is de kans op bijwerkingen van deze vaccinatie veel te groot. Dierenartsen weten daar veel te weinig van af. Dat leren ze in Utrecht blijkbaar niet.
Sorry, maar ik erger me hierover kapot.
Ik ben nu voor de tweede keer een boek van Jutta Ziegler aan het lezen. Het is een boek van een Duitse dierenarts. De ondertitel is: Doodgevaccineerd, verkeerd gevoerd en vergiftigd door medicamenten.
Het tekent precies mijn houding tegenover dierenartsen.
Gebruikersavatar
Door joel
#2538775
Bieke schreef: Ik vind het goed dat je hebt laten titeren, maar........ Volgens je foto heb je een Afghaan. Hoe vaak komt die in het water? Bovendien heeft Weil een bepaalde temperatuur nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Ik heb het getal 22 graden zo in mijn hoofd. Het is nu om het vriespunt. Dus werkt het vaccin niet. Waarom er dan een vaccin injassen, waarin kwik zit, dat op het zenuwstelsel werkt?
Voor mij is de kans op bijwerkingen van deze vaccinatie veel te groot. Dierenartsen weten daar veel te weinig van af. Dat leren ze in Utrecht blijkbaar niet.
Sorry, maar ik erger me hierover kapot.
Ik ben nu voor de tweede keer een boek van Jutta Ziegler aan het lezen. Het is een boek van een Duitse dierenarts. De ondertitel is: Doodgevaccineerd, verkeerd gevoerd en vergiftigd door medicamenten.
Het tekent precies mijn houding tegenover dierenartsen.
Klopt, Qadir is een afghaan, en hij zwemt dan wel niet, maar komt (bijna) dagelijks, ook met deze kou in het water, tot kniehoogte om vervolgens te gaan liggen, hij kan op die manier zijn warmte kwijt van het rennen en spurten.
Hij komt veel in aanraking met andere honden, en is nogal van het likken van gras en struinen/waden langs de waterkant

Ik heb de studie ook niet gedaan, en ik heb gehandeld naar mijn beste weten, het is al heel lastig als je hier het één hoort, en daar weer het ander en via vrienden wéér een ander verhaal hoort, maar na een half jaar info verzamelen en afwegen wat wel en niet voelt het voor mij een prima beslissing.
Je moet je er niet aan ergeren, iedereen handelt naar zijn eigen inzicht.

Idd, het verhaal gaat dat (als) je Weil ent dat je dat moet doen in het voorjaar omdat de bacterie rond de 22 graden buiten juist goed gedijt
De DA kwam echter met een goed onderbouwt verhaal waar ik me goed ik kon vinden en omdat ik dat ook al eerder had gehoord, heb ik dus daarom deze enting wel laten zetten ook al is het geen voorjaar.....
Door Lizzy
#2542718
Bieke schreef: Ik vind het goed dat je hebt laten titeren, maar........ Volgens je foto heb je een Afghaan. Hoe vaak komt die in het water? Bovendien heeft Weil een bepaalde temperatuur nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Ik heb het getal 22 graden zo in mijn hoofd. Het is nu om het vriespunt. Dus werkt het vaccin niet. Waarom er dan een vaccin injassen, waarin kwik zit, dat op het zenuwstelsel werkt?
Voor mij is de kans op bijwerkingen van deze vaccinatie veel te groot. Dierenartsen weten daar veel te weinig van af. Dat leren ze in Utrecht blijkbaar niet.
Sorry, maar ik erger me hierover kapot.
Ik ben nu voor de tweede keer een boek van Jutta Ziegler aan het lezen. Het is een boek van een Duitse dierenarts. De ondertitel is: Doodgevaccineerd, verkeerd gevoerd en vergiftigd door medicamenten.
Het tekent precies mijn houding tegenover dierenartsen.
Jij scheert alle dierenartsen wel heel erg over 1 kam he? Ik vind een kritische houding tegenover dierenartsen en vaccineren prima, maar ik vind echt dat je hier door slaat. Er kan geen topic voorbij gaan hier en je ventileert je ongelofelijke wantrouwen tegenover dierenartsen en schrijf je dat ze nergens nul verstand van hebben. Terwijl er natuurlijk zat dierenartsen zijn, die een hele gezonde kijk hebben op vaccineren en zich zeer grondig in de materie hebben verdiept. En deze DA is er daar 1 van. Ik denk dat je al deze DA's chronisch en ernstig tekort doet. Je kijk op Weil klopt trouwens ook niet. Het najaar is gevaarlijker om Weil op te lopen dan het voorjaar. En bovendien werkt het vaccin inmiddels gewoon 1 jaar joh.
Door Bieke
#2542827
O, het was Dorothea, die gevaccineerd had voor Lepto.
Ik heb nu 15 jaar materiaal verzameld over vaccinaties en ik kom nog steeds tot de conclusie, dat veel dierenartsen er veel te weinig over weten. Dat is mijn mening maar wel gebaseerd op 15 jaar lezen over vaccinaties. Jij weet veel meer dan ik over voeding en dat respecteer ik. Maar ik weet meer over vaccinaties. Dat jij het opneemt voor Dorothea is logisch, want zij heeft je goed geholpen.
Ik heb wat opgeschreven over Lepto. Lepto moet volgens Dodds pas na 16 weken gegeven worden. Het zijn losse aantekeningen.
Natuurlijk scheer ik de meeste dierenartsen over een kam. Zo lang ik websites lees van dierenartspraktijken, die nog steeds ieder jaar alles vaccineren. Zo lang dierenartsen de eigenaren niet inlichten over de nadelen van een bepaald vaccin. Zo lang ze niet vertellen wat voor kwaad thimerosal kan hebben op de hersenen. Dat het een zenuwgif is en dat het o.a. epilepsie en encefalitis kan veroorzaken. Ik schreef niet dat lepto niet in het najaar kan voorkomen, ik schreef dat er in dec. geen watertemperatuur is ,waarin lepto kan leven. Bovendien werkt de Weil component toch maar 6 maanden. Zie Fidin, bij Intervet.Toen ik daar net keek, zag ik ineens dat er nu wel 0.1 mg thimerosal in zit. Dat is raar, nadat het er eerder niet op stond.Er staat wel:Sommige honden kunnen ongemak vertonen tijdens de injectie. Een diffuse zwelling, tot 5 mm in diameter, kan waargenomen worden op de injectieplaats gedurende maximaal 4 dagen. In sommige gevallen kan deze zwelling hard en pijnlijk zijn, maar dit zal geleidelijk afnemen en na 2 tot 3 weken verdwijnen. In zeldzame gevallen kan vlak na vaccinatie een tijdelijke verhoging van de lichaamstemperatuur en/of tijdelijke overgevoeligheidsreactie (anafylaxis) optreden met symptomen zoals lethargie, oedeem in de kop, pruritis, dyspneu, braken, diarree of neervallenMaar over de effecten op langere termijn hebben ze het niet. Dat het allergieen en auto-immuunziekten kan triggeren.
Dr Ron Schultz (the world’s
foremost independent authority on canine vaccines)Lepto is a very adverse event associated vaccine and the damndest thing is
t“hat lepto vaccines simply do not work.
I have seen older dogs go into kidney failure within two days of receiving
a Lepto vaccine.
Merial zegt:
ter vermindering van leptospirosis. Niet ter voorkoming.
In geval van accidentele zelfinjectie dient onmiddellijk een arts te worden geraadpleegd en hem de bijsluiter of het etiket te worden getoond.
En dat mag dan wel in je hond?
Pfizer zegt: Partiële actieve immunisatie.
It can interfere with immunization against
parvo & distemper. Reactions are common. The risk of side effects
outweigh the benefits.
Bovendien werkt het vaccin maar voor 75%.
Dus bij 25% (een op de 4) werkt het niet.

Maar goed, als mensen niet wijzer willen worden.......
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2542835
Gelukkig komt er over enkele maanden een nieuw vaccin op de markt zonder adjuvans, weer een zorg minder.  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2542873
*Dorothea* schreef: Gelukkig komt er over enkele maanden een nieuw vaccin op de markt zonder adjuvans, weer een zorg minder. :)
Dorothea, zonder mij te willen mengen in deze discussie over wèl of niet inenten, de gevolgen, en over Da's enz enz.
schijnt het verhaal over ''zonder adjuvans'' niet helemaal juist te zijn.
Een adjuvans moet er altijd in bij een vaccinatie, anders zal deze niet goed aanslaan. Er zit hoogstwaarschijnlijk minder adjuvans in, de regels schrijven een minimum voor en als men daaronder zit, mag het vaccin verkocht worden als: ''zonder adjuvans''.
Dit is althans de info die ik van mijn zwager heb doorgekregen, hij is werkzaam in de farmaceutische industrie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2542882
Annemarie Rijnveld schreef: Dorothea, zonder mij te willen mengen in deze discussie over wèl of niet inenten, de gevolgen, en over Da's enz enz.
schijnt het verhaal over ''zonder adjuvans'' niet helemaal juist te zijn.
Een adjuvans moet er altijd in bij een vaccinatie, anders zal deze niet goed aanslaan. Er zit hoogstwaarschijnlijk minder adjuvans in, de regels schrijven een minimum voor en als men daaronder zit, mag het vaccin verkocht worden als: ''zonder adjuvans''.
Dit is althans de info die ik van mijn zwager heb doorgekregen, hij is werkzaam in de farmaceutische industrie.
Dat lijkt me nogal merkwaardig, zodra het op de markt is, zal ik er nog eens een belletje aan wagen met de fabrikant.
Door Annemarie Rijnveld
#2542887
*Dorothea* schreef: Dat lijkt me nogal merkwaardig, zodra het op de markt is, zal ik er nog eens een belletje aan wagen met de fabrikant.
Dat zou fijn zijn als je dat wil doen, ik ben heel benieuwd naar het antwoord. Zet je dat dan hier op BP?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2543113
Door Annemarie Rijnveld
#2543268
Oh, interessant Dorothea, dank je wel. Ik ga het opslaan en aan mijn zwager laten zien. Aangezien hij in één van de genoemde FI werkt, had hij dat wèl moeten weten, denk ik. Hij doet onderzoek in vaccins e.d.

Denk jij dat dit ook eens toegepast gaat worden bij de Rabies-vaccinatie? Heb je daar al iets over gehoord?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2543277
Annemarie Rijnveld schreef: Denk jij dat dit ook eens toegepast gaat worden bij de Rabies-vaccinatie? Heb je daar al iets over gehoord?
ik heb wel gehoord dat er een nieuw vaccin is voor katten zonder adjuvans, ik zou hier nog info over verzamelen bij de fabrikant, maar nog geen tijd voor gehad.
Door Annemarie Rijnveld
#2543282
*Dorothea* schreef: ik heb wel gehoord dat er een nieuw vaccin is voor katten zonder adjuvans, ik zou hier nog info over verzamelen bij de fabrikant, maar nog geen tijd voor gehad.
OK, dan hoor ik dat nog misschien wel van je tzt. Is een Rabies enting voor kat niet toepasbaar voor hond?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2543296
Annemarie Rijnveld schreef: OK, dan hoor ik dat nog misschien wel van je tzt. Is een Rabies enting voor kat niet toepasbaar voor hond?
Ja dat was ook mijn vraag, ik zou het uitzoeken maar mijn things to do lijst is een beetje erg lang :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door