Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2540814
Hoe doen jullie dat met vlees van geschoten wild , als je dat  wil malen?
Kan dat  door de Kenwood , of heeft hij dat niet graag?
Ik wil mn dure mesjientje niet vernaggelen, en  ook niet de worm
Door Cindy de Wolf
#2540834
nova schreef: Hoe doen jullie dat met vlees van geschoten wild , als je dat  wil malen?
Kan dat  door de Kenwood , of heeft hij dat niet graag?
Ik wil mn dure mesjientje niet vernaggelen, en  ook niet de worm
Als het gewoon de kogeltjes zijn die bijvoorbeeld in Kiezebrink zitten of in haaskk, heeft ie er geen last van. Ik maal gewoon haasrugkk, ree, hert, haas, wilde nijn, hij hapt het zo weg en ik zie nergens slijtageverschijnselen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2540901
Ok, dank je wel.
Ik  wil een volgende keer lama malen,  dat is ook geschoten wild. vandaar  ;)

heb vanmiddag weer  voor  ruim 2 weken voor Bindi  KVVtje gemaakt :D, het gaat zooo fijn  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#2540917
nova schreef: Ok, dank je wel.
Ik  wil een volgende keer lama malen,  dat is ook geschoten wild. vandaar  ;)

heb vanmiddag weer  voor  ruim 2 weken voor Bindi  KVVtje gemaakt :D, het gaat zooo fijn  :D
Lama is toch een gedomesticeerd dier. Wordt die dan toch geschoten?
Gebruikersavatar
Door kayla
#2541148
Lijkt mij sterk dat Lama geschoten wordt. Wordt volgens mij gewoon gefokt (in Frankrijk).
Ik heb ook nog nooit een kogeltje gevonden in de Lama.
Kayla en Reno vinden wel regelmatig kogeltjes (1-5 st) in Patrijs, Wilde Eend, Fazant.
Door johanna25
#2541187
Nou das dan mooi gevaarlijk je gehaktmolen maakt of een sprong van het aanrecht of je messen krijgen een tikker en kunnen flink beschadigen.
Nou is daar een uitstekende oplossing voor ff google en hageldetector intikken staat ook een filmpje bij, goed voor je gehaktmolen en goed voor je kiezen bij het zelf eten van wild.

werkt perfect ik heb er zelf ook 1 :biggrin2: ;)
Door johanna25
#2541225
valt erg mee op het filmpje duurt het wat lang in werkelijkheid is zo,n stukjevlees ca 2 a 3 sekonden, en lama is niet nodig om na te zoeken, daar zitten geen kogels of hagel in.
maar wild fazant, eend, gans, patrijs oid, daar is het uitermate geschikt voor.
Gebruikersavatar
Door nova
#2541250
Ik heb een  nieuwe doos uit de vriezer getrokken, en alle stickers nagelezen.
Ik  lees niks van  geschoten wil en/of hageltjes in het vlees.

De lama gaat netjes de volgende keer door de kenwood  :)
Door johanna25
#2541265
nova schreef: Ik heb een  nieuwe doos uit de vriezer getrokken, en alle stickers nagelezen.
Ik  lees niks van  geschoten wil en/of hageltjes in het vlees.

De lama gaat netjes de volgende keer door de kenwood  :)
zou ik zeker doen, maar veerwild oei oei.........
Door Juul
#2541296
Cindy de Wolf schreef: Als het gewoon de kogeltjes zijn die bijvoorbeeld in Kiezebrink zitten of in haaskk, heeft ie er geen last van. Ik maal gewoon haasrugkk, ree, hert, haas, wilde nijn, hij hapt het zo weg en ik zie nergens slijtageverschijnselen.
Ik wel. Niet de worm maar het huis kan ik toch duidelijk zien dat er wat afgeschraapt is, na 5 kilo haaskarkas en 5 kilo parelhoen.
Door johanna25
#2541301
jalukrifa schreef: Ik wel. Niet de worm maar het huis kan ik toch duidelijk zien dat er wat afgeschraapt is, na 5 kilo haaskarkas en 5 kilo parelhoen.
hageldetector solves your problem, ik ga pitten welterusten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door