Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2540760
Uit verschillende berichten op BP had ik begrepen dat Framboosblad het samentrekken van de baarmoeder zou stimuleren, het zou zelfs in een vroeg stadium vruchtafdrijvend kunnen werken.
Aangezien het de contracties stimuleert, zou het ook handig zijn het te gebruiken tijdens en na de loopsheid, ter voorkoming van baarmoederontstekingen.

Ik heb nu dat middel gekocht, maar op de gebruiksaanwijzing staat dat framboosblad juist de baarmoeder ontspant!  :-\Ben dus gaan googelen en het wordt vermeld als spasmolytica, middelen die kramp tegengaan.

Wie kan mij hier meer over uitleggen, want ik weet nu niet of ik er goed aan doe het Yuma te geven?
Door Alba
#2542629
Wat het punt is met framboosblad is dat het de baarmoederwand versterkt. De baarmoederwand bestaat uit gladde spieren.
De baarmoederwand wordt er heel 'sterk' van waardoor de vruchtjes niet innestelen, slecht innestelen, loslaten als ze al ingenesteld waren en de placenta's laten sneller los waardoor niet-opnemen, resorberen, abortussen en vroeggeboortes vaker voorkomen bij teven die framboosblad krijgen.

Op dezelfde manier kan het dus bij een niet-gedekte teef na de loopsheid helpen om een eventuele ontsteking te voorkomen. Na een bevalling zorgt het dat achtergebleven resten van de baarmoederwand loskomen en afgevoerd worden.

Overigens zweren sommige fokkers er dus ook bij en is dosering van heel groot belang, net als bij zoveel natuurlijke middelen kan een lage dosering het ene effect hebben terwijl een hoge dosering het tegenovergestelde bewerkstelligt.

Het gaat dus niet zozeer om ontspannen of aanspannen als je het wil gebruiken om baarmoederontsteking te voorkomen.

Bij teven die framboosblad krijgen, kan het wel zorgen dat de ween (die in combinatie met de loslatende placenta's ed wel eerder opgewekt kunnen worden dan gewenst!) wel zodanig sterk worden dat de samentrekkende baarmoederwand de pups zelfs kan afsluiten van de bloedtoevoer. In die zin heeft het dus wel degelijk invloed op het samentrekken van de baarmoeder.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door