Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door blondbruin
#2540140
Hallo ik ben blondbruin.
in het bezit van 2 labradors beide zijn 7 jaar.
omdat de blonde 8 kilo te zwaar is heeft iemand mij geadviseerd om mij aan te melden bij dit forum omdat ik hier advies kan krijgen.
Beer de blonde heeft al 5 jaar de ziekte van Cushing en krijgt momenteel 10 mg Vetoryl per dag.
daarnaast 2 keer 100 gr sanimed droge brokken voor haar artrose.
's avonds 100 gr vers vlees met groente op advies van de dierenarts.
tussendoor krijgt ze soms een kluifje.
ik heb geen idee wat ik moet veranderen, wel blijft ze stabiel qua gewicht want elke 4 weken wordt ze gewogen.
dus ik zou zeggen advies is welkom.
Door Roef & Hidde
#2540281
als eerste welkom hier :)
en poeh 8 kilo dat is moeilijk om af te vallen,maar niet onmogelijk.
die brokken zit daar iets door voor de cushing? of alleen voor de artrose en zo ja wat dan?(totale leek op brokgebied)
je zou hier in de bibliotheek kunnen kijken voor voedingsmiddelen die verlichting geven bij artrose.
er zijn hier nl meer honden die artrose hebben.
zelf gaf ik mijn oude hond glucosamine en visolie en er zijn nog wel meer dingen die je kan geven.

voor wat betreft de voeding om af te vallen,als brokken niet nodig zijn tegen de cushing zou ik daar echt mee stoppen.
brok bevat voornamelijk koolhydraten en andere meuk. dit wordt omgezet in vet.
geef je KVV of barf `s avonds?
als je KVV geeft zou ik kijken voor een wat magere(duurdere) variant,en bij barf zou ik magere diersoorten geven,maar een beetje vet heeft je hond nodig dus dat zou ik niet te rigide schrappen.
mager zijn: wild,paard,konijn.
vet is:geit,lam en eend.
dus evt 5 dagen magere diersoorten en 2 dagen vettere diersoorten.

ook hier zijn meerdere members die ervaring hebben met het laten afvallen van hun hond.

succes!  :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2540429
Hoi pauline,

Fijn dat je de weg naar BP hebt gevonden. :)
Ik gaf Max de laatste maanden Primeval, visolie en kvv. Max was gek op zalm, dus we hebben veel zalm kvv gegeven, maar dat is uiteraard een vrij vette kvv.

je zou bijv. 5 dagen lam, paard en (indien verkijgbaar) haas kunnen geven en dan in het weekend vis.

Knuffel je beer en Syl van me?
Gebruikersavatar
Door nova
#2541342
Ik ga met Roef en Hidde mee. ;)
je kunt  een deel van zijn dagrantsoen vervangen door groente,  een eitje  vinden ze ook wel lekker en mag best  :).
Van lam zou  ik    wel pens durven geven,  daar zit amper vet in.
Wil je beloningkjes voor jou hond, dan zou je wat gedroogde long kunnen geven, daar  zitten nauwelijks  calorien in.
Ik heb momenteel geen gedroogde long, anders kon ik je wat opsturen.


Verder heb ik ook een oudje wat glucosamine krijgt,  en wat zalm of zalmolie.
Maar Cushing en de med. hiervoor  is niet in het voordeel van gewichtbeheersing. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door