Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2539928
heb even vraagje mijn honden eten al 7 jaar kvv,en 1 (berner senne) ook zo nu en dan vis,kipkarkas,eendkarkas,maar ik heb een sint bernardpup van 3 maanden mag die dat ook, geen hele eendkarkas maar stukje,en mag ze ook vis zo ja welke,en hoevaak,de pup heeft dit nog nooit gehad ja een lamsribje maar die is binnen 5 min vertrokken :o dus graag raad .
ik heb nl nu een eendkarkas liggen voor morgen voor de berner en dacht evt voor haar :help:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2540123
Ik heb er niet veel verstand van, maar denk dat als je 1 rib geeft je beter op kan pasSen, dit kan namelijk wegschieten als je hond hap-slik-weg wil doen
Door Mevroi Kruim
#2540133
Eend vind ik een stuk veiliger dan lamsrib. Ik zou het proberen maar zelf wel vasthouden voor geval ze probeert het naar binnen te zuigen.
Door **Jolanda**
#2540208
Ik ben het met mevroi Kruim eens.
Ik zou de pup gewoon alles aanbieden en kijken hoe ze reageerd. Eet ze rustig hoef je het niet meer vast te houden, maar ze zal wel moeten leren hoe ze de vleesbotten weg moet krijgen.
Je pupje zal je zomaar eens versteld laten staan van hoe goed ze de vleesbotten weg kan werken ;)

En zeker mag jouw pup vis. Pupjes mogen hetzelfde als volwassenen, alleen hou je rekening met de beginnersbotten (kipkarkas, kippennek, eendkarkas, eendennek, kwartelkarkas, konijnenrug) en met de 'gevorderde' vleesbotten (lamsnek, ribben, hazenrug)

Je zou haar wat zalm kunnen geven. Vaak kun je zalmkoppen op de markt krijgen voor een paar cent (50cent per stuk) of zalmsnippers.
Haringkoppen, makreel en sardientjes kun je ook geven.
Gebruikersavatar
Door nova
#2540219
Een  3 maanden oude Sintenpup kan een eendkarkas wel aan.
Je zult hier wel spiervlees bij moeten voeren,  anders krijgt jouw pupje poeierpoep  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door