Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2539869
Djinty moet wat meer vet op haar lijfje hebben en ik dacht eraan om avocado te geven. Op mijn werk zei iemand tegen mij dat deze giftig zijn voor honden. Meteen even online opgezocht en zie allemaal tegenstrijdige berichten. Op BP zie ik dat ze niet giftig zijn maar op ander sites kom ik deze tekst tegen:

Avocado
Deze voor ons erg gezonde en lekkere vruchten bevatten de toxische stof persine en dit kan het spijsverteringsstelsel van uw hond dusdanig irriteren, dat deze gaat braken of diarree krijgt. Ook kan er ademnood, vochtophoping rond het hart en zelfs sterfte optreden. Niet doen dus! Ook vogels zijn hier erg gevoelig voor.

Weet iemand wat hier wel en niet van waar is? Wil Djinty niet zieker maken dan ze al is  ;)
Door 202Spots
#2540110
Ik geef de Spots ook de avocado hoor, heel goed voor de huid.
en er zijn genoeg honden die hier de afgevallen avocado's van de grond eten.
De blad is het giftigste, de pit en schil worden ook niet gegeten,maar de avocado zelf is voor mens en hond heel gezond.
Door Anne in Zweden
#2540118
Ik voer ook avocado, soms gewoon uit het vuistje zelfs. Vinden ze heerlijk!

Pit en schil zijn voor zover ik op bp heb geleerd giftig, maar het vruchtvlees niet.
Door Roef & Hidde
#2540276
hier net zo,ook uit het vuistje.
ik kan voor ons zelf vlees snijden en de honden zitten naast me.
maar als ik met advocado bezig ben dan mag ik wel laarzen aan doen, zo kwijlen ! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door