Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kel_tje
#2537555
Mn pup heeft zo'n ontzettende jeuk en last van der oren! Vind het gewoon zielig worden. Morgen ga ik sowieso naar de dierenarts om in der oren te laten kijken.
Alleen over de jeuk zal de dierenarts wel zeggen dat ik speciale brokken moet gaan geven om voedselallergie uit te sluiten. Maar daar ga ik niet aan beginnen!
Ik zal dus moeten elimineren met kvv Hoe kan ik dat t beste doen? In de bieb hier op t forum is niks te vinden over elimineren en andere topics zijn dan net weer anders als wat bij mij t probleem is.
Ik las wel ergens dat ik dan moet beginnen met een diersoort die ze nog nooit heeft gegeten maar denk dat ze alles al wel heeft gegeten. Alleen paard niet wat dat lust ze niet.

Wie kan me hierbij helpen? Vind het zo zielig om mn pup zo te zien.
Door nienk
#2537626
rot dat je pup zo'n jeuk heeft!


ik heb wel ervaring met elimineren, maar niet met pups.

ik zou je aan willen raden om met pup en al op zoek te gaan naar een (holistisch) dierenarts die pro-vers is. er zijn namelijk nogal wat oorzaken van dergelijke kriebels, en een voedingsallergie is er daar maar 1 van. elimineren is in essentie 'uitproberen' of het een voedingsallergie is. ik zou zelf niet zo graag gaan zitten uit proberen met een pupje, maar deskundig advies en begeleiding willen.

mogelijke andere oorzaken van de kriebels: ontgiften, vlooien/mijten/e.d, wormen, reactie op ontwormen of inenten, atopie (=omgevingsallergie), stress/verveling/spanning/onrust/onzekerheid/e.d, en vast nog wel een paar dingen.

succes!
Door kel_tje
#2537653
[quote="nienk"]
rot dat je pup zo'n jeuk heeft!


ik heb wel ervaring met elimineren, maar niet met pups.

ik zou je aan willen raden om met pup en al op zoek te gaan naar een (holistisch) dierenarts die pro-vers is. er zijn namelijk nogal wat oorzaken van dergelijke kriebels, en een voedingsallergie is er daar maar 1 van. elimineren is in essentie 'uitproberen' of het een voedingsallergie is. ik zou zelf niet zo graag gaan zitten uit proberen met een pupje, maar deskundig advies en begeleiding willen.

mogelijke andere oorzaken van de kriebels: ontgiften, vlooien/mijten/e.d, wormen, reactie op ontwormen of inenten, atopie (=omgevingsallergie), stress/verveling/spanning/onrust/onzekerheid/e.d, en vast nog wel een paar dingen.

succes!
[/quote]

Bedankt voor je reactie.
Zon dierenarts is er helaas niet bij mij in de buurt. Woon in Tilburg. Ik had daar voordat ik dit topic maakte al naar gezocht.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik wacht morgen even af wat de dierenarts ervan zegt!
Door nienk
#2537665
[quote="kel_tje"]
Bedankt voor je reactie.
Zon dierenarts is er helaas niet bij mij in de buurt. Woon in Tilburg. Ik had daar voordat ik dit topic maakte al naar gezocht.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik wacht morgen even af wat de dierenarts ervan zegt!
[/quote]

oh, dat is lastig.

persoonlijk zou ik er denk ik voor kiezen om je pup eerst uitgebreid te laten onderzoeken, voordat je dingen gaat proberen of medicatie gaat geven. dus onderzoek op parasieten en wormen (dat kan met ontlasting onderzoek bij je DA, maar je kan dat ook zelf doen, google even op Het Woud wormenonderzoek), en een allergie test.

voor zover ik weet word jeuk aan de oren en bijvoorbeeld veel oorontstekingen of andere oor-ellende, vaker veroorzaakt door een atopie dan door een voedingsallergie. atopie is ook niet leuk, maar gelukkig heel wat makkelijker vast te stellen dan een voedingsallergie, er zijn daar namelijk prima testen voor.

maak gewoon vriendelijk maar duidelijk aan de dierenarts bekend dat je echt geen brokken of blik gaat voeren en op vers wilt blijven, wie weet werkt ie wel mee.

succes morgen en ik ben benieuwd!
Door kel_tje
#2537859
[quote="nienk"]
oh, dat is lastig.

persoonlijk zou ik er denk ik voor kiezen om je pup eerst uitgebreid te laten onderzoeken, voordat je dingen gaat proberen of medicatie gaat geven. dus onderzoek op parasieten en wormen (dat kan met ontlasting onderzoek bij je DA, maar je kan dat ook zelf doen, google even op Het Woud wormenonderzoek), en een allergie test.

voor zover ik weet word jeuk aan de oren en bijvoorbeeld veel oorontstekingen of andere oor-ellende, vaker veroorzaakt door een atopie dan door een voedingsallergie. atopie is ook niet leuk, maar gelukkig heel wat makkelijker vast te stellen dan een voedingsallergie, er zijn daar namelijk prima testen voor.

maak gewoon vriendelijk maar duidelijk aan de dierenarts bekend dat je echt geen brokken of blik gaat voeren en op vers wilt blijven, wie weet werkt ie wel mee.

succes morgen en ik ben benieuwd!
[/quote]

Ik wilde sowieso niks zelf proberen qua medicijnen ofzoiets lijkt me ook niet verstandig nee. Maar ik zal is op internet kijken.
Bedankt in ieder geval :)

Ik zal wel laten weten hoe t bij de dierenarts was!
Door nienk
#2537914
[quote="kel_tje"]
Ik wilde sowieso niks zelf proberen qua medicijnen ofzoiets lijkt me ook niet verstandig nee. Maar ik zal is op internet kijken.
Bedankt in ieder geval :)

Ik zal wel laten weten hoe t bij de dierenarts was!
[/quote]

ik bedoelde ook eigenlijk je aan te raden heel kritisch te zijn met wat de DA voorstelt aan medicatie. ik bedoel, ik ken jou DA niet en ik geloof graag dat iedere DA goede bedoelingen heeft, maar het gebeurt wel vaak dat DA's middelen voorschrijven die nogal met kanon op een mug schieten zijn. om bijvoorbeeld maar de hond te ontwormen met een heel heftig middel 'want het zouden wormen kunnen zijn'. of antibiotica geven, omdat het 'toch wel lijkt op een infectie'. om over de 1001 redenen om prednison voor te schrijven nog niet eens iets te zeggen.

kijk, er zullen gevallen zijn waar bij dergelijke middelen nodig zijn. ze maken echter een heleboel meer stuk dan eventuele veroorzakers van de jeuk van jou hondje. de afweer van een pup lijkt me (maar ik weet dus niks van pups) nog niet optimaal, en als er dan al dergelijke middelen in worden gezet, blijft er helemaal weinig van over. mocht je hondje allergisch zijn, dan heeft hij die afweer, zijn weerstand, juist enorm hard nodig. allergieën zijn namelijk problemen van de weerstand. de gemiddelde reguliere dierenarts ziet dat echter niet zo, en ziet dus geen kwaad in het inzetten van antibiotica bijvoorbeeld, terwijl die gelijk alle goede bacteriën in de hond zijn verteringsstelsel ook om zeep brengen.

daarom, als die DA denkt dat het sus of zo is, laat dat dan eerst onderzoeken, voordat je er met kanon A of B op schiet.

er is overigens volgens bij in de bieb hier op barfplaats een lijst van pro-vers DA's. heb je daar al op gekeken of er iemand bij jou in de buurt zit?
Door kel_tje
#2538619
Ben bij de dierenarts geweest en die heeft in haar oren gekeken. Het was echt helemaal zeart van binnen. Heb nu een klein flesje van octoclean meegekregen en pipetten voor in der nek om mijtjes die ze misschien heeft te bestrijden.
Allergie kan t nog niet echt zijn omdat ze te jong is daarvoor.
Ze zei wel dat mn pup misschien een probleemp hondje word met haar huid en het voer hier op aan moet passen.
Is er hier iets voor dat jullie weten? Want mn DA beveelde gelijk al de royal canin brokken aan.
Door nienk
#2538636
[quote="kel_tje"]
Ben bij de dierenarts geweest en die heeft in haar oren gekeken. Het was echt helemaal zeart van binnen. Heb nu een klein flesje van octoclean meegekregen en pipetten voor in der nek om mijtjes die ze misschien heeft te bestrijden.
Allergie kan t nog niet echt zijn omdat ze te jong is daarvoor.
Ze zei wel dat mn pup misschien een probleemp hondje word met haar huid en het voer hier op aan moet passen.
Is er hier iets voor dat jullie weten? Want mn DA beveelde gelijk al de royal canin brokken aan.
[/quote]

mijten die ze misschien heeft? wat voor een mijt zou dat moeten zijn dan? kon ie daar niet op testen? welke pipetten heb je mee gekregen?

wat was dat met haar oren, dat zwarte? gewoon viezigheid? hoe komt ze daaraan?

heb je gevraagd of het misschien wel atopie kan zijn?

het zou inderdaad kunnen dat je pup een probleem hondje wordt qua huid. qua voer is het dan heel simpel: ga een goed, gevarieerd menu barf of kvv geven, probeer veel wild te voeren en ook vette vis mag niet ontbreken. (zoek even hier op barfplaats op hoeveel vis precies)

ga daarnaast aan de weerstand van je hondje werken. dat kan met bijvoorbeeld pro-biotica en er zijn diverse andere homeopatische/alternatieve middeltjes.

probeer toch nog eens te zoeken naar een holistisch DA bij je in de buurt. en kijk anders of er eentje van verder weg je misschien via de telefoon of email advies kan geven.

ik zou ook nog even ergens anders checken of dat inderdaad niet kan, dat ze nu al allergisch is voor iets. ik ben geen dierenarts en weet alleen wat ik geleerd heb van de allergie toestanden met Reus, maar hele jongen kinderen kunnen ook al allergisch zijn voor dingen.

qua eten: heeft ze echt alle diersoorten al gehad? met een hondje wat nu al problemen geeft met de huid lijkt mij de kans dat ze een allergie gaat ontwikkelen groter dan met iedere andere pup. Als er dus diersoorten zijn die ze nog niet gehad heeft, zou ik die nu ook niet meer gaan voeren. dan heb je iets achter de hand als je toch moet gaan elimineren. heeft ze echt alles al gehad, maar bepaalde diersoorten nog niet zoveel, voer die dan niet meer. hou daarbij ook rekening met waar ze op afgespeend is.

verder: laat alles, maar dan ook alles, waar granen of rijst in zitten links liggen.

wat ik verder, voorzichtig, wil zeggen, is het volgende: wees kritisch wat je doet met enten. dat moet iedere baas voor zichzelf beslissen, dus zoek (online) naar informatie over hoelang entingen werken en over de mogelijkheden van titeren. bedenk zelf wat je daarmee wilt doen.

hetzelfde geld voor ontwormen. je kan zelf ontlasting onderzoek uit laten voeren, en daarna, als je hondje wormen heeft, die gericht bestrijden.

hihi, beetje veel vragen, niet als aanval bedoelt!
Door kel_tje
#2538960
[quote="nienk"]
mijten die ze misschien heeft? wat voor een mijt zou dat moeten zijn dan? kon ie daar niet op testen? welke pipetten heb je mee gekregen?

wat was dat met haar oren, dat zwarte? gewoon viezigheid? hoe komt ze daaraan?

heb je gevraagd of het misschien wel atopie kan zijn?

het zou inderdaad kunnen dat je pup een probleem hondje wordt qua huid. qua voer is het dan heel simpel: ga een goed, gevarieerd menu barf of kvv geven, probeer veel wild te voeren en ook vette vis mag niet ontbreken. (zoek even hier op barfplaats op hoeveel vis precies)

ga daarnaast aan de weerstand van je hondje werken. dat kan met bijvoorbeeld pro-biotica en er zijn diverse andere homeopatische/alternatieve middeltjes.

probeer toch nog eens te zoeken naar een holistisch DA bij je in de buurt. en kijk anders of er eentje van verder weg je misschien via de telefoon of email advies kan geven.

ik zou ook nog even ergens anders checken of dat inderdaad niet kan, dat ze nu al allergisch is voor iets. ik ben geen dierenarts en weet alleen wat ik geleerd heb van de allergie toestanden met Reus, maar hele jongen kinderen kunnen ook al allergisch zijn voor dingen.

qua eten: heeft ze echt alle diersoorten al gehad? met een hondje wat nu al problemen geeft met de huid lijkt mij de kans dat ze een allergie gaat ontwikkelen groter dan met iedere andere pup. Als er dus diersoorten zijn die ze nog niet gehad heeft, zou ik die nu ook niet meer gaan voeren. dan heb je iets achter de hand als je toch moet gaan elimineren. heeft ze echt alles al gehad, maar bepaalde diersoorten nog niet zoveel, voer die dan niet meer. hou daarbij ook rekening met waar ze op afgespeend is.

verder: laat alles, maar dan ook alles, waar granen of rijst in zitten links liggen.

wat ik verder, voorzichtig, wil zeggen, is het volgende: wees kritisch wat je doet met enten. dat moet iedere baas voor zichzelf beslissen, dus zoek (online) naar informatie over hoelang entingen werken en over de mogelijkheden van titeren. bedenk zelf wat je daarmee wilt doen.

hetzelfde geld voor ontwormen. je kan zelf ontlasting onderzoek uit laten voeren, en daarna, als je hondje wormen heeft, die gericht bestrijden.

hihi, beetje veel vragen, niet als aanval bedoelt!
[/quote]

Wat een vragen idd haha maar geen probleem.

Toen ik mn pup net had heeft ze oormijt gehad daar heb ik dezelfde pippeten nu weer voor meegekregen (stronghold).
In het oor was nu veel viezigheid te zien! Het was helemaal zwart.
De jeuk kon dus komen door een mijt, maar heb niet gevraagt welke of wat:$ misschien beter wel kunne doen. Haar huid was verder niet rood. Ze heeft dus wel jeuk op plekken waar mijt voorkomt.

Dat van die allergie vind ik idd ook wel gek want mn zus, om als voorbeeld te noemen, heeft haar hele leven al allergien.

Ik had een holistische dierenarts gevonden die je vragen kunt stellen via mail, dus ga ik dat eerst maar is proberen!

Ik ga pro-biotica eens proberen.

Zijn er uberhaupt wel snoepjes om te trainen zonder granen en rijst?
In de KVV zitten nooit granen of kan dat ook?

Bedankt voor je hulp in ieder geval al!:)
Gebruikersavatar
Door pike
#2539297
[quote="kel_tje"]


Zijn er uberhaupt wel snoepjes om te trainen zonder granen en rijst?
In de KVV zitten nooit granen of kan dat ook?


Bedankt voor je hulp in ieder geval al!:)
[/quote]

In de meeste KVV's zit ook rijst (rijst is ook een graan). Maar er zijn ook een aantal merken die géén graan bevatten.

Snoepjes zonder graan, dan moet je denken aan kleine stukjes gedroogd vlees. Die zijn te koop, maar je kan ze ook zelf maken. Dat doen de meesten hier. Stukjes vlees of orgaanvlees drogen, dat kan in de oven maar ook met een speciale voedseldroger.
Door kel_tje
#2539341
Ik ben nu even aan t kijken voor probioticas en kwam deze tegen: Sanofor Veendrenkstof. Is dit wat? Iemand ervaring mee? Ik hb t gevonden op www.hetbestevoormijnhond.nl

Borageolie / Teunisbloemolie
Dit is een zeer rijke bron van GLA (Gamma Linoleenzuur) Deze olie beschermt en voed de huid, het stimuleert de aanmaak van eigen Cortisone (Prednison) het werkt bloedzuiverend en reduceert stress. Veel honden met huidproblemen hebben baadt bij het gebruik van deze olie.

Kwam dit ook tegen op die website, zou ik dat ook kunnen proberen?

Ik heb op voerwijzer.com gekeken in welke kvv's granen/rijst zitten. Ik ga daar vanaf nu dan opletten en zonder granen kopen! Snoepjes ook alleen maar gedroogde dingen!
Laatst gewijzigd door kel_tje op do 13 dec 2012, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2539455
[quote="kel_tje"]
Wat een vragen idd haha maar geen probleem.

Toen ik mn pup net had heeft ze oormijt gehad daar heb ik dezelfde pippeten nu weer voor meegekregen (stronghold).
In het oor was nu veel viezigheid te zien! Het was helemaal zwart.
De jeuk kon dus komen door een mijt, maar heb niet gevraagt welke of wat:$ misschien beter wel kunne doen. Haar huid was verder niet rood. Ze heeft dus wel jeuk op plekken waar mijt voorkomt.


Dat van die allergie vind ik idd ook wel gek want mn zus, om als voorbeeld te noemen, heeft haar hele leven al allergien.

Ik had een holistische dierenarts gevonden die je vragen kunt stellen via mail, dus ga ik dat eerst maar is proberen!

Ik ga pro-biotica eens proberen.

Zijn er uberhaupt wel snoepjes om te trainen zonder granen en rijst?
In de KVV zitten nooit granen of kan dat ook?

Bedankt voor je hulp in ieder geval al!:)
[/quote]

dat lijkt mij persoonlijk de beste eerste stap. er is van alles wat je zelf kan proberen, maar ik denk dat het belangrijk is dat wat je in gaat zetten een soort van geheel van verschillende middelen is, die elkaar versterken en samenwerken. ik denk dat een holistisch DA je daar bij kan helpen, dat je zeg maar 1 weg kiest en daarvoor gaat.

het beste ga je inderdaad zo zuiver mogelijk voeren, dat is inderdaad sowieso zonder graan/rijst. persoonlijk zou ik ook kiezen voor een KVV zonder pre-mix. (ook dat kan je vinden op voerwijzer.com)

lees goed op de verpakking van de gedroogde snoepjes, dingen kunnen er heel puur uit zien en toch bewerkt zijn. ook kunnen er soms toevoegingen in zitten die niet op de verpakking vermeld hoeven te staan. ik vertrouw voor Reus op de snacks van Carnivoer, Carnibest, Bandit, Tinlo en Ropadog. is niet heel breed verkrijgbaar in gewone dierenwinkels, maar in verschillende webwinkels hebben ze wel het een en ander.
Door Rabia
#2542460
Ik zou nog eens terug gaan en kijken of je hond idd mijt of andere dingen heeft, als dit zo is kan je er gericht naar behandelen, kijken of dat werkt en dan eventueel de volgende stap zetten.
Wat ik heb geleerd in het hele allergie en jeuk gebeuren is dat meerdere dingen tegelijk uitproberen niet handig is, stel dat de jeuk nu overgaat, komt het dan van de schone oren, het pipetje, de pro biotica....

Ik weet niet hoe oud jouw pup is, allergie onder de zes maanden is zeer zeldzaam.
Krabt ze op specifieke plekken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door