Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door galgo
#2536041
Ik snuffel al langere tijd rond hier en enorm veel gelezen.
Ze kregen af en toe wel eens (orgaan)-vlees, maar omdat ik geen vriezer heb, stelde ik alleen maar vers vlees voeren dus uit, maar sinds deze week zitten mijn Galgo Espanol (reu, 6 á 7 jaar) en Galgomix (reu, 5 jaar) op KVV.
Voorlopig besloten het bij smuldier kompleet te houden, omdat ik dat hier iig ruim kan krijgen en 3x in de week kan halen.
Ik had rekening gehouden met evt diaree door ontgiften, maar dat is niet gebeurd. Ze hebben juist behoorlijk harde poep. Vanaf morgen ga ik er dan elke dag zalmolie bij geven.
Als ik het goed begrepen heb, dan zit er in smuldier kompleet alles wat ze nodig hebben en hoef ik niet af te wisselen. Wil op dit moment ook niet te veel gaan rommelen, maar hun lichaam eerst goed laten wennen en eens kijken hoe ze het erop doen (en het ook voor mezelf overzichtelijk houden).
Mochten jullie juist een ander advies hebben, dan hoor ik het graag.

Nodeloos te zeggen, dat mijn honden nu niet eten, maar vreten!!!
Door Mowgli
#2536618
Hoi, welkom hier :)
Ik kan je helaas geen advies geven, omdat ik de Nederlandse kkv's niet ken (ik woon in Berlijn). Wat goed dat je honden nu ook op vers staan, goede beslissing!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2536778
In smuldier compleet zit inderdaad alles wat een kvv compleet maakt, echter, er zijn betere kvv's denkbaar dan smuldier. Qua prijs zit je wel goed hiermee.

Kijk een op www.voerwijzer.com  daar staat heel veel informatie in over de verschillende kvv's.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2536926
[quote="Els en Max"]
In smuldier compleet zit inderdaad alles wat een kvv compleet maakt, echter, er zijn betere kvv's denkbaar dan smuldier.
Waarom vindt je andere merken  KVV beter? Ik ben een beginner dus ik ken en zie het verschil niet.
Het enige waar ik voor nu op gelet heb is of alles wat ze moeten hebben er in zit.


Qua prijs zit je wel goed hiermee.
Dat heeft ook meegespeeld, want ik zit op een minimum inkomen en moet heel goed uitkijken hoe ik mijn geld besteed.

[/quote]
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2536957
Smuldier gebruikt geen bot als calciumbron, maar een supplement. Het is onbekend welke percentages zij hanteren qua bot/ orgaan/ spiervlees. Smuldier is geen slechte kvv, ik denk ook niet dat er zoiets bestaat als een slechte kvv, het is immers altijd nog beter dan brok. <aar ik vind wel dat er betere zijn, die bot als calciumbron gebruiken en open zijn over de percentages die ze gebruiken.

Prijs-technisch gekeken kom je dan eerder uit bij lotgering.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2537016
[quote="Els en Max"]
Smuldier gebruikt geen bot als calciumbron, maar een supplement. Het is onbekend welke percentages zij hanteren qua bot/ orgaan/ spiervlees.
Aha.
Heb ze wel een mail gestuurd met de vraag over de percentages, maar nog geen reactie.
Zal eens gaan kijken of ik hier dan lotgering kan krijgen en daar over gaan lezen. Heb het hier niet in de winkel/dierenwinkel gezien.[/quote]
Gebruikersavatar
Door galgo
#2537202
[quote="Els en Max"]
Smuldier gebruikt geen bot als calciumbron, maar een supplement. [/quote]
Realiseer mij dan net dat ze dan geen bot krijgen, maar een supplement. Moet ik er dan bot bijgeven? Kippenek bv? Of is dat niet nodig?

Lotering gaat niet lukken als ze alleen aan huis bezorgen. Ik heb geen vriezer en moet om de dag boodschappen doen. Kan dus hooguit voor 2 dagen in huis hebben dat goed blijft.
Door Martine-Tom
#2537214
Hmm dat is lastig...waar woon je ergens?
Als je op de site van voerwijzer kijkt kan je bij de merken ook zien waar afleverpunten zitten (of via de site van de merken zelf) bij dierenwinkels vind je Tinlo nog wel eens, carnibest wil ook nog wel lukken...

En nee niks bijgeven, de supplementen zitten erin dus dat meot je niet nog eens gaan aanvullen  :)
Als recreatie is het leuk hoor maar het moet niet zeg maar  ;)
Gebruikersavatar
Door galgo
#2537315
Afleverpunten zitten hier niet in de buurt (dan zou ik om de dag 2 kg moeten halen want ze hebben samen 1 kg per dag nodig), dus dan geef ik voorlopig smuldier. Kunnen de dogs aan kvv wennen en ik ook.
Ik ben er iig mee begonnen en weet nu dat ze iig krijgen wat ze nodig hebben.
Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2537617
Ik ben ook heel blij dat jullie meedenken  ;)
Er staat ook zo ontzettend veel info op deze site, dat het soms lastig aan elkaar te koppelen is. Maar nu ik eenmaal kvv voer, wordt alles steeds duidelijker. Ik kom vanzelf steeds meer te weten.
Door Martine-Tom
#2537620
Zo gaat het bij ons allemaal, ik denk dat het gros hier ooit met smuldier begon, ik ook in elk geval.
Toen wilde ik Lotgering bestellen maar kon geen meebestellers krijgen, toen een pb van iemand die barf ging bestellen en daar zou ik mee mee kunnen doen *help*
Nouja samen besteld en vanaf toen ben ik maar gaan barfen, nu met de kittens terug op kvv omdat ze tijdens het wisselen niet wilden knagen en in jan gaan we weer barfen.

Er zijn ook wat vriezers bij gekomen enzo... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door galgo
#2537887
[quote="Martine-Tom"]

Er zijn ook wat vriezers bij gekomen enzo... :biggrin2:
[/quote]

:biggrin2: Ik heb begrepen dat je die ook echt wel nodig hebt als je Barft...
Ik zou best willen, maar dat gaat nog ff niet. Maar het begin is er en die bevalt heel goed ;)
Door M@rina
#2538353
Smuldier is indedaad één van de mindere kvv's, maar natuurlijk spreekt je beurs ook een stukje mee. Begrijpelijk onder deze omstandigheden, neem 2x per week de kipvariant van smuldier dat zijn gemalen karkassen, wel een natuurlijke calciumbonr dus alleen kan je dit niet alleen voeren, het is niet compleet.

Vraag eens bij de plaatselijk poelier of ze eendennekjes hebben vaak kan je die wel in kleine hoeveelheden kopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door