Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2538022
Toen we vanmiddag thuis kwamen van de begrafenis vonden we op het logeerbed wat rotzooi. Een zak biologische peper die was aangevreten, wat andere zaken en een dop. Dop bestudeerd en het was een duidelijk een dop van iets wat niet voor honden was. Verder gezocht en vond op de badkamer iets dat een doosje was geweest met wat smurrie aan de binnenkant. Ruiken deed mij denken aan rhymadil. Andere pot rhymadil gezocht en de deksel was gelijk, de geur ook. Bij Foppe zijn we niet snel in paniek, maar toch de dierenarts gebeld. Foppe zou maximaal 6,5 tabletten mogen hebben (dat is 5x de dosis passend bij zijn gewicht en vanaf dat moment is er redelijk veel kans op nierfalen, waarop ik dan speculeer dat het een kleine tablet was, ik heb nl voor de beren ook hoge doseringen en dan zou hij er maar 3/4 van mogen hebben). Omdat de kans vrij redelijk is dat hij meer als 6,5 tabletten heeft opgegeten heeft hij bij de dierenarts moeten spugen. Er kwam een brei uit zijn maag, hoogstwaarschijnlijk rhymadil in opgeloste met maagsap vermengd. Hij is nu opgenomen en wordt gespoeld, we mogen hem als alles goed gaat morgen einde van de dag weer ophalen. Nu dus duimen dat hij met deze maatregel geen nierfalen krijgt. De opname was nodig omdat hij mogelijk 20 tabletten heeft binnen gekregen en dat is 18,5 te veel (nog steeds rekenend met de kleine dosis).

Terwijl Daphne al weg was van de kliniek nog snel gebeld, waren vergeten te zeggen dat hij geen brokken mag. Had Foppe pech, ze wilden net een bakje met wat brokjes bij hem neerzetten, nu moet hij dus nuchter blijven tot dat hij naar huis gaat.

(oh voor degene die zich afvraagt hoe hij erbij kon, Arie was hier ook en die is naar boven gegaan, traphekje omgevallen en dan gaat Foppe ook boven kijken, normaliter zit deze kamer dicht, maar onze hulp heeft daar dus vanochtend gepoetst en heeft de deur niet goed dichtgegaan, en Foppe zou Foppe niet zijn als hij dan spullen van de meest onmogelijke plek weet weg te halen. Feitelijk dus eigenlijk 3 keer pech, pech dat het hekje viel, pech dat de hulp de deur is vergeten te sluiten en pech dat Foppe zo'n  echte labrador is. Inmiddels heb ik in deze kamer dus een kastje met slot staan waarin de voorraad niet voor Foppe gezonde dingen staan).
Door miik
#2538049
Oh waardeloos zeg....
Hele veel beterschap voor het mannetje !

Drie jaar terug heeft mijn Joy dat ook gehad. Ik was op mn werk en mn verhuishelpers hadden een doos op de grond gezet. Toen had Joy een hele doos Carprodyl 50 mg opgegeten zo ongeveer (ja alle drukstrips vakkundig leeggekauwd). Eerst wist ik niet welke hond het was geweest, tot Joy sávonds ziek werd en heel erg ging spugen. Joy had veel en veel en veel te veel binnen gekregen. Ik weet niet meer of we haar toen nog hebben kunnen laten spugen. Wel is ze toen ook gelijk aan het infuus gegaan om te spoelen !!! Daarnaast kreeg ze een drankje om de maag te helpen beschermen./ herstellen - Ulcogant, een humaan middel.
(Dit medicijn vormt in de maag en darm een beschermende laag op de beschadigingen van het maagslijmvlies. Deze laag beschermt het maagslijmvlies en de slokdarm tegen de inwerking van maagzuur of galzuur. Daardoor kan het maagslijmvlies genezen.)
Dus dat zou ik zeker voor Foppe ook vragen.
Bij Joy hebben we meerdere keren bloedonderzoek gedaan, en gelukkig, heeft Joy er helemaal niets aan over gehouden !
Ik hoop dat dat voor Foppe ook geldt !
Gebruikersavatar
Door kira
#2538122
@Miik: hij krijgt inderdaad ook op voorhand medicatie voor zijn maag. En hij krijgt daarnaast nog norrit om te voorkomen dat hij nog meer opneemt mocht er toch nog wat in zijn maag zitten. Heb jij zeg maar na afloop bloedonderzoek voor de nieren laten doen?
#2538158
Foppe, Foppe Foppe, je hebt je baasjes wel weer flink laten schrikken hoor.
Jongen toch, dat is toch niet eetbaar voor jou, net als al die andere dingen die jij steeds jat.
Beterschap voor hem en de duimen draaien dat het goed afloopt. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door