Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#253780
Ik heb hier en daar wel even in de boeken gekeken en nee, ik kan niets vinden over schadelijke bijwerkingen bij langdurig gebruik. Duivelsklauw moet je alleen niet geven wanneer de 'patient' lijdt aan maagzweren.
#253816
ja, ik heb hem dat alles gegeven toen hij bij mij was, omdat hij nogal flink in de arena op zijn plaat was gegaan.
Zijn baasjes vonden het prima en hebben de potjes overgekocht zodat ze verder konden gaan, nou waren de potjes bijna leeg en ze zijn toen even gaan kijken of hij het nog wel nodig had, nou hij heeft toen weer 2 dagen zwaar mank gelopen en had zwaar moeite met opstaan. na de 2 dagen hebben ze het hem weer gegeven en hij is weer "normaal", nu hebben ze dus van allebei de dingen weer nieuw gehaald, maar vroegen zich dus af of het schadelijk was als hij het voor langere tijd blijft krijgen.
Omdat ik daar het antwoord niet op wist zei ik dat ik dat ging vragen aan Tannetje, maar dat ben ik in mijn nervositeit vergeten te doen, dus vandaar dat ik het nu even hier doe.
Ik had zelf idd al bedacht van die maagzweren en ook hadden de baasjes de bijsluiter gelezen, maar aangezien die voor mensen bedoelt is, werden ze er niet veel wijzer van.

Ik heb ze trouwens ook wel vermeld om toch even langs de Da te gaan, omdat hij het dus wel langer ( door ookal vaker voor de klapper bij mij) scheen te hebben, dat moeilijk opstaan en lopen.
Door ine
#253830
Hoe oud is de hond, Jol?
Wat voor ras?
En ja, als het niet overgaat, is een bezoek aan de da wel wijs!
Laat ze daar dan geen Metacam of Rymadil meenemen, als de hond ook goed reageert op deze 2 middelen.
Maar gewoon even laten kijken, waardoor het veroorzaakt wordt, dat manken!
#253842
Voor een hond van 50 tot 60 kilo kun je volgens mij rustig de 'menselijke' dosis aanhouden, dus 1 capsule van elk is echt niet veel. Volgens mij kan het geen kwaad, en anders af een toe een paar dagen stoppen?
#253919
Ine schreef: Hoe oud is de hond, Jol?
Wat voor ras?
En ja, als het niet overgaat, is een bezoek aan de da wel wijs!
Laat ze daar dan geen Metacam of Rymadil meenemen, als de hond ook goed reageert op deze 2 middelen.
Maar gewoon even laten kijken, waardoor het veroorzaakt wordt, dat manken!
Hij wordt 8 jaar, is een Berner Sennen ex-reu en heeft wat last van overtollige kilo's.
Nee idd dat ga ik d'r zondag ook vertellen als ze BB komt halen. Het is misschien voor haar wel verstandig om een andere Da te zoeken, want sinds ze BB voert is die nou niet echt bepaald aardig geweest.
Door ine
#254022
sylvia schreef: Ja Jol dat komt ervan dat je die plek de Arena noemt....das vragen om ellende......noem het voortaan ook gewoon de Kuip ;D

Maar ik hoop dat het snel weer goed is :)
Hoe kom je erop! ;D ;D ;D
#254039
Hoe lang staat ie er nu op? Ik denk dat het goed is om toch een keer te latenkijken wat er nu precies aan de hand is. Als het gewoon een kneuzing was, moet het na een aantal dagen toch over zijn.

En op de Salisprin en duivelsklauw kun je ze heel lang houden maar als het artrose is, kun je beter glucosamine geven.
#254093
Hij staat er nu op sinds 30-12-04, dus zeg een goede maand. :-\

Stom stom stom, idd glucosamine heb ik mee in mijn handen gestaan, maar wist het toen op dat moment niet zeker. :-\ :-[

Ik bel haar zo meteen even op, moet toch de afspraak verzetten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door