Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#2524690
Onze Cane Corso pup van bijna 6 maanden kreeg tot nu toe een combi van 80% KVV/20 %Barf, maar ik wil helemaal over op Barf. Heb dit mijn andere CC ook gegeven, maar die luste steeds minder, kon door een zeer slecht gebit ook niet goed kauwen, dus vandaar dat hij en de andere honden grotendeels KVV kregen. Helaas is de oudere CC er niet meer, maar wel een reden om terug te gaan naar volledig Barf. Alleen...hoe zat dat ook alweer :P

Ik moet dus een menu maken, de percentages doe ik via de rekenhulp, dus dat komt wel goed. Heb alleen geen zeeën van tijd om overal mijn spullen te gaan halen en zoeken, dus wil gebruik maken van de volgende leveranciers: (Richardvers-Caroba-Tammenga).

Ik ben er qua vleesbotten en spiervlees wel uit, vraag me alleen af wat ik het beste kan geven aan orgaan ::) heb er even bij gezet waar ik op dit moment makkelijk aan kan komen:

Vleesbotten:
• Kippennekken
• Eendennekken
• Eendenvleugels
• Kalkoennek
• Kwartel
• Parelhoen
• Konijnenpoten

Spiervlees:
• Paardenvlees stukken of strot
• Rundvlees stukken of strot
• Kalkoenvlees stukken
• Konijnenoren?is dit goed als spiervlees?
• Hertenvlees gemalen

Vis:
• Zalmlijven of zalmmix
• Haring
• Sardines

Orgaan:
• Kippenlever
• Kippenmaagjes
• Kippenhartjes
• Lamspens
• Konijnenmix-hartjes-levertjes-niertjes-long
• Paardenlever
• Paardenhart
• Lamshart
• Lams -of runderlong

Groentemix en ei komt daar ook nog bij.


Zouden jullie aub willen aangeven wat voor orgaan je er uit zou laten en welke er evt ontbreekt.

Qua spiervlees zoek ik nog naar iets van haas-geit-lam. Zag wel bij Richardvers kangoeroemix, maar ben er nog niet uit wat daar allemaal in zit. Verder zal er weleens een keer guanacovlees en antilopevlees zijn, maar vind dit te duur om wekelijks te geven.

Morgen lekker groente voor de groentemix inslaan, van het weekend menu maken en vlees bestellen...dan kan volgende week de pret weer beginnen :D ;D
Door Kim en Casper
#2524713
Zelf zou ik geen paardenlever geven. Een paard heeft geen galblaas en dus worden afvl stoffen ergens anders opgeslagen en heeft de lever veel meer te verduren. Eendenlever of lams ever geef ik zelf.
Konijnen ren is meer snack of extra geen spiervlees maar kraakbeen.

Verder zilet ter prima uit let alleen bij cane corso op dat eendnvleugels en konijnenpoten wel erg klein zijn...

Zelf zou ik geen 3 leveranciers willen maar t hij een proberen te houden. Di ook gezien bezorgkosten.

Succes!
Door Lizzy
#2524771
Orgaan:
•  Kippenlever
•  Kippenmaagjes
•  Kippenhartjes
•  Lamspens
•  Konijnenmix-hartjes-levertjes-niertjes-long
•  Paardenlever
•  Paardenhart
•  Lamshart
•  Lams -of runderlong

Qua paard + lever heb ik een idee of je dat wel/niet zou moeten geven? Eten mensen ook geen paardenlever? Als mensen paardenlever eten, zeg ik altijd maar "als de mens het kan eten, kan de hond het ook". Maar als paardenlever ook niet door mensen gegeten wordt, zou ik dat weg laten ja.

Op zich is je afwisseling prima zo!
Door Shanti en co
#2525166
Ikzelf geef geen kippenlever omdat kippen vaak volgespoten worden met ab en andere troep. Behalve als het biologisch is natuurlijk, dan is het geen probleem.
Door Elizaw
#2525263
Geen idee of mensen paardenlever eten, wel varken/rund :P

Ik schrap voor de zekerheid de kip en paardenlever, doe ik runderlever daarvoor in de plaats. Zal kijken of ik eendenlever kan vinden.
Zal de konijnenoren ook schrappen.
Door Shanti en co
#2525390
[quote="RuBep"]
Geen idee of mensen paardenlever eten, wel varken/rund :P

Ik schrap voor de zekerheid de kip en paardenlever, doe ik runderlever daarvoor in de plaats. Zal kijken of ik eendenlever kan vinden.
Zal de konijnenoren ook schrappen.
[/quote]

Rund is ook veel ab, niet veel beter dan kip denk ik. Richards/degomeat heeft volgens mij ook schapenlever en eendenlever.
Door Elizaw
#2528347
Nog een niersoort word lastig,
denk dat ik dan ipv de orgaanmix, losse konijnenniertjes ga doen, dan is het kwa percentage iig wat hoger dan met zo'n mix.

De lever heb ik vervangen door eendenlever

• Kippenmaagjes
• Kippenhartjes
• Lamspens
• Konijnenniertjes
• Eendenlever
• Paardenhart
• Lamshart
• Lams of runderlong?

Als ik bovenstaande soorten af wissel zit ik dan goed, of zit er dan teveel hart in? kip/paard/lam.
Welke long is het beste?
Door Lizzy
#2529221
[quote="RuBep"]
Nog een niersoort word lastig,
denk dat ik dan ipv de orgaanmix, losse konijnenniertjes ga doen, dan is het kwa percentage iig wat hoger dan met zo'n mix.

De lever heb ik vervangen door eendenlever

• Kippenmaagjes
• Kippenhartjes
• Lamspens
• Konijnenniertjes
• Eendenlever
• Paardenhart
• Lamshart
• Lams of runderlong?

Als ik bovenstaande soorten af wissel zit ik dan goed, of zit er dan teveel hart in? kip/paard/lam.
Welke long is het beste?
[/quote]

Nee hoor, dit is prima zo. En lams of runderlong maakt niet uit.
Door Elizaw
#2536131
Nu wilde ik de konijnenniertjes gaan bestellen bij Degomeat, maar nu hoorde ik van iemand dat die supervet zijn :-\ iemand nog een idee waar ik niertjes kan krijgen, van kleine diersoorten?
Door Kim en Casper
#2537760
Konijnen nieren is idd met vet... Degomeat heeft volgens mij ook bio runderen nier... Anders zou ik toch konijnennier geven. Dze bestaan voor 1/3 uit vet dus moet je iets meer nier geven om dit vet te compenseren. Ze hebben maar weinig nier nodig Casper zou 60 gram per week moeten hebben.. Ik heb hier een klein ons van gemaakt. Dat kleine beetje vet kan echt geen kwaad.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door