Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door EL
#25050
Ik heb mijn honden altijd bibi gevoerd maar op een gegeven moment wilde ze dat beslist niet meer eten.
Ben toen overgegaan op carnibest maar iedere keer als ze dat in het weekend krijgen zijn ze twee dagen aan de dunne terwijl ik dat bij bibi niet had en dat kregen ze ook alleen in het weekend vind het te kostbaar om iederedag te geven.
Ik heb het drie maanden volgehouden omdat ik dacht ze moeten nog aan carnibest wennen maar het blijft.
Wie wil van mij 16 kilo carnibest 9x actief en 7x natuur overnemen voor 20 euro.
Mail me dan even prive.
Gr Elly.
Door Ordell
#25078
Moet dat geen 16 pond zijn ??? Carnibest heeft toch geen kilo-verpakkingen?
Door Angelique
#25103
[quote="Ordell"]
Moet dat geen 16 pond zijn ??? Carnibest heeft toch geen kilo-verpakkingen?
[/quote]

Ruilen? ;D
Door Ordell
#25112
[quote="Angelique"]
[quote="Ordell"]
Moet dat geen 16 pond zijn ??? Carnibest heeft toch geen kilo-verpakkingen?
[/quote]

Ruilen? ;D
[/quote]

;D
Door K@rin
#25196
[quote="EL"]
Wie wil van mij 16 kilo carnibest 9x actief en 7x natuur overnemen voor 20 euro.
Mail me dan even prive.
Gr Elly.
[/quote]

Kan het niet komen omdat de actief misschien niet geschikt is voor een "normale" hond.
Ik ga Joey nu ook de actief voeren, omdat hij daar waarschijnlijk iets dikker van gaat worden. Corine heeft me al gewaarschuwd, dat ik dan heel voorzichtig moet beginnen, omdat een te snelle overgang problemen kan geven.
Door Paul_Barte
#25205
Carnibest bevat wat meer vet als de Bibi maar de eerste hond die van Carnibest aan de dunne raakt i.p.v. eindelijk eens normaal poept moet ik nog meemaken!!

"Iets' klopt er niet in dit verhaal.
Door Jolly
#25345
ik denk dat dat komt omdat ze doordeweeks nog brokken krijgen
Door EL
#25375
[quote="Paul_Barte"]
Carnibest bevat wat meer vet als de Bibi maar de eerste hond die van Carnibest aan de dunne raakt i.p.v. eindelijk eens normaal poept moet ik nog meemaken!!

"Iets' klopt er niet in dit verhaal.
[/quote]

Wat klopt er niet in mijn verhaal?
Door Janet
#25377
Wat krijgt je hond voor brokken, heeft je hond gevoelige darmen etc.? Of te wel: hoe is het totale eetpatroon en bijbehorende 'spijsverteringsgedoe'?
Door EL
#25380
[quote="Janet"]
Wat krijgt je hond voor brokken, heeft je hond gevoelige darmen etc.? Of te wel: hoe is het totale eetpatroon en bijbehorende 'spijsverteringsgedoe'?
[/quote]

Nee mijn honden hebben voor zover ik weet geen gevoelige darmen en ze eten proplan brokken.
En dan altijd een perfecte ontlasting.
Met bibi en energique ook geen last van dunne ontlasting maar de bibi willen ze echt niet meer eten.
Door sylvia
#25382
[quote="EL"]
[quote="Janet"]
Wat krijgt je hond voor brokken, heeft je hond gevoelige darmen etc.? Of te wel: hoe is het totale eetpatroon en bijbehorende 'spijsverteringsgedoe'?
[/quote]

Nee mijn honden hebben voor zover ik weet geen gevoelige darmen en ze eten proplan brokken.
En dan altijd een perfecte ontlasting.
Met bibi en energique ook geen last van dunne ontlasting maar de bibi willen ze echt niet meer eten.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik proplan in combi met vers niet je van het vindt,hetzelfde geld voor Royal canin de volwassen versie dan met de puppy brok kan het weer wel.
Sommige merken brok veroorzaken diaree als je de hond overzet op vlees zeker op vlees met praktisch geen graan (zoals carnibest)
Ik heb even brokken gevoerd en de enige brok die ik heb gevonden waar je ongestraft van vlees naar brok en andersom kan switchen was Nutro.
Door Janet
#25384
[quote="EL"]
Nee mijn honden hebben voor zover ik weet geen gevoelige darmen en ze eten proplan brokken.
En dan altijd een perfecte ontlasting.
Met bibi en energique ook geen last van dunne ontlasting maar de bibi willen ze echt niet meer eten.
[/quote]Tja, ik heb een vreetmachine op pootjes, ik kan er niets van zeggen. Het restje bibi gaat hier in als koek (net als alles, eigenlijk). Energique ken ik niet echt (alleen van horen zeggen). Wat brok betreft, sluit ik me bij Sylvia aan: Nutro is voor mij één van de betere merken.
Door qyan
#25798
[quote="sylvia"]
[quote="EL"]
[quote="Janet"]
Wat krijgt je hond voor brokken, heeft je hond gevoelige darmen etc.? Of te wel: hoe is het totale eetpatroon en bijbehorende 'spijsverteringsgedoe'?
[/quote]

Nee mijn honden hebben voor zover ik weet geen gevoelige darmen en ze eten proplan brokken.
En dan altijd een perfecte ontlasting.
Met bibi en energique ook geen last van dunne ontlasting maar de bibi willen ze echt niet meer eten.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik proplan in combi met vers niet je van het vindt,hetzelfde geld voor Royal canin de volwassen versie dan met de puppy brok kan het weer wel.
Sommige merken brok veroorzaken diaree als je de hond overzet op vlees zeker op vlees met praktisch geen graan (zoals carnibest)
Ik heb even brokken gevoerd en de enige brok die ik heb gevonden waar je ongestraft van vlees naar brok en andersom kan switchen was Nutro.


[/quote]

ben ik het niet mee eens.
qyan staat nu helaas ff noodgedwongen op royal canin maxi omdat ik ff gene vriezer had en de grote vriezer nog ff warm, uh, koud moet draaien.
heb nog wel wat carnibest, maar niet genoeg totdat de vriezer gereed is en er ene nieuwe lading vlees in kan, dus moet het maar ff zo. geef nu ff 2 dagen vlees en de rest brok, dan kom ik precies uit. :-X moet maar ff
maar totaal geen overschakelingsproblemen. het is zelfs de eerste brok waar zijn ontlasting goed op is. is wel geen zuivere brok, maar voor de rest alles al ene keer gehad, dus dan maar ff zo. had ook nutro liggen, maar die at hij niet en wat ie ervan at aan de diaree.
dus scheelt ook per hond denk ik.
ben in ieder geval blij als de brokken weer de deur uit kunnen en de vriezer gereed is voor gebruik ;) nog ene weekje uitzingen dus ;)
Laatst gewijzigd door qyan op ma 24 nov 2003, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door