Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2537456
Ik overweeg Sana-Pron te kopen. Doel is zo nodig in te zetten bij maag/darm of weerstand moeilijkheden, danwel ontworm- of ab-gebruik. De producent meldt: "Een pro-biotic, in poedervorm, als kuur speciaal te gebruiken bij diarree bij hond en kat en ter voorkoming van diarree na bijvoorbeeld antibiotica en wormkuren. Bedoeld om snel de darmflora weer op peil te brengen en om het lichaam vocht te laten vasthouden. Het verdient aanbeveling om na een kuur Sana-Pron van ca. 1 à 2 week nog een paar week door te gaan met Sanofor Veendrenkstof. Dit komt de maag-darmwerking en de darmflora ten goede. Sana-Pron bevat lactobacillus, vitaminen B en C en electrolyten".
Ik vond op 't www fokkers die het mee geven aan kopers voor gebruik n.a.v. ontwormen, dus je zou haast denken dat de ervaring er goed mee is? Maar ik hoor graag meer ervaringen.. Iemand van jullie die het kent?
#2537513
Ik gebruik het en het bevalt mij prima. Ben het gaan gebruiken omdat Jara nog al eens last had van wat dunnere ontlasting. Zodra dit het geval was begon ik het te geven en heel snel had ze weer vaste ontlasting.

Nu geef ik zo 1 a 2 keer in de week standaard een theelepeltje over het voer, en ontlasting blijft goed
#2546163
Ik ken het niet, maar moet eerlijk zeggen dat er nergens staat hoeveel bacteriestammen erin zitten en hoeveel bacteriën per gram.
Ik zelf geef onderhoudend de Puur Probiotica en bij grote problemen of na kuren AB of operatie de Phytonics Probiotic.
Moet zeggen dat de kwaliteit heel erg goed daarvan is en ik vind dit er zelf erg goedkoop uitzien. Maar ik weet het niet hoor  :)
Misschien is er iemand met de verpakking die kan vertellen wat erop staat...op internet zie ik er niks over staan.
MAAAARR beter een probiotica dan geen natuurlijk  ;)
#2558888
Ik gebruikte voor Abbaio altijd de pro biotica van groene Os maar de groothandel heeft tegenwoordig ook veel dingen van puur.
Dus daar een potje van ingeslagen, niet geheel overbodig want de nieuwkomer hier is aan het ontgiften (na brokellende compleet met hotspot) en gasvorming.
Merk wel snel verschil, de boel is snel op orde.
Andere merken heb ik tot nog toe nooit gebruikt of geprobeerd.
#2559925
TijgerPuck schreef: Ik ken het niet, maar moet eerlijk zeggen dat er nergens staat hoeveel bacteriestammen erin zitten en hoeveel bacteriën per gram.
Ik zelf geef onderhoudend de Puur Probiotica en bij grote problemen of na kuren AB of operatie de Phytonics Probiotic.
Moet zeggen dat de kwaliteit heel erg goed daarvan is en ik vind dit er zelf erg goedkoop uitzien. Maar ik weet het niet hoor :)
Misschien is er iemand met de verpakking die kan vertellen wat erop staat...op internet zie ik er niks over staan.
MAAAARR beter een probiotica dan geen natuurlijk ;)
Ik ben het met je eens.
Dit middel blijkt alleen maar lactobacillus te bevatten, veel te weinig stammen om zo volledig te kunnen werken als een Phytonics of een Puur Natuur waar álle stammen in aanwezig zijn.
Ik zou dit middel niet nemen om die reden dat het nooit goed zijn werk kan doen

Bovendien bevat het vitamine C....Welke oorsprong, chemisch of natuurlijk? Brrrr.....zou daar maar heel erg mee uitkijken bij een hond!
Laatst gewijzigd door BAC op vr 04 jan 2013, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door