Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door soraya
#2536924
Hallo mensen  :)

Helaas heeft mijn hond chronische bronchitis.
Dit bleek uit een longfoto in april 2012.

De da schreef meteen voor een week Prednoral uit,maar dit is niet wat ik zoek voor mijn hond.
Prednison hebben we al wel ervaring mee,het onderdrukt,de klachten ('s-nachts een uur slijm ophoesten,overdag wat kuchen,snotjes uit de neus) en als je stopt met de pillen dan komt alles weer terug  :'(
Ze is pas 5 jaar jong ,dus dat zou inhouden dat ze elke dag preventief iets met prednoral moet en zo gaat haar normale  weerstand achteruit ,dat heb ik liever niet.
Prednoral zie ik als laatste 'red middel',als mijn hond 10 jaar is en anders de hele dag Spaans benauwd zou zijn.
Overdag is zij gewoon fit,ze is niet benauwd.Ze krijgt alleen 's-nachts ineens een lading slijm om op te hoesten en overdag(niet alle dagen) 1,2 of 3 kuchen.

Ook is reageert ze flink op granen en bepaalde diersoorten of zuivel,ze kan hierdoor ook meer gaan hoesten.

Wat heb ik al geprobeerd:
-predison pilletjes ,in het verleden.
- acupuntuur,nog geen resultaat.
-klassieke homeopathie,weet niet goed of het nu wel of niet hielp of dat het toch nog aan voeding lag.
-nu bezig met Respi,phytonics,ook voor de longen.
Verder staat ze op vers vlees.

We zijn nu zelfs aan het elimineren,vanwege haar 'normale'allergie,en zelfs dan wordt er 1/2 keer per week 1 uur in de nacht slijm opgehoest en staat ze te 'persen'met haar longen.
Tussen het hoesten en uitspugen door is ze wederom niet benauwd..

Het lijkt er dus sterk op dat het niet beter gaat worden of zo(had ik ook niet helemaal verwacht,maar stiekem wel gehoopt  :o)

Nu is er ook voor de dieren iets als Ventolin,in de vorm van de Breatheazy Aerodawg.
Ik zie alleen de mogelijkheid dit via Engeland te bestellen...maar daar ben ik wat huiverig voor ,weet niet hoe of wat(geen ervaring met bestellen uit het buitenland)

Wie heeft er hier ervaring met de Breatheazy Aerodawg,weet waar het te koop is in NL??
Door Martine-Tom
#2536969
Niet met die, ik heb de aerocat omdat ik met een kat puff, bevalt prima.
Doki krijgt 2 maal daags 4 puffje flixotide, indien nodig ventolin, indien nodig broomhexine, op dit moment heeft ie (weer) een long ontsteking daar krijgt hij doxoral voor (ab) prednoral is iets wat pas volgt op al dit bovenstaande (en dan nog liever niet).

Hier krijgt Doki ook L-Lysine als weerstandversterker.

Voor het slijm zou ik iets als broomhexine geven...
En verder zou ik dus idd gaan puffen..
Door soraya
#2540107
Dankje voor je antwoord  :)

Voor de hond is die inhaler moeilijk te krijgen,moet uit Engeland komen...vraag me alleen af of die van de kat heel klein is..aangezien het alleen over de neus van mijn hond moet..

Waar haal jij die puffers eigenlijk?Wel gewoon bij de dierenarts?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door