Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2536616
:-\ wat vinden jullie hier voor ik het vraag aan de da, mijn sint bernard pup moet nog haar laatste enting hebben (moest eigenlijk al 9 december) maar ze heeft giardia en ben nu aan het kuren met de panacur voor 10 dagen wat moet ik nou doen met de enting :-\
Door Martine-Tom
#2536882
Ik zou het niet doen, zieke dieren mogen niet geent worden. tegen dat ze beter is kan je altijd nog kijken of je nog gaat enten en hoe je dat moet doen, eerst maar eens opknappen  :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2536890
maakt het dan niet uit als het later gebeurd,want ze moet hem toch hebben en eigenlijk met 13 weken,ik ga morgen maar even de afspraak afzeggen dan voor woensdag,ik dacht al zoiets maar ja je twijfelt als de da zegt kan gewoon :-\ ik wil alleen dan wel graag weten wanneer ik dan wel deze vervolgenting kan geven en of het dan nog wel zin heb dat er niet te lang tussen zit en je evt weer opnieuw moet beginnen,daar heb ik ook weing trek in
Door suzanne 1
#2536912
kiara schreef: maakt het dan niet uit als het later gebeurd,want ze moet hem toch hebben en eigenlijk met 13 weken,ik ga morgen maar even de afspraak afzeggen dan voor woensdag,ik dacht al zoiets maar ja je twijfelt als de da zegt kan gewoon :-\ ik wil alleen dan wel graag weten wanneer ik dan wel deze vervolgenting kan geven en of het dan nog wel zin heb dat er niet te lang tussen zit en je evt weer opnieuw moet beginnen,daar heb ik ook weing trek in
Daar hoef je je iig geen zorgen over te maken. De 3e enting is meestal de gewone cocktail enting. Die hoeft niet geboosterd te worden om aan te slaan. Dus als je pup straks geent wordt met de cocktail dan is ie gewoon beschermd voor 3 jaar tegen parvo, hcc en hondenziekte.
De enigste reden dat pups 3x geent worden is omdat de eerste keren de enting vaak nog niet aanslaat i.v.m. de antistoffen die de pup tegen die ziektes nog heeft van de moedermelk van zijn moeder. Die antistoffen breken de enting af en pas als die heel laag zijn heeft een enting zin. Naarmate hij geen melk meer krijgt worden die antistoffen minder en 'pakt' de enting wel. Vandaar dat ze dus 3x geent worden, zodat er zeker 1x raak is. Je kunt i.p.v. 3x enten ook laten titeren en pas een enting zetten als de antistoffen laag zijn zodat je zeker weet dat de enting aanslaat, maar dat is  jouw geval niet  zo omdat hij al 2x geent is. Je zou voor je eigen gemoedsrust hem wel kunnen laten titeren nu, dan weet je dat hij wel/niet beschermd is op dit moment.  Misschien heeft hij zijn antistoffen wel zo hoog dat hij helemaal niet geent hoeft te worden
Door suzanne 1
#2536913
oh ja, en ik zou dus ABSOLUUT NIET die enting laten zetten bij je hond nu hij giardia heeft, ondanks dat de da zegt dat het wel kan. Mijn pup kreeg juist giardia van de enting omdat de weerstand minder werd. Waarschijnlijk was hij al wel drager maar was sterk genoeg om de giardia aan te kunnen. Door de enting werd zijn weerstand slechter (wat heel normaal is) en kreeg de giardia zijn kans.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2537340
Allemaal bedankt voor de reacties ga morgen da gelijk afbellen en wacht dan wel tot de giardia over is,hij zal mij wel weer eigenwijs vinden jammer dan

En titeren ik weet wat het is maar waar kan je dat laten doen behalve dus bij mijn eigen da,ik wil trouwens tocg kijken voor andere da ik ben het vertrouwen nu helemaal kwijt,dus als iemand ook daar tips voor heeft en ook het liefst die homeopathische ondersteund en beetje in de buurt van hoofddorp
Gebruikersavatar
Door kiara
#2537351
suzanne o god misschien heeft mijn sintje wel de giardia dan opgelopen na de 9 weken prik,toen ik haar bij de fokker haalde had ze goede poep,8 weken was ze toen at wel brokken maar dat zou dan ook kunnen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door