Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#2536724
Mijn welwillende en goed bedoelende barfleverancierster in Dresden heeft bij de laatste bestelling gratis een zak biergist meegegeven - per slot van rekening is dit het land van de poedertjes en de olietjes... Ik weet dat een gezonde barfhond geen toevoegingen nodig heeft, maar kan het kwaad twee keer in de week een lepeltje door de groentenmix te doen? Ik heb het zelf in mijn ochtendsmoothie geprobeerd, maar vind dat die daardoor een akelig smaakje krijgt.
Iemand tips voor de toepassing van biergist, al dan niet bij humane consumptie?
Door eelke
#2536728
Ik heb het een tijdje aan mijn kippen gegeven, ter ondersteuning van de rui. Daar kwamen ze niet zo lekker doorheen.
Door Anne in Zweden
#2536733
[quote="eelke"]
Ik heb het een tijdje aan mijn kippen gegeven, ter ondersteuning van de rui. Daar kwamen ze niet zo lekker doorheen.
[/quote]

Kwam dat door de biergist, of gaf je ze de biergist juist omdat de rui niet lekker ging?

Scotch is weer fijn aan het verharen momenteel - zou een schepje biergist daar ook bij helpen?

Helaas heb ik (nog) geen kippen, en om er nou een stel aan te schaffen enkel en alleen om van die pot biergist af te komen... :D :P
Door eelke
#2536736
Anne in Duitsland schreef: Kwam dat door de biergist, of gaf je ze de biergist juist omdat de rui niet lekker ging?

Scotch is weer fijn aan het verharen momenteel - zou een schepje biergist daar ook bij helpen?

Helaas heb ik (nog) geen kippen, en om er nou een stel aan te schaffen enkel en alleen om van die pot biergist af te komen... :D :P
:P ja da's ook weer zo wat. Nee, juist omdat ze er niet goed doorheen kwamen, ging ik het gebruiken. Ben er niet overtuigd van dat het goed geholpen heeft ofzo, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker...
Door Mowgli
#2536864
Mijn vriendin nam in haar tienerjaren altijd biergist tabletten omdat ze erg veel last van acne had, of de acne minder werd, geen idee.
Door Anne in Zweden
#2536884
202Spots schreef: Misschien gratis gekregen omdat ze 't aan de straatstenen niet kwijt kan?
Ik zie er zelf ook niet veel nut in om te geven en zou het weg gooien. 
'n beetje extra zalmolie of beetje kelp,door z'n eten helpt Scotch denk ik beter met verharen.
Hier 'n oud topic over biergist...
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 130.0.html
Nee hoor, dat speelt zeker niet mee. Biergist is een van de hoekstenen van het Duitse barfen en ik denk dat mijn leverancierster oprecht denkt dat een hond zoiets nodig heeft. Ik denk dat ik het tijdens het kerstfeestje van de hondenschool maar voor een van die Duitse barfers aldaar meeneem; ben ik er vanaf, en hoef ik het toch niet weg te gooien!
Gebruikersavatar
Door pike
#2537352
Voor mij is biergist een industrieel afvalprodukt, ik zou het niet geven.
Door Anne in Zweden
#2538579
pike schreef: Voor mij is biergist een industrieel afvalprodukt, ik zou het niet geven.
Ik heb ook al besloten dat ik tijdens de kerstborrel op de hondenschool iemand daar blij mee ga maken. Ik wil best geloven dat biergist ook nog wat goede eigenschappen heeft, maar ik vind het stinken en vies smaken, en aangezien noch mijn honden, noch ikzelf het nodig hebben, kan ik het beter aan iemand geven die er wel waarde aan hecht!
Door Mevroi Kruim
#2539220
Ik ben niet weg van gist, bier of anderszins, in grotere hoeveelheden. Het wil nogal eens de weg vrijmaken voor andere gisten en schimmels en daar zit je meestal niet op te wachten. Het wordt meestal gevoerd/gegeten vanwege de B-vitamines maar er zijn handiger manieren om die aan te vullen als dat al nodig mocht zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door