Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Roosj
#2535836
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zag dat ik me moest voorstellen. Ik weet niet wat jullie willen weten, maar ik heb 2 honden, 1 met mogelijk nierproblemen en ben sindskort opnieuw met kvv bezig, na een aantal mislukte pogingen. Nu lijkt het allemaal goed te gaan.

Ik vroeg me af wat jullie van Naturis Barfdiner vinden. Het zou 100% 1 dier moeten zijn, zonder chemische troep en slechts 2,36 euro per kilo kosten...

Dat lijkt bijna te mooi om waar te zijn...

Gr.
Door Nugget
#2535851
Naturis is goed spul maar de prijzen beginnen bij zo'n 3 euro per kilo voor de goedkoopste variant, althans bij mijn dierenwinkel.
De reden dat het niet compleet is, is dat er geen groente bij zit.
Verder is het fijne van Naturis dat er enorm veel varianten bij zitten en je dus makkelijk aan de gewenste wisselende prooidieren kan komen.
Waarom denk je trouwens dat één van je honden nierproblemen heeft?
En moet je dan aan nierfalen denken, want dan moet je echt compleet anders voeren, namelijk veel groente ed. en minder proteine.
Zie hier een linkje:  http://www.barf-natuurlijk.nl/barf/barf ... onden.html
Door 202Spots
#2535853
De Puur Naturis Barfdiner is niet complete http://naturis.be/index/content/view/96/94/
De Naturis Vers Vlees http://naturis.be/index/content/section/7/46/
ziet er op de fotos goed uit...je kan 't dan ook afwisselen of aanvullen met de Barfdinner en kan er eventueel zelf groentenmix bij doen.
Gewoon bestellen en kijken hoe 't er uitziet en kijken hoe je honden het er op doen..
success
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 09 dec 2012, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosj
#2535872
Bedankt voor beide reacties.

Ik zag inmiddels dat hart, nier en lever ontbreken:
63% spiervlees
5% pens
10% long
20% bot
2% ruwe vezel

Als je dat zelf toevoegd, voer je te veel organen. Dit kan dus niet. Maar zou het kwaad kunnen als ik 1 of 2 keer per week Naturis Barfdiner zou voeren met alleen groente erbij?

Mijn herder heeft mogelijk nierproblemen omdat zijn Creatinine verhoogd was (136). Zijn ureum is normaal.
Mijn da sprak van ernstig nierfalen en wilde gelijk RC aansmeren, terwijl hij een rund, kip en graan allergie heeft. Daarom heb ik contact gezocht met Tannetje Koning. Op haar aanraden ben ik normaal kvv gaan voeren.
Toch kon ik het niet laten om op de analyses van eiwit en fosfor (zo laag mogelijk) te letten. Vandaar dat hij 2x per week HB eend gaat krijgen (zit van de betere merken het laagst in fosfor en eiwitten!).
Inmiddels zit hij ongeveer 1,5 week op kvv. Hij heeft nog geen aangepast menu omdat de HB besteld moest worden, maar toch lijkt hij weer een pup, ondanks zijn bijna 13 jaar!!

Mijn bouvier (2,5 jaar) heeft alleen een kip, graan, tomaat en rund allergie.
Door Nugget
#2535876
[quote="Roosj"]

Ik zag inmiddels dat hart, nier en lever ontbreken:
[/quote]

Ik zie lever, nier,pens en long staan:  Al onze soorten bestaan uit:

65% spiervlees
20% bot-/kraakbeen
15% orgaan (lever/nier/pens/long)

http://naturis.be/index/content/view/96/94/

Als Tannetje je heeft geadviseerd, je hond al 13 is zou ik me niet teveel zorgen maken.
Je zou hooguit meer groentemix en minder proteine kunnen geven, maar volgens mij moet er dan echt sprake zijn van nierfalen.
Door Roosj
#2535890
Ik maak me ook niet (meer) te veel zorgen, maar wil toch een goede voeding voor hem en mijn bouvier hebben. Als dat dan een stuk goedkoper kan... Graag ;)

Maar als dat niet goed zou zijn, dan hou ik het liever op een duurdere voeding..
Door Nugget
#2535895
[quote="Roosj"]
Ik maak me ook niet (meer) te veel zorgen, maar wil toch een goede voeding voor hem en mijn bouvier hebben. Als dat dan een stuk goedkoper kan... Graag ;)

Maar als dat niet goed zou zijn, dan hou ik het liever op een duurdere voeding..
[/quote]

Naturis is echt goed voer hoor!
Ik barf zelf, maar ben wel fan van Naturis.
Heb je overigens al gezien dat er toch echt nier,long,pens en lever inzit?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2535904
Naturis is compleet, Barfdiner echter niet. Het is voor mij de reden geweest om naar een andere kvv over te stappen, ik vind Naturis niet meer zo goedkoop. Voor bepaalde diersoorten zit je zo aan 4,60 euro de rol (kilo).  :-X
Het is wel een goede kvv, maar dat mag dan ook wel voor dat geld.

Ik voer zelf momenteel Hunters Home en dat bevalt uitstekend.
Door Roosj
#2535905
Ja, dat heb ik gezien, maar ik mis dan nogsteeds het hart, maar dat zou ik mss aan kunnen vullen met eenden hart? Al kom ik dan natuurlijk wel op meer % orgaan uit.. Maar er komt natuurlijk ook nog 10 tot 15% groente bij..

Gebruiken ze geen afval troep of zo iets dergelijks?


Edit: zie een nieuwe reactie. Hunters home ken ik nog niet, ga ik opzoeken. De naturis compleet wil ik zowiezo niet hebben ivm de premix.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2535907
Maar als jij exact wilt weten hoeveel je geeft en wat erin gestopt word, waarom ga je dan niet barfen? Dat is dan altijd nog voordeliger dan kvv en dan weet je wel zeker wat je geeft. Een fabrikant kan alles wel op zn site zetten, maar mooie praatjes vullen geen gaatjes he?
Door Roosj
#2535910
Ik kan de site van hunters home niet vinden, wat is hun site?

Ik heb vandaag voor het eerst een barf menu gedaan. Het enigste wat mijn herder op at was de gemalen lam pens. De rest liet hij liggen.. Geen optie dus ;) Daarbij vond ik het zelf ook wel onprettig om klaar te maken ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2535913
Maar een hond é baas moet er ook aan wennen, probeer het een poosje met beginnersbotten. Mss gaat ie het wel leuk vinden. Of zelf gaan malen.

HH heeft wel een eigen site, maar die was laatst onder constructie. Als je hier de zoekmachine gebruikt kom je wel eea tegen en anders weet google wellicht ook raad.
Door Roosj
#2535923
Ik zie dat ze adverteren op mp. Ik zou dan alleen de paard versie kunnen nemen (rest zit kip of rund in) en die kost 3,75 euro per kilo. Dan neem ik liever de Alaska paard-eend variant, dat verschilt niet zo veel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door