Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suus
#253259
Sinds 2 dagen ben ik overgestapt van Energique naar Carnibest. Bij Bono (22 maanden) blijft alles binnen. Maar bij Ivy (bijna 5 mnd.) komt het er na een tijdje uit. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik geeft haar ongeveer 3 x daags 250 gram. Ze is Amerikaanse Bulldog. Alvast bedankt!
Door Suus
#253267
Dank jullie voor de snelle reakties! Kan ik het haar wel blijven geven, dat ze eraan moet wennen of beter terug gaan naar Energique?
Door Audrina
#253268
Ik weet niet of je echt helemaal over wil gaan stappen op CB, maar misschien dat je het eerst met CB light kan proberen en dat dan langzaam gaat mengen met CB natuur? In CB light zit maar 10% vet en in CB natuur 15%.
Door Lizzy
#253273
Was het niet te koud toen je het gaf? Sommige honden zijn daar heel gevoelig voor. Was het een specifieke smaak? Sommige honden spugen bijv. een specifieke smaak uit omdat er iets in zit dat ze niet goed verdragen. Maar het kan inderdaad ook zeker het vet zijn.

Tja, wat is wijsheid. Ik zou het nog een keer lauw geven. En een andere smaak. Spuugt ze het uit, dan zou ik persoonlijk teruggaan naar Energique.
Door Suus
#253288
Ik heb nu CB natuur. En ik was er vergeten bij te zeggen dat ik er ook zalmolie doorheen doe. :-[ Als ik dat nu eens weg laat, misschien dat het dan goed gaat of heeft die zalmolie er niks mee te maken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253293
[quote="Suus"]
Ik heb nu CB natuur. En ik was er vergeten bij te zeggen dat ik er ook zalmolie doorheen doe. :-[ Als ik dat nu eens weg laat, misschien dat het dan goed gaat of heeft die zalmolie er niks mee te maken?
[/quote]

ja die zou ik er maar even aflaten , je hoeft trouwens geen zalmolie toe te voegen aan de cb
Door tieneke
#253302
[quote="Suus"]
Ik heb nu CB natuur. En ik was er vergeten bij te zeggen dat ik er ook zalmolie doorheen doe. :-[ Als ik dat nu eens weg laat, misschien dat het dan goed gaat of heeft die zalmolie er niks mee te maken?
[/quote]
De cb natuur is helemaal kompleet,dus niets meer aan toevoegen.
Misschien eens een lekker rauw eitje als ze de Cb goed verdragen?
Door K@rin
#253354
Voor Ivy zou ik het dan eerst mengen met Energique ......
Langzaamaan totdat het 100% CB is ....
Door Suus
#253498
[quote="Karin & Pyrs"]
Voor Ivy zou ik het dan eerst mengen met Energique ......
Langzaamaan totdat het 100% CB is ....
[/quote]

Ik dacht dat je met kvv gewoon mocht wisselen zonder te mengen? ??? Ze heeft net gegeten zonder de zalmolie en op kamertemperatuur en voorlopig blijft het nog binnen. :) Ze krijgen soms al een rauw ei door hun voer. De zalmolie doe ik er meer in voor Bono, aangezien hij snel last heeft van jeukplekken onder zijn oksels. Het kan zijn dat het eigenlijk niets extra's doet voor hem, maar ik heb het gevoel als ik Bono de zalmolie er extra bij geef, dat de plekken een stuk minder zijn. Kan het kwaad om Bono de zalmolie te blijven geven?
Door Lupa
#253508
samen met enrgique mengen en stapgewijs alleen naar carnibest overstappen, de zalmolie zou ik inderdaad weg halen
Door K@rin
#253741
[quote="Suus"]
Ik dacht dat je met kvv gewoon mocht wisselen zonder te mengen? ???
[/quote]

Wanneer ze er geen problemen mee hebben wel .........
Maar aangezien 1 hond er problemen mee heeft, is voor die hond eerst mengen misschien beter ......
Deed je die zalmolie ook over de Energique ?
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 02 feb 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suus
#253845
[quote="Karin & Pyrs"]
Wanneer ze er geen problemen mee hebben wel .........
Maar aangezien 1 hond er problemen mee heeft, is voor die hond eerst mengen misschien beter ......
Deed je die zalmolie ook over de Energique ?
[/quote]

Ja, ook over de Energique, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar ik stop nu wel met de zalmolie, iig voor Ivy.
Door K@rin
#253847
[quote="Suus"]
Ja, ook over de Energique, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar ik stop nu wel met de zalmolie, iig voor Ivy.
[/quote]

Dan lijkt het me, dat het niet aan de zalmolie lag, want dat was ze dus gewend ........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door