Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2533767
Ik twijfel heel erg. Jaren geleden bij Boris jasjes gaan aantrekken ivm zware artrose in zijn heup en we vinden het super. Helpt hem enorm.

Nu heeft Cayley lumbaal-sacrale instbiliteit en daardoor is haar achterste rugwervel erg vergroeid met haken en vernauwingen. Bij een misstap duwt de wervel op haar zenuwen. Enorm pijnlijk dus. Nu loopt ze al 3 weken erg slecht. Ze krijgt dus al 3 weken metacam. Het helpt niet echt. Nu vermoed ik dat ze klachten heeft bij kou en dan vooral erg vochtig weer. Nu heeft ze een uitstekende dikke en dichte vacht. Eigenlijk wil ik haar geen jas aandoen. Lijkt me niet bevorderlijk voor haar vacht. Maar zou het haar helpen zodat ze makkelijker beweegt? De jassen van Boris passen haar ook, dus ik hoef niet speciaal een jas te kopen ;-)
Door Lil
#2533791
Mevroi Kruim schreef: Ik zou het gewoon uitproberen. Die vacht valt er echt niet acuut af als je eens een paar dagen een jas aandoet. En wie weet helpt het!
Ah dus ik kan het rustig een weekje proberen?
Dan ga ik dat maar eens doen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2533870
Djilly en Darky hebben spondylose in de rug, het achterste gedeelte.
Ik merk bij hun dat met het koude weer een jasje echt wel nut heeft. Voornamelijk Djilly kon aardig stram zijn na een wandeling in de kou, maar heeft met jasje aan daar geen last van.
Djilly en Darky hebben allebei ook een flinke ondervacht, maar ondanks dat, waardeert hun rug een jasje maar al te graag
Door Lil
#2533909
hannabelgje schreef: Frank zijn vacht werd niet slechter toen hij een jas aankreeg op koude dagen. Is het iets om eens te wisselen van nsaid?
Ze heeft al 6 maanden niets gehad. Ben 3 weken geleden weer begonnen. Heb het helaas te veel laten oplopen. Kwartje viel pas toen ze niet wilde gaan liggen.

@choopy dank voor je ervaring!
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2534137
Hier draagt mijn oude meid met deze temperaturen en sneeuwval ook een gevoerd winterjasje (met bontkraag - enigszins overdreven, maar goed), wat haar heupjes en rug zichtbaar goed doet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2534211
kiek krijgt pas dunnere vacht als ze dagelijks haar thundershirt aan heeft..
vorig jaar winter was een drama met haar mentale klachten.. dus heel vaak haar thundershirt aangehad.. en dan ook onder haar winterjas voor buiten. toen ineens werd ze wel erg roze.. :P
maar gewoon buiten haar winterjas aan maakt niet veel uit wb vacht.. en zoveel heeft ze niet.. :)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2534537
Sammy heeft (helaas) ook LSI, zo erg dat ze op een dagelijkse onderhoudsdosering pijnstilling staat.

Die heeft met dit weer ook een jas aan buiten en het helpt echt enorm, zonder gaat ze echt slecht lopen.
Ik heb aan haar vacht niet heel veel gemerkt.

Sterkte met Cayley  :-* :-*
Door Lil
#2534555
Sammy1980 schreef: Sammy heeft (helaas) ook LSI, zo erg dat ze op een dagelijkse onderhoudsdosering pijnstilling staat.

Die heeft met dit weer ook een jas aan buiten en het helpt echt enorm, zonder gaat ze echt slecht lopen.
Ik heb aan haar vacht niet heel veel gemerkt.

Sterkte met Cayley  :-* :-*
Ja, ik muts. Ik gil al jaren dat een jas bij artrose wonderen doet en gisteren dacht ik pas, doet het wat bij lsi?

Dank je. Ze krijgt hem aan dadelijk.
Door Alba
#2534594
Ik zou niet weten waarom de vacht van een hond zou veranderen van een jas. Misschien als ze min of meer permanent een jas aanhebben, ook in huis bv. maar voor de rest... Die van mij hebben niet echt wintervacht en zomervacht dus misschien dat het bij wel verharende honden anders is maar in dit geval zou ik voor haar gemak kiezen en dat lijkt me de jas. Gewoon kijken wat ze er zelf van vind, ik hoop dat het haar kan helpen!
Door Lil
#2534610
Alba schreef: Ik zou niet weten waarom de vacht van een hond zou veranderen van een jas. Misschien als ze min of meer permanent een jas aanhebben, ook in huis bv. maar voor de rest... Die van mij hebben niet echt wintervacht en zomervacht dus misschien dat het bij wel verharende honden anders is maar in dit geval zou ik voor haar gemak kiezen en dat lijkt me de jas. Gewoon kijken wat ze er zelf van vind, ik hoop dat het haar kan helpen!
Boris heeft al jaren alleen buiten een jas aan en hij krijgt toch echt wel minder wintervacht. Cayley is nu heel erg aan het verharen, vandaar dat ik me afvroeg of het wat uit zou maken. Ze heeft als het heel hard regende wel eens een jas aan gehad en leek dat prettig te vinden. Net als dat ze zelf haar poten in de schoentjes steekt. Er schuilt stiekem onder dat stoere uiterlijk een prinsesje geloof ik  :biggrin2:


Ik ben trouwens alweer 60 euro lichter. Heb maar een extra regenjas en een extra winterjas besteld. die reservejas zit Boris niet genoeg op zijn heup en Cayley is net wat langer in haar lijf dus haar past die niet.
Laatst gewijzigd door Lil op za 08 dec 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2534726
Mijn ervaring is dat oudere honden sowieso minder wintervacht krijgen  ook als ze niet regelmatig een jasje aan hebben. Frank was altijd zo heerlijk warm onder zijn jas dat moet wel goed doen denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door