Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pirlo
#2533088
Toen ik mijn labrador kocht op 3 maanden had hij al last van losse stoelgang. De dierenarts heeft hem toen antibiotica voorgeschreven (dat vond ik al niets) en afgewacht. De stoelgang verbeterde niet en heeft hij mij andere brokken voorgeschreven. Nadien is het beter gegaan tot hij op een dag weer losse stoelgang met bloedrestjes deed. Zijn stoelgang werd geanaliseerd en bleek dat hij parasieten in zijn darmen had. Opnieuw antibiotica gekregen Het ging beter. Hij is nu 6 maanden en weegt 18kg.Doordat ik veel met de natuur bezig ben, vond ik die brokken maar niets. Hoe zielig als ik hem die brokken zie eten. Op 30 sec heeft hij die al op!Ik kwam op jullie site en vond het interessant om met rauwvoeding te beginnen. Door mijn onzekerheid omdat hij gevoelige darmpjes heeft heb ik hem 1 vleesbot gegeven. Die heeft hij met plezier veroberd.  Drie dagen geleden heeft hij van de tafel een maïskolf gepikt en volledig opgegeten.  Ik was bezorgd en de dierenarts zei dat hij ofwel zou overgeven ofwel diarree zou krijgen.Een paar dagen heeft hij last gehad van buikpijn (denk ik) want ik hoorde hem huilen en klagen.'s Nachts heeft hij zijn behoefte in de bench gedaan en deze morgen op de vloer met restjes bloed. Ik denk dat die maïskolf hem niet goed is bekomen. Dus dacht ik om beter te wachten met rauwvoeding of niet? Ik ben bang dat hij nog meer last gaat krijgen. Ik maak mij zorgen om mijn lieve schat.Het is de eerste keer dat ik een hond opvoed, heb altijd katten gehad. Je hoort altijd andere meningen en dierenartsen staan ook niet altijd op 1 lijn. Ik ben van plan om naar een alternatieve dierenarts te gaan want de klassieke zal me zeker weer antibiotica voorschrijven en die neem ik zelf nooit.
Wanneer kan ik beginnen met BARF en hoe kan ik met stappen overschakelen? Kunt u mij een menu samenstellen wat het beste voor hem is? Wat als wij met vakantie gaan en hij in een hotel gaat logeren? Moet ik diepgevroren pakjes klaarmaken? Ik ben radeloos ik hoop dat u mij kan helpen.
Bedankt
Maddy
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2533096
Je hoeft niet in stappen over te schakelen, maar je moet wel met beginnersbotten beginnen. Ga je voor Barf of voor Kvv?
Persoonlijk zou ik hem eerst een poosje op een goede kvv zetten, zodat hij went aan vers vlees en daarna pas de overstap maken naar Barf, zeker met zijn darmen.
Lees je heel goed in hier op het forum, er staat hier zo ontzettend veel informatie.

een holistiche dierenarts is zowiezo een goed traject om te bewandelen, maar het reguliere traject is wel een aanrader om ernaast te houden zeker met de gedachte dat je nog een hele jonge hond hebt. AB is niet per definitie hartstikke slecht, soms is het gewoon bittere noodzaak.

Voor het samenstellen van een menu kun je kijken in de hoek vragen en problemen Barf. Er zijn altijd wel mensen die je willen helpen met een goed menu. Er zijn tegenwoordig voldoende pensions die vers voeren dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Door Lizzy
#2533414
Pirlo schreef: Toen ik mijn labrador kocht op 3 maanden had hij al last van losse stoelgang. De dierenarts heeft hem toen antibiotica voorgeschreven (dat vond ik al niets) en afgewacht. De stoelgang verbeterde niet en heeft hij mij andere brokken voorgeschreven. Nadien is het beter gegaan tot hij op een dag weer losse stoelgang met bloedrestjes deed. Zijn stoelgang werd geanaliseerd en bleek dat hij parasieten in zijn darmen had. Opnieuw antibiotica gekregen Het ging beter. Hij is nu 6 maanden en weegt 18kg.Doordat ik veel met de natuur bezig ben, vond ik die brokken maar niets. Hoe zielig als ik hem die brokken zie eten. Op 30 sec heeft hij die al op!Ik kwam op jullie site en vond het interessant om met rauwvoeding te beginnen. Door mijn onzekerheid omdat hij gevoelige darmpjes heeft heb ik hem 1 vleesbot gegeven. Die heeft hij met plezier veroberd.  Drie dagen geleden heeft hij van de tafel een maïskolf gepikt en volledig opgegeten.  Ik was bezorgd en de dierenarts zei dat hij ofwel zou overgeven ofwel diarree zou krijgen.Een paar dagen heeft hij last gehad van buikpijn (denk ik) want ik hoorde hem huilen en klagen.'s Nachts heeft hij zijn behoefte in de bench gedaan en deze morgen op de vloer met restjes bloed. Ik denk dat die maïskolf hem niet goed is bekomen. Dus dacht ik om beter te wachten met rauwvoeding of niet? Ik ben bang dat hij nog meer last gaat krijgen. Ik maak mij zorgen om mijn lieve schat.Het is de eerste keer dat ik een hond opvoed, heb altijd katten gehad. Je hoort altijd andere meningen en dierenartsen staan ook niet altijd op 1 lijn. Ik ben van plan om naar een alternatieve dierenarts te gaan want de klassieke zal me zeker weer antibiotica voorschrijven en die neem ik zelf nooit.
Wanneer kan ik beginnen met BARF en hoe kan ik met stappen overschakelen? Kunt u mij een menu samenstellen wat het beste voor hem is? Wat als wij met vakantie gaan en hij in een hotel gaat logeren? Moet ik diepgevroren pakjes klaarmaken? Ik ben radeloos ik hoop dat u mij kan helpen.
Bedankt
Maddy
Hallo Maddy,
Is je hond inmiddels al weer helemaal beter? Want maiskolven zijn inderdaad hartstikke gevaarlijk en kunnen voor afschuwelijke darmverstoppingen zorgen. Dus eerst zeker stellen dat je hond helemaal in orde is. En als hij in orde is, dan kun je overschakelen naar rauwe/verse voeding. Als hij niet in orde is, moet je naar de dierenarts. Misschien dat de dierenarts een rontgenfoto kan maken om te zien of er maiskolf ergens in het maag/darmkanaal vast zit.

Een menu maken we niet voor je. Dat klinkt heel onaardig maar het hele idee achter het zelf samenstellen is dat jij het zelf samenstelt. Zelf de verantwoordelijkheid neemt voor het voer van je hond. En jij moet daarom zelf dermate veel kennis hebben dat jij zelf een menu kunt samenstellen. En dit topic is om je op weg te helpen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html. Als je die verantwoordelijkheid niet aan wilt/kunt, doe je er goed aan om over te schakelen op een kant en klaar rauw/vers voer, afgekort KVV.

Als hij gaat logeren in een pension, zoek je gewoon een pension waar hij BARF kan eten of KVV, dus waar zij bereid zijn hem dat te geven. Er staat een topic in de BARFPLAATS bibliotheek met pensions die pro-barf/vers/rauw zijn.
Door Anne in Zweden
#2533436
Welkom op barfplaats! Ik denk dat je je hier wel thuis zult gaan voelen als je veel met de natuur bezig bent, want ook op dat gebied zit hier veel kennis en kunde en begrip.

Lees inderdaad de beginnersinformatie eens door, kijk wat je kunt kopen/bestellen qua rauw voer, maak met behulp daarvan een menuutje (je kunt veel tips vinden onder Zelf samenstellen / Vragen en Problemen > menu's), zet dat in die rubriek neer zodat anderen ernaar kunnen kijken en je advies en tips kunnen geven, en voor je het weet, ben je aan het rauw voeren!

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je een vriezer(tje) nodig gaat hebben, omdat het om bederfelijk voer gaat. Voor de rest zou ik zeggen: lees je lekker in hier op bp, stel vragen, dan komt het allemaal wel goed. Succes!
Door Pirlo
#2534865
Hallo,

bedankt voor jullie reactie's. Intussen gaat het beter met Pirlo. Ik ben nog niet begonnen met het overschakelen naar rauw vlees. Ik wil het nog helemaal bestuderen en zoveel mogelijk lezen op jullie forum. Ergens zal ik een goede weg vinden voor mijn schatje. Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door