Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door millyckk
#2529157
gewoon een ontstoken krabeffect? Ik voel net bij onze Snoes een enorme bult aan de onderkant van haar keel/begin van de borst...... :(
We zijn al een tijd aan het dokteren met allerlei vage klachten die zowel somatisch als gedragsmatig zouden kunnen zijn, er kwam echter niets uit...

Ik post nooit iets over onze Snoes omdat ik haar nooit over heb kunnen krijgen op vers, ze is me echter net zo dierbaar als Milyck.... helpen jullie duimen :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#2529170
Als ze overmatig krabt op die plek, zou het ook daar vandaan kunnen komen. Moet de huid wel geirriteerd zijn en rood en kalig.
Maar de dokter is de enige die een diagnose kan stellen, dus ik zou daar morgen eens een bezoekje aan brengen. Veel succes.
Door millyckk
#2529181
Ze krabt niet overmatig op die plek maar heeft zich daar wel veel gelikt. Ik voel  en zie geen huidbeschadigingen maar de bult is zo groot als mijn handpalm en is hard ( oke, ik heb heel kleine handen) Ik heb er geen goed gevoel over :( Morgen naar de DA.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2529236
He bah, kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt, helemaal in combi met de vage klachten! Succes vandaag bij de DA en ik duim dat het mee valt! :-*
Door millyckk
#2529799
De bult is i.i.g.  geen abces, er is een punctie genomen en daar kwam wat bloed uit. Het zit vast  aan iets anders, de DA dacht aan de schildklier :-\ Er is bloed geprikt ( ging moeizaam want ze heeft roladers) en ze is weer opnieuw nagekeken: vacht oke, gewicht oke etc etc. Ze ziet er gewoon goed uit voor haar leeftijd... overmorgen kan ik bellen voor de labuitslagen en wanneer de uitslagen daar aanleiding toe geven, maken we een echo.

Heel raar, een aantal weken geleden zei ik al tegen mijn man dat ik dacht aan iets met de schildklier maar daar was toen helemaal geen aanleiding voor om dat te denken :-\

We hebben besloten om dit stap voor stap te gaan doen, Snoes gaat niet nodeloos belast worden wanneer blijkt dat het de verkeerde richting uitgaat :'(
Door millyckk
#2531588
Nog geen duidelijkheid, alle bloedwaarden zijn goed. Nu eerst een AB kuur van 7 dagen om een ontsteking 100 % uit te sluiten, echo wordt nog even uitgesteld omdat in geval van een tumor, deze op een plaats zit die inoperabel is....
Door millyckk
#2538228
Linneke schreef: Hee Joke,
Lees dit nu pas. Wat balen zeg voor Snoes en voor jullie. Reageert ze al op de antibiotica?

Ik ga voor jullie duimen.
Nee, we zijn nu 4 dagen bezig met de AB en ik heb het idee dat de bult groter wordt :-X :(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door