Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2530935
hallo

ik heb maandag elk van mijn honden een ganzenkarkas gegeven ==> in vergelijking met de dagelijkse hoeveelheid dat ze krijgen was dit veel meer maar ik dacht ik geef ze dan dinsdag een dag geen eten  :-\  en zondag hebben ze dan ook minder gekregen dan anders ter compensatie  ??? nu mijn kleinste hond 22 kg heeft de grootste gans gekregen en moet een beetje meer de grote boodschap doen dan anders maar mijn oudste 31 kg die de kleinste gans kreeg heeft erge diaree  :( :o

mijn vraag is nu  mag ik dat niet geven zoveel in 1 keer geven ? dan mag ik in principe geen eendenkarkas meer geven of een ganse soepkip ook niet meer geven daar eeft ze niet zoveel last van maar haar stoelgang is tog ook niet normaal, 2 weken geleden hebben ze elk een ganse schapenkop gekregen ( grote hoeveelheid) en daarvan had ze niks  :o
ik zeg er wel bij voor een normale maaltijd krijgen ze samen 1 kg vlees samen, het zijn sporthonden en staan absoluut niet dik, ze gaan lopen, trainen, fietsen,....

toen ik ze schapenlong gaf hadden ze ook diaree en toen dacht ik ( te veel orgaan) maar bij konijn orgaan of koeienhart hadden ze dan niks

==> begint mijn oudste honde te flippen  :o
of wat kan ik doen?
wat doe ik verkeerd?


MVG
Gwendoline
Door Lizzy
#2531203
Je kunt dit soort hoeveelheden wel geven maar echt alleen als je hond daar aan gewend is, om te vasten en in 1 keer heel veel eten te krijgen. En dit moet altijd langzaam opgebouwd worden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de gans gewoon niet goed gevallen is. Wat woog de kleine gans? En hoeveel eet deze hond normaal gesproken?
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2531885
1, 2 kg en normaal eet die hond 500 gram :s mijn jongste krijgt ook 500 gram en die heeft er geen last van dus kdenk dat ze er niet goed tegen kan we zullen afwachten
tog bedankt voor je raad want kwas even ongerust


MVG
Gwendoline
Door Lizzy
#2532073
gwendolineken schreef: 1, 2 kg en normaal eet die hond 500 gram :s mijn jongste krijgt ook 500 gram en die heeft er geen last van dus kdenk dat ze er niet goed tegen kan we zullen afwachten
tog bedankt voor je raad want kwas even ongerust


MVG
Gwendoline
Dat is dus bijna 3 keer zoveel als normaal. Zulke grote maaltijden moet je echt langzaam introduceren! Als je wilt weten hoe, kan ik je het beste aanraden wat te zoeken op het forum, het staat wel ergens. Het is het schema van Mogens Eliasen, over hoe je het vasten kunt introduceren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door