Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#2529015
Ik had al een soort gelijke vraag gesteld hier, maar dat ging om nu.
Ik dacht er vanavond toevallig eens aan.
Kaya is nu 12,5 jaar oud. Nu heeft ze geen pijn, maar het lijkt me niet ondenkelijk dat ze in de toekomst ergens last van gaat krijgen.
Ze heeft wel spondylose, maar daarin zie ik vooral wat stijfheid doordat de rug vastgegroeid is. Echt pijn zie ik niet aan haar.

Maar ze heeft ook een leverprobleem en staat op een leversparend-dieet nu 2 jaar.
Dit gaat allemaal prima.
Maar wat nu als ze eens pijn heeft, zich blesseert ofzo of last krijgt met lopen.
Pijnstillers en leverprobleem gaan in mijn hoofd niet samen.
Tuurlijk zijn er homeopatische middelen en zou ik het daarmee eerst proberen.

Maar zijn er ook pijnstillers die gegeven kunnen worden die de lever niet zoveel belast?

Dacht vraag het eens hier, hier is veel kennis.
En zodat ik weet wat te doen mocht ze eens ergens last van krijgen wat haar pijn doet.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2529072
Djilly krijgt, ondanks haar leverproblemen, wel rimadyl ivm haar spondylose.
Wel ondersteun ik haar nog steeds met mariadistel en is de dosering rimadyl nu nog erg laag.
Maar merk aan haar wanneer ze geen pijnstilling krijgt, dat ze teveel last heeft van haar rug en voornamelijk niet goed kan poepen door de pijn.
Door Lizzy
#2530036
Volgens mij zijn ze allemaal even slecht.... Maar op een gegeven moment komt er misschien een moment dat je geen keus hebt. En dan zou ik toch voor pijnstillers kiezen boven de lever issues. Want pijn is gewoon vreselijk voor een hond. En ja, dan ben ik misschien hard maar dan zeg ik "op een gegeven moment moeten ze ergens aan dood gaan, word je door de hond of door de kat gebeten en zul je moeten gaan pijn stillen, wetende dat je daarmee kwaad doet aan de lever. En ja, dan maar zien hoe lang dat duurt, het is niet anders :-\"

Mijn DA vertelde laatst dat het nieuwste middel (die je eens per zoveel weken geeft) minder schadelijk is, waarschijnlijk, dan alle anderen. Nou, mijn hond kon er mooi niet tegen, tegen die troep.... En zo zou Previcox ook minder schadelijk zijn, en daar kon mijn hond ook niet tegen. Die deed het het best op Metacam... Ik weet niet, ik denk ook dat het nog best eens hond-afhankelijk kan zijn.
Door Lil
#2530078
Lizzy schreef: Volgens mij zijn ze allemaal even slecht.... Maar op een gegeven moment komt er misschien een moment dat je geen keus hebt. En dan zou ik toch voor pijnstillers kiezen boven de lever issues. Want pijn is gewoon vreselijk voor een hond. En ja, dan ben ik misschien hard maar dan zeg ik "op een gegeven moment moeten ze ergens aan dood gaan, word je door de hond of door de kat gebeten en zul je moeten gaan pijn stillen, wetende dat je daarmee kwaad doet aan de lever. En ja, dan maar zien hoe lang dat duurt, het is niet anders :-"

Mijn DA vertelde laatst dat het nieuwste middel (die je eens per zoveel weken geeft) minder schadelijk is, waarschijnlijk, dan alle anderen. Nou, mijn hond kon er mooi niet tegen, tegen die troep.... En zo zou Previcox ook minder schadelijk zijn, en daar kon mijn hond ook niet tegen. Die deed het het best op Metacam... Ik weet niet, ik denk ook dat het nog best eens hond-afhankelijk kan zijn.
Hier twee honden die niet tegen de minder schadelijke previcox kunnen. Beiden doen het top op metacam. Ook het zwaar allergische beestje doet het er goed op. Boris heeft jaren geleden een maag/darmbloeding gehad van rimadyl. Mocht nooit meer nsaid's werd gezegd. Daar heb ik toch zonder enig probleem behoorlijk wat metacam ingestopt al die jaren.
#2530184
Ik zou zeker niet de reguliere pijnstilling nemen en al helemaal niet als je hond last van de lever of nieren heeft.
Deze wordt alleen maar zwaarder overbelast dat is algemeen bekent.
De Puur lijn in net met iets nieuws gekomen de Puur+. Dat is een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer en omdat het natuurlijk is heeft het geen negatief effect op de organen.
Ik heb een kennis met een hond die aan de Metakam zat en die is overgestapt op de Puur+ en moest eerst even de juiste dosering zien te vinden, maar haar hond werd er zelfs levendiger en vrolijker door. Toen pas kon je zien wat die andere pijnstilling met een dier doen.

ZEKER EEN AANRADER en ik heb hem standaard in huis staan voor het geval er iets gebeurt.

ps. er zijn geloof ik ook al wat dierenartsen mee aan het werk gegaan zag ik op hun site.

ik heb de link van het product opgezocht: http://www.nmlhealth.com/p,34,2669/PUUR-Plus.aspx

good luck!
Door Whisker
#2530201
nou may linn wat betreft de ervaring van tijger puck kan ik alleen maar beamen van ervaringen van anderen een vriend die had het ingezet bij een rugpijn van zijn basset en zo ben heb ik geattendeerd op de PUUR + en heb het weer aangeraden bij een kennis van me met een border collie die had iets van een gewrichtsontsteking en dus pijn had door verkeerd beweging en een hele tijd uit de running om het zo te zeggen had rimayl maar toch wel last van bijwerkingen en is toch de puur plus erbij gaan gebruiken en kon de rimadyl gaan afbouwen en ze is zo blij dat ze dit product heeft gevonden zeg maar ze doet weer alles met haar border collie. Mijn viervoeter heeft gelukkig nog geen blessures maar dacht laat ik het wel in huis halen als een EHBO product want je weet maar nooit. Het kan dus blijkbaar echt voor diverse pijnen ingezet worden
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2530932
TijgerPuck schreef: Ik zou zeker niet de reguliere pijnstilling nemen en al helemaal niet als je hond last van de lever of nieren heeft.
Deze wordt alleen maar zwaarder overbelast dat is algemeen bekent.
De Puur lijn in net met iets nieuws gekomen de Puur+. Dat is een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer en omdat het natuurlijk is heeft het geen negatief effect op de organen.Ik heb een kennis met een hond die aan de Metakam zat en die is overgestapt op de Puur+ en moest eerst even de juiste dosering zien te vinden, maar haar hond werd er zelfs levendiger en vrolijker door. Toen pas kon je zien wat die andere pijnstilling met een dier doen.

ZEKER EEN AANRADER en ik heb hem standaard in huis staan voor het geval er iets gebeurt.

ps. er zijn geloof ik ook al wat dierenartsen mee aan het werk gegaan zag ik op hun site.

ik heb de link van het product opgezocht: http://www.nmlhealth.com/p,34,2669/PUUR-Plus.aspx

good luck!
Dit vind ik echt een non-argument. Ik wil niet zeggen dat het middel wel een negatief effect heeft op de organen. Maar het is niet simpel zo dat als iets natuurlijk is, dat het dan maar geen negatief effect kan hebben.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2530992
Lastig als je moet gaan kiezen. Ik kan me voorstellen dat je voordat je de "zware" pijnstillers in gaat zetten dat je eerst een alternatief zoekt. Je hond zal op een gegeven moment aan zijn/haar einde zijn, is het niet doordat zijn lever het al dan niet door medicijnen begeeft of door de pijn die niet meer te hanteren is. Het blijft in een balans zoeken met waar doe je goed aan. Als je hond flinke pijn heeft en je moet kiezen leven met pijn voor een jaar, of 3 maanden zonder pijn maar uiteindelijk begeeft zijn lever het, denk dat je zelf wel weet waar je voor kiest.
Mijn hond heeft verschillende middelen gehad, een hele poos dexamethason, waardoor hij de ziekte van cushing kreeg, dit was o.a. te merken door achterhand slapte, en dat met zijn hd en spondylose geen fijne combi. We zijn op een gegeven moment overgestapt op het middel wat je maar eens in de maand hoeft te geven(trocoxil), niet best voor de lever maar goed, die keuze maak je, pijn of geen pijn. Totdat ik er met een andere DA over had, deze vertelde mij dat de ervaringen voor korte termijn wellicht goed zijn, maar dat veel honden er steeds minder kort pijn vrij mee zijn, dus je moet eerst 1 x p maand geven, dan komt er een moment dat je 1x in de 3 weken zou moeten gaan geven, 1x in de 2 weken, maar dat mag dus weer niet, dus heb je dagen/weken dat je geen pijnstilling mag geven, dus hond heeft weer langere tijd pijn. Ook vertelde deze da, kijk uit, want je kan evt 1 x p 6 mnden zijn leverwaarde laten meten, maar weet wel dat als de waarde niet gunstig meer is, dat er dan nog maar ong 25% van zijn lever functioneerd, dus je zit al neerwaarts te gaan.
Ik heb nu voor mijn ouwetje groenlipmossel en ow nu moet ik ff denken hoor wat er precies in zit, uhm wilg, boswelia ..... weet het even  niet , maar kijk maar op biotics, bio dolorcare. Ook hierbij is het weer balans zoeken tussen middel en leverschade, mijn ouwetje doet het er goed op. Ookal is het natuurlijk er kunnen altijd gevolgen zijn voor organen, dus lees je goed in voordat je je keus maakt. Natuurlijk wilt niet zeggen schade vrij.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2531087
Extreme schreef: Lastig als je moet gaan kiezen. Ik kan me voorstellen dat je voordat je de "zware" pijnstillers in gaat zetten dat je eerst een alternatief zoekt. Je hond zal op een gegeven moment aan zijn/haar einde zijn, is het niet doordat zijn lever het al dan niet door medicijnen begeeft of door de pijn die niet meer te hanteren is. Het blijft in een balans zoeken met waar doe je goed aan. Als je hond flinke pijn heeft en je moet kiezen leven met pijn voor een jaar, of 3 maanden zonder pijn maar uiteindelijk begeeft zijn lever het, denk dat je zelf wel weet waar je voor kiest.
Mijn hond heeft verschillende middelen gehad, een hele poos dexamethason, waardoor hij de ziekte van cushing kreeg, dit was o.a. te merken door achterhand slapte, en dat met zijn hd en spondylose geen fijne combi. We zijn op een gegeven moment overgestapt op het middel wat je maar eens in de maand hoeft te geven(trocoxil), niet best voor de lever maar goed, die keuze maak je, pijn of geen pijn. Totdat ik er met een andere DA over had, deze vertelde mij dat de ervaringen voor korte termijn wellicht goed zijn, maar dat veel honden er steeds minder kort pijn vrij mee zijn, dus je moet eerst 1 x p maand geven, dan komt er een moment dat je 1x in de 3 weken zou moeten gaan geven, 1x in de 2 weken, maar dat mag dus weer niet, dus heb je dagen/weken dat je geen pijnstilling mag geven, dus hond heeft weer langere tijd pijn. Ook vertelde deze da, kijk uit, want je kan evt 1 x p 6 mnden zijn leverwaarde laten meten, maar weet wel dat als de waarde niet gunstig meer is, dat er dan nog maar ong 25% van zijn lever functioneerd, dus je zit al neerwaarts te gaan.
Ik heb nu voor mijn ouwetje groenlipmossel en ow nu moet ik ff denken hoor wat er precies in zit, uhm wilg, boswelia ..... weet het even  niet , maar kijk maar op biotics, bio dolorcare. Ook hierbij is het weer balans zoeken tussen middel en leverschade, mijn ouwetje doet het er goed op. Ookal is het natuurlijk er kunnen altijd gevolgen zijn voor organen, dus lees je goed in voordat je je keus maakt. Natuurlijk wilt niet zeggen schade vrij.
Ik weet ook wat ik dan kies hoe moeilijk dat ook is.
Ik laat een hond niet expres pijnlijden, dat kan ik niet.

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Ik bewaar dit topic voor als mijn hond pijn mocht gaan hebben, zodat ik kan kijken wat de ideeen zijn voor pijnstillers.
Ik heb een tijdje iets van puur druppels gebruikt, weet de naam niet meer maar was voor pijn en daar kon ze goed tegen.

Mijn 1e hond had erg veel last van de metacam die hij kreeg toen hij ouder werd.
Dus daar heb ik persoonlijk niet zo goede ervaringen mee.
#2531258
Voor ons speelt dit zelfde ook, dus ik lees belangstellend mee, ook hier mindere ervaringen met de Metacam, maar wie zal het zeggen misschien is het leverprobleem wel (mede) ontstaan door de Previcox. Blijft een lastig iets hoor....
#2532354
Kaela schreef: Dit vind ik echt een non-argument. Ik wil niet zeggen dat het middel wel een negatief effect heeft op de organen. Maar het is niet simpel zo dat als iets natuurlijk is, dat het dan maar geen negatief effect kan hebben.
Nee ze zeggen zelf dat het geen negatief effect heeft omdat het 100% natuurlijk is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door