Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2530537
Voeren jullie in de winter meer dan in de zomer?
Ik merkte dat nu het kouder word Tom echt honger bleef houden, smorgens spuugt hij ook ineens weer gal wat hij eigenlijk alleen doet als hij honger heeft, dus vanaf vandaag krijgt hij maar meer te eten, ff op de gok.
Normaal is 100 gram dus nu krijgt hij 150 gram (makkelijk opdelen aangezien alles in porties ligt  ;) en ff zien hoe hij het daarop doet...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2530554
Op dit moment niet. Oscar schommelt zo wie zo erg met zijn gewicht. In september was hij brood en broodmager op een ruime kilo voer per dag. Nu vind ik het moeilijk om hem niet vatsig te laten worden op 800 gram per dag. Ik heb niet het idee dat de temperatuur daar veel invloed op heeft, want anders dan dat meneers ons wil laten geloven, heeft hij een prima vacht en daardoor weinig last van het weer.

En ik moet ook eerlijk bekennen dat hij momenteel met het gure weer wel minder beweging krijgt. Enerzijds omdat ik met dit weer geen zin in fietstochtjes ed heb. Anderzijds omdat hij met die nattigheid als een ouwe l*l door het losloopgebied gaat, want hij zou eens vieze voeten krijgen. Dat zal ook wel meespelen.
Door Martine-Tom
#2530557
Hmm tja Tom krijgt ook wel minder beweging, maar hij heeft op zijn buik gewoon geen vacht en is natuurlijk erg laag bij de grond dus ik heb toch het idee dat dat energie vreet...
Gebruikersavatar
Door choopy
#2530602
Hier eten ze ook aardig wat meer.
Krijgen ze in de zomer een kilo per dag met zn 3en, nu is dat bijna 2 kg per dag.
Door TMG1961
#2530805
Heb geen verschil in hoeveel Pixie krijgt in zomer en winter. Merk ook niet aan haar dat ze meer honger heeft in de winter.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2530827
Xerox krijgt 100 gram meer, zit nu op 1250 gram en is nog ietsjes aan de schrale kant, dus misschien nog wat ophogen. De Shar Pei ziet er prima uit dus die staat nog op hetzelfde als een paar maanden geleden.
Door jasmijn
#2530857
Ik heb de porsies van Femke ook maar voor de 2de keer vehoogd met 100 Gr. Per dag er bij, maar goed ze is dan ook wel een buiten hond en heeft het hard nodig.

In de zomer moet ik ook erg goed opletten dat ze niet te dik word, en dan krijgt ze dus maar 300 Gr.
Nu dus 500 gr en ze doet als ze dood gaat van de honger  ::)
Door TuttiFrutti
#2530981
Ook hier hebben ze duidelijk meer honger in de winter. Zowel de pup als Badu krijgen 500gr per dag meer. Soms geef ik Badu een dubbele portie als het echt koud is.
Door Martine-Tom
#2530984
TuttiFrutti schreef: Ook hier hebben ze duidelijk meer honger in de winter. Zowel de pup als Badu krijgen 500gr per dag meer. Soms geef ik Badu een dubbele portie als het echt koud is.
;D ;D ;D Blijft grappig, ze krijgen bij jou 500 gram meer...dat is wat ze met zijn 3en op een dag eten hier  ;D
Door Lizzy
#2530991
Ik voer ook beduidend meer dan in de zomer. Ze verbranden hier als gekken. Maar ja, wat wil je, ze hebben ook geen vacht die hen warm houdt....
Door TuttiFrutti
#2530997
Martine-Tom schreef: ;D ;D ;D Blijft grappig, ze krijgen bij jou 500 gram meer...dat is wat ze met zijn 3en op een dag eten hier  ;D
Wat ik mijn honden per dag voer is genoeg om je drie honden 6 dagen te voeren  :D

Het is helemaal niet grappig ( :biggrin2:)
Door eelke
#2530998
Ik hoef alleen Gijs wat meer te voeren, aan Joep merk ik weinig. Komt denk ik doordat Gijs nu wel bewegelijker is, in de zomer doet hij vaak rustig omdat hij het dan warm krijgt.
De kou hebben ze beide verder geen last van, geen probleem voor ze!
Door Miranda 1
#2531213
Hmm ik geef mijn Berner nu 1200 gram ipv 1400 gram. Hij is rustiger geworden en doordat ik druk ben geweest minder in het bos gewandeld. Ik vind dat hij ietsje een vet laagje krijgt. Maar doordat hij wat minder te eten krijgt schrokt hij meer. Ik dacht dat het daardoor kwam, maar misschien ook wel door het koude weer. Misschien nu niet een geschikte tijd om minder te gaan voeren dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door