Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2530348
Een briard hoort een lange vacht te hebben en een volle staart.
Kees heeft een heel iel staartje en de vacht op haar buik blijft wat kort.
Is er iets wat ik haar hiervoor kan geven ter ondersteuning?
Door kaszi
#2530381
hoe oud is ze nu? Meestal is de vacht het minst mooi rond 2 jaar. Een lange vacht is ook pas echt af rond 4 jaar.
Hoe is de vacht bij de ouders, zussen, broers?
Door BlissSpirit
#2530406
Zijn er ook andere veranderingen, zoals dikker worden bij dezelfde hoeveelheid eten, graag de warmte opzoeken, slomer dan anders?
Bliss wilde ook niet meer goed in de vacht komen, had echt een rattenstaartje, werd dikker van de lucht en heb bloed laten prikken, omdat ik een probleem met haar schildklier vermoede. En dat bleek het geval.
Hoeft het natuurlijk absoluut niet te zijn bij Kees, maar misschien iets om in de gaten te houden.
En idd ook een goede visolie helpt om de vacht in goede conditie te houden.
Door Whisker
#2530429
en kennen jullie de veg omega al ? een plantaardige olie wat ook helpt voor gezonde vacht (bij dofheid/breekbaar/overmatig verharing) is wel wat goedkoper dan een visolie (wat natuurlijk ook heel goed is hoor!!) in de veg olie zit borage in wat gammalinoleenzuur bevat een goede omeg 6 vetzuur wat een goede huidconditie ondersteunt en daardoor ook vacht

het koste mij 16,95 voor een fles van 250ml had ik bij dierenspeciaalzaak gekocht
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2530492
kaszi schreef: hoe oud is ze nu? Meestal is de vacht het minst mooi rond 2 jaar. Een lange vacht is ook pas echt af rond 4 jaar.
Hoe is de vacht bij de ouders, zussen, broers?
Ze is nu 19 maanden, dus misschien dat dat het zou kunnen zijn.
Zowel paps als mams zitten enorm mooi in hun vachten dus hoop wel dat ze
Zeker de kant van moeder op gaat wat vacht betreft.

Waar staat veg voor als ik vragen mag? Vegetarisch?
Heb je maa een linkje voor me?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2530494
BlissSpirit schreef: Zijn er ook andere veranderingen, zoals dikker worden bij dezelfde hoeveelheid eten, graag de warmte opzoeken, slomer dan anders?
Bliss wilde ook niet meer goed in de vacht komen, had echt een rattenstaartje, werd dikker van de lucht en heb bloed laten prikken, omdat ik een probleem met haar schildklier vermoede. En dat bleek het geval.
Hoeft het natuurlijk absoluut niet te zijn bij Kees, maar misschien iets om in de gaten te houden.
En idd ook een goede visolie helpt om de vacht in goede conditie te houden.
Ze is wel een tijd sloom geweest maar dat wijdt ik aan de loopsheid.
Verder wordt ze niet opvallend dikker
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door