Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2518086
Afbeelding

Geen flauw idee wat het is, ik dacht zelf aan darmen want het is heel taai maar wel zacht en t is een 'holle buis', maar ik kom af en toe een vers strootje tegen...dus dan zou het aan de andere kant van de maag moeten zitten?
Op sommige stukken zit een blauwe klem. Ruikt niet en is super vlezig.

Iemand een idee wat dit is?
#2518100
Is dit slokdarm??!!  :o Ik dacht dat dat zo'n ribbelding was...maar dat zal dan de luchtpijp zijn...  :doh: hahaha...anatomie he...
Ik heb het als spiervlees geportioneerd omdat het zo lekker vlezig is. Is dit dan goed?
#2518505
Ik heb er een aantal in m'n drogertje gelegd, de rest in de vriezer in de 'spiervleeslade' tot ik weet waar ik dit onder kan brengen.
Orgaan is het ook niet. Misschien net als long geen voedingswaarde maar leuk als snack als het gedroogd is?
#2518544
Een luchtpijp heeft ringen, anders klapt ie dicht....
Een slokdarm is zacht en soepel en maakt knijpbewegingen om het voedsel naar beneden te krijgen.
Daarmee zou ik het als spiervlees rekenen. Maar ik denk wel een wat mindere kwaliteit dan normaal spiervlees.
#2518547
Senta schreef: Slokdarm zitten kraakbeenringen idd in anders zou die dichtklappen
dus dat lijkt me niet, wat wel? Geen id.
Kraakbeen zit in de luchtpijp, zodat die niet kan dichtklappen. De slokdarm moet normaliter peristaltische bewegingen kunnen maken om voer te transporteren, dus slokdarm bevat geen kraakbeen.
#2518581
Kemi schreef: Afbeelding

Geen flauw idee wat het is, ik dacht zelf aan darmen want het is heel taai maar wel zacht en t is een 'holle buis', maar ik kom af en toe een vers strootje tegen...dus dan zou het aan de andere kant van de maag moeten zitten?
Op sommige stukken zit een blauwe klem. Ruikt niet en is super vlezig.

Iemand een idee wat dit is?
volgens mij is het een endeldarm  :P
gr rupa.
#2518775
miik schreef: Een luchtpijp heeft ringen, anders klapt ie dicht....
Een slokdarm is zacht en soepel en maakt knijpbewegingen om het voedsel naar beneden te krijgen.
Daarmee zou ik het als spiervlees rekenen. Maar ik denk wel een wat mindere kwaliteit dan normaal spiervlees.
Maar het zijn circulaire spieren, geen dwarsgestreepte als in echt spiervlees.
Het is dus geen echt spier als in spiervlees. Ik zou het inderdaad als extra rekenen of onder orgaan onderbrengen. Net als luchtpijp, ookal zit daar dan kraakbeen in. Kraakbeen is ook iets leuk, maar valt gewoon nergens onder, niet onder bot, niet onder spier, niet onder orgaan. En volgens mij gaat dit ook voor slokdarm op. Slokdarm lijkt nog het meest op gewoon huid of anders dunne darm (ook circulaire spieren).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door