Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vibie23
#2508833
Hoi ik heb van de week een kitten terug gehad kruising maine coon, van 5 maanden oud
Met chronische niesziekte is dit besmettenlijk voor de andere katten?
Hebben jullie nog tips om zijn weerstand omhoog te brengen
Ik ben gelijk naar de da geweest en hij zit nu 2 weken aan de antibiotica,

Gr angelique
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2508844
Hoi Angelique,
dat kan inderdaad wel besmettelijk zijn voor de andere katten, dus zou meteen voor hun ook extra weerstand proberen op te bouwen.
Ik zou probiotica geven (bijv. mifloran, is technisch gezien geen probiotica, maar ondersteund ook de darmflora heel goed, of anders heb je wel van puur probiotica en nog wel meer merken) en daarnaast L-lysine (of puur weerstand, maar daar zit een nogal sterke geur aan dus de vraag is of katten dat willen opeten)...
Succes!!
Groetjes,
Ellen
Door Whisker
#2512644
Helemaal met Ellen eens! ik zou er nog aan willen toevoegen dat naast een l-lysine ook de puur sinus te gebruiken dit verhoogt de weerstand van de kittens en is ook voor gezonde luchtwegen want het geeft verlichting de kittens kunnen dan beter ademen door de neus. mischien ipv de weerstand dus de puur sinus maar wel de puur l-lysine erbij zo zou ik het doen.
Door BAC
#2530266
Ja ik ben mijn senior toen doils gaan geven elke dag, zij had ook niesziete
ook kreeg ze elk jaar een maag darm ontsteking, al 13 jaar lang

Zij is echt volledig genezen, omega 3 werkt ontstekingsremmend, denk aan het harinkje als je zelf verkouden ben.
Door Martine-Tom
#2530301
Senta schreef: Ja ik ben mijn senior toen doils gaan geven elke dag, zij had ook niesziete
ook kreeg ze elk jaar een maag darm ontsteking, al 13 jaar lang

Zij is echt volledig genezen, omega 3 werkt ontstekingsremmend, denk aan het harinkje als je zelf verkouden ben.
Nou als ik daaraan denk...  :puke:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door