Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bahatiboerboels
#2529479
Ik heb voor het eerst bij degomeat mijn vlees besteld.

Heb lamsstaart gekregen omdat mijn hond wat aan de magere kant is, nu de vraag is het bot daarvan niet te hard?

Ik knip het in stukken maar het bot lijkt me een stuk harder als bv kipkarkas.

Kan het ook zijn dat alles wat van degomeat komt ze niet echt lekker vinden?

Zit er verschil in leverancier?
Door Martine-Tom
#2529486
Kwam je er doorheen met de snoeischaar?
Zo ja dan kan je het voeren, en idd het is gevorderd bot dus harder dan kipkarkas, mijn 7 kilo monstertje kon er prima weg mee...mits de snoeischaarproef goed ging  :)
Door bahatiboerboels
#2529493
Nou,de snoeischaar had er moeite mee.

Ik gebruik hem wel dagelijks dus misschien tijd voor een nieuwe!

Ze eten normaal eendennekken,kippenekken,kipkarkas en kwartel.

Ze barven sinds Juli, dus weet niet of dit te snel is om andere bot soorten te geven.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2529498
Ik zou hem lekker laten kluiven en duurt het te lang haal je het gewoon weg ;)

Hier bv de eerste lamskop werd voor de helft opgegeten 2 weken later weer 1 gegeven en ging al een stuk verder op. Bij de derde bleef er alleen een stukje gebit over ;)
Door Martine-Tom
#2529503
Voor een boerboel zou ik hem ook niet knippen, alleen ff testen of ze té hard zijn (dat heb ik dus wel een keer gehad) maar ja ik heb een smurf een boerboel kan er denk ik iets sneller weg mee  :P
Gebruikersavatar
Door Thea
#2529506
Assertive boerboels schreef: Dus laten kluiven, ik knip de lamsstaart in repen.

Dus beter niet doen en gewoon zo geven en laten kluiven?
Ja ik zou het zo geven en kijken wat er op gaat.
Is 1 staart ongeveer zijn vleesbot portie of meer. anders wel wat extra spier of orgaan erbij geven.
Door nienk
#2529512
Reus heeft ze ook wel eens gehad, sommige kreeg ie niet helemaal weg, dan kluifde ie er lekker aan totdat het niet meer ging en wou het dan ergens begraven, haha. ik ruilde het dan voor de rest van zijn maaltijd.
Door bahatiboerboels
#2529531
Oke :D

Dan laat ik ze lekker kluiven.

Daarnaast krijgen ze inderdaad ook nog orgaan en spiervlees.  ;)

Het zijn wel grote honden maar de grote lappen rundsnippers van degomeat moet ik knippen anders eet hij ze niet. ???
Gebruikersavatar
Door Manon
#2529676
Kim en Casper schreef: Hoer nog geen problemen gehad met lamsstaart. Het is alleen zoooo vet... Bah ik bestel z niet meer.
Dat hangt er natuurlijk vanaf waar je ze besteld.
Maar waar kocht jij ze, dan weet ik dat ik ze daar niet moet halen... ;)
Door bahatiboerboels
#2529881
Het was ook de bedoeling dat mijn reu er iets voller van zou worden.
Daarom adviseerde degomeat lamsstaart.
Is inderdaad wel vet. :-\

Normaal bestel ik bij herby vers maar daar had ik geen lamsstaart,dus ik weet niet of hij vetter is.

Alleen al het vlees van dego vinden ze niet bijzonder lekker. :'(
Door nienk
#2529904
ik zou persoonlijk er voor kiezen om gewoon een hoger percentage te voeren, als de hond bij moet komen. natuurlijk helpen vettere diersoorten ook wel, maar dat pure vet wat aan sommige lamsstaartjes zit, dat lijkt mij niet de meest gezond manier om aan te komen.
Door Martine-Tom
#2529918
Ja hoor, als ie aan mag/moet komen...geen probleem  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door