Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2529875
Saar heeft 'puistjes'. Ze is nu 7,5 maand en het speelt nu zo'n 3 a 4 weken. Soms jeuken ze een beetje, soms niet. Ze drogen heel snel in/korstje. Ze zitten op borst, voorpootjes/oksel hoogte, neusje, koppie.
Ik twijfel een beetje om er mee naar een DA te gaan... Aan de ene kant wil ik graag weten wat het is. Aan de andere kant laat het geen kaal plekje achter, heeft ze er geen erge last van oid. En wat ik lees over puistjes bij puberende honden is dat ze vanzelf weer weg gaan rond 1 jaar leeftijd en dat de eventuele behandeling bestaat uit een chemisch goedje of AB. Wat ik liever vermijd. Aan de andere kant... Ik stel nu zelf de diagnose 'onschuldige puistjes', maar ja, wie weet is het wel iets anders?
Ik vind er vrij weinig info over op het net. Wie heeft hier ervaring mee of tips/ideeen?
Door Lizzy
#2530039
Nou, het klinkt mij in ieder geval niet als iets ernstigs. Ik keek het zelf gewoon aan en zou deppen met Echinacea Extra Forte van Bloem. Omdat je toch kans hebt dat er wat bacterieetjes bij zitten, die je met dit spul mooi een zet-voor-de-bacterie-de-verkeerde-kant op geeft! (Plantago en Cat's Claw en Echinacea werken alle 3 heel goed bij ontstekingen op de huid).
Door Whisker
#2530119
je zou misschien ook een omega -3 visolie kunnen overwegen is bekend dat het een gezonde huid en vacht genereert en ook goed is voor de weerstand kan mooi als aanvulling op voeding gegeven worden. let dan wel op een goede zuivere visoile bijv puur omeg-3
grts Whisker
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door