Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#846076
Hallo allemaal,

Wie kent Haaksbarf? Het is een nieuw compleet voer voor honden en katten.
Of wie heeft er ervaring mee?
Met hond en maar met name met de kat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Door YaYa
#846090
Is er al een kattenvariant dan? Voorzover ik weet, is het er alleen voor honden? Ik heb er al weer naar zitten kijken, maar een verkooppunt in de buurt is ook nog een probleem.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#846099
Hallo YaYa,

Ik heb geinformeerd en de honden variant zou ook voor katten geschikt zijn (???).
Daar plaats ik dus mijn vraagtekens bij!

Daarom mijn vraag bij de gebruikers.
Door Cindy de Wolf
#846152
Zaniematsu schreef: Hallo YaYa,

Ik heb geinformeerd en de honden variant zou ook voor katten geschikt zijn (???).
Daar plaats ik dus mijn vraagtekens bij!

Daarom mijn vraag bij de gebruikers.
Ik geef ook mijn katten CB van de hond. Ik zie niet in waarom ze iets anders moeten hebben tenslotte stel je met barf ook hetzelfde samen als voor je hond.

Zelf heb ik wel HB gehad voor de hond maar vind het geen aanrader. Veel vocht, ruikt niet lekker, nee vooralsnog ben ik er wel klaar mee.
Door YaYa
#846184
Dan ken jij mijn katten nog niet  ;D
Het moet vooral niet te grof zijn anders hoeven ze niet. Zelfs de bibi vinden ze al te grof >:( dus laat staan een hondenvariant.
Dat eten ze dus echt niet.
Verder vraag ik me af of de hondenvariant ook voor katten is. Volgens mij zit er toch wel verschil tussen hond en kat. Om te beginnen al de grofheid, en verder zitten er in de kvv voor honden toch ook vaak groenten terwijl katten dat dus weer niet nodig hebben. Die hebben graag weer wat extra taurine.
Door YaYa
#846347
Niet eea zeg, maar een heleboel ;)
Wat ik zo begrepen heb, komt de haaksbarf er toch niet helemaal goed uit. En als er hele delen inzitten (kippenmaagje, kippenlevertje, oog, snavel) geloof ik ook niet dat ik dat wil voeren.
Klinkt misschien hypocriet want van de cb weet ik ook niet wat erin zit maar dan is het in ieder geval niet herkenbaar. (Ben dus geen ervaren barfer en mijn katten ook niet  maar doe wat pogingen in die richting maar ook dan ziet het er behalve kuikens niet echt herkenbaar uit).
Door panthera
#846583
Heb toch ook begrepen dat het eiwit-gehalte toch echt hoger moet zijn voor katten. :P
Ik houd het maar bij CB, als ik dit allemaal zo lees. :D ;)

Panth.
Door YaYa
#846614
Ik dus ook. Aangevuld met kippennekjes, kipfilet, soepvlees, blikje vis, eitje en kuikentje (al zijn de kuikentjes zeldzaam want ik moet er zoveel van weggooien).
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#847520
Cindy de Wolf schreef: Ik geef ook mijn katten CB van de hond. Ik zie niet in waarom ze iets anders moeten hebben tenslotte stel je met barf ook hetzelfde samen als voor je hond.

Zelf heb ik wel HB gehad voor de hond maar vind het geen aanrader. Veel vocht, ruikt niet lekker, nee vooralsnog ben ik er wel klaar mee.
Hallo Cindy,

In Haaksbarf zit 20 % groenten. Daarom lijkt het mij al niet geschikt voor de kat.
De slager die het maakt heb ik persoonlijk gesproken. Hij zag er geen probleem in het ook aan de kat te voeren........ en dat vind ik dus vreemd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#847525
katten zullen niet dood neervallen van groente, maar volgens mij hebben ze het ook niet echt nodig, en kunnen ze het niet eens lekker verteren. katten zijn immers obligate carnivoren.
komt er ook nog eens bij dat veel groente giftig zijn voor katten, maar dat zijn wel de meeste groente die voor honden ook niet geschikt zijn (bv nachtschade groente).

ik geef mn katten geen groente, ik zie er het nut niet van in, en ze vinden het ook niet lekker.
Door Mevroi Kruim
#847534
20% groente vind ik erg veel voor katten, een procent of 5 a 10 voor katten die het lusten lijkt me meer dan voldoende.
Obligaat carnivoor betekent dat de kat niet zonder vlees kan, itt honden die in leven kunnen blijven op een vegetarisch dieet. Het betekent niet dat de kat verplicht is alleen dierlijke producten te eten. Zeggen mijn katten die brood, rijst, pasta en gekookte groente jatten  >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#849743
hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties. Als ik meer informeer over HB krijg ik steeds meer negatieve reacties te horen. Dit in tegenstelling tot CB of Barf.

Op deze manier ben ik weer wat wijzer geworden :-)

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2529855
Paar jaar later;

Er is inmiddels Haaks Barf Catfood en is verkrijgbaar in vijf smaken:
Kip, Rund, Konijn, Zalm en Eend
Iedere smaak van de catfood is opgebouwd, uit 70% spiervlees, 15% orgaan en 15% bot.

Mochten er mensen via google hier belanden :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door