Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2529817
Ik heb een paar kg visafval gehad van de visboer, maar ik zou eigenlijk wel willen weten, wat wat is.

Hoe doen jullie dit? Zijn er basis regels of handige site's?

Sowieso wil ik het verschil leren zien tussen een vette vis en wit vis.
Door eelke
#2529891
Toch vast maar wat aan het peuteren geweest  :biggrin2:

Schol? Met nog een stukje vastgevroren losse vis
Afbeelding

Denk dat die koppen erbij horen...weet het niet zeker
Afbeelding

1 grote vis en een boel kleintjes, sprot of sardien?
Afbeelding

Afbeelding

Zalmforel. Die kijken wel boos zeg  :o
Afbeelding


Nou, schieten maar! Graag ook of het witvis is of vette vis, zoetwater of zoutwater, en hoe je kunt zien welke soort het is, leer ik (en misschien ook anderen) er ook nog van, kan ik steeds bij de beginpost bijwerken :)
Door boskat
#2529933
Bovenste schol zoutwater
Kleine visjes spiering, zoutwater die grote vis ,waarschijnlijk een zeebaars,wist manlief niet zeker
3 e foto haring dacht manlief ,vette vis zoutwater
Laatst gewijzigd door boskat op ma 03 dec 2012, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2529963
Lucie110 schreef: Ik ben ook wel benieuwd wat voor vis dat is op die tweede foto. Even goed kijken wat voor vinnen er aan zitten, waar ze zitten en hoeveel het er zijn en dan die link er nog eens bijpakken  :)
Ja inderdaad, moet het nog eens goed uitpluizen. Moeilijk maar interessant, zit al heel de avond vissen te kijken internet.  :biggrin2:

Heb dit al gevonden, maar nog best moeilijke vragen
http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/vissoorten/default.asp?t=3

Zijn er vissen die een hond niet mag hebben? Er zit ook een gerookte paling kop bij, die geven we maar niet he... (verder dus ff goed opletten wat er nog meer bij zit)
#2531021
eelke schreef: Ja, zal ik doen :)

Ben ze nu ontdooit aan het kijken, maar dat wil nog niet zo...
En? Ben je al de vissen herkenner geworden van BP? Of is het zo erg geworden dat waar je ook kijkt overal visjes ziet?  ;D ;D
Door eelke
#2531022
Extreme schreef: En? Ben je al de vissen herkenner geworden van BP? Of is het zo erg geworden dat waar je ook kijkt overal visjes ziet?  ;D ;D
Haha nee niet echt. Ik ga ze zo weer eens uit de koelkast halen :P
Maar schol, forel en haring ben ik inmiddels wel zeker van :) er zit ook rode poon bij, de rest ga ik zo bestuderen.
Door eelke
#2531045
Zo, weer wat visjes (was nogal een gewroet, en er zit veel smerigs tussen wat ik dan maar niet ga voeren...);

Er komt tarbot in mij op....het zijn ook platte vissen, maar minder plat als de schol lijkt het;
Afbeelding

Deze hebben kleine tandjes
Afbeelding

Baby scholletjes en ??? haring kopjes?
Afbeelding

???
Afbeelding

Volgens mij dezelfde als die grote kop die bij de kleine visjes zit
Afbeelding

Rode poon (Gijs mag deze zo vast eten omdat ik van Rimanda hoorde dat haar honden die niet lusten, ff kijken of hij ze wel lust dus)
Afbeelding

Flubber achtig spul. Geen idee wat het is, en waarvan het is...
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door