Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ''Lenie...
#252698
Ik zou graag willen weten waar je zoals kalfribben en kalfbotten enz zou kunnen kopen, ik heb eigenlijk al heel wat slagers afgebeld maar helaas niet te krijgen in Almelo.
verder durf ik geen kippe vleugeltje te geven aangezien ze dat hoogtwaarscheinlijk zo doorslikken.
Heb een hondje van 11 jaar een yackrussel terièr, een van 10 jaar een maltezertje, en een kruising kooiker van 7, die ik carnibest Natuur en Lam/rijst geef op dit moment. Ze vinden het echt heerlijk moet ik zeggen. ik doe er wel extra groenten bij door of rijst of macaroni. daarnaast krijgen ze pens of hart of kip als maaltijdje ter afwisseling. ja en dan een eitje yogurt stukje kaas, ik bedoel per dag of kaas of yogurt of eitje.
Ik vraag me alleen af of het wel goed is om rijst of macaroni door de Carnibest te doen. verder krijgen ze 3 x per week een visolie capsule.
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op di 01 feb 2005, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#252723
LENIE.BERENDS schreef: Ik zou graag willen weten waar je zoals kalfribben en kalfbotten enz zou kunnen kopen, ik heb eigenlijk al heel wat slagers afgebeld maar helaas niet te krijgen in Almelo.
Kan je niet via je Carnibest verkooppunt aan botten komen? Als het goed is kunnen ze die voor je meenemen vanuit Ermelo (waar de CB ook vandaan komt).
Door ''Lenie...
#252836
Nou misschien wel '' ik heb inmiddels een e-mailtje gestuurd naar mijn verkooppunt ''Dinero in Enschede, en daar is nog even het wachten op eigenlijk.
Ik had nl op deze site een aanbieding zien staan van een mevr uit delft, ze had ook botten van Carnibest afgenomen, maar haar honden konden niet tegen botten en zo doende deed ze ze weg.
Dat bracht mij op het idee om ook eens aan mijn verkooppunt te vragen of ze het voor me mee kon brengen bij de eerst volgende bestelling.
Door Ordell
#252848
Audrina schreef: Kan je niet via je Carnibest verkooppunt aan botten komen? Als het goed is kunnen ze die voor je meenemen vanuit Ermelo (waar de CB ook vandaan komt).
Kan wel, maar die zijn zo kaal als een luis, en veel te duur, ik geloof 4 euro per kilo of zoiets.... ::)
Door Ordell
#252876
LENIE.BERENDS schreef: Zit er helemaal geen vlees meer aan de botten van Carnibest ! tja waar haal ik ze dan eventueel ? heb al zoveel afgebeld voor botten ( met vlees er aan )
Die kant waar jij woont.....? Geen idee.... ::)
Door Lupa
#252935
probeer een islamitische slager
en anders ga je berekenen hoeveel je nodig hebt voor bv 3 maanden en ga je een keer op pad er voor, bv ergens in nh was er een adres
Laatst gewijzigd door Lupa op di 01 feb 2005, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#252947
LENIE.BERENDS schreef: :D Sorry Lizzy, t'was niet mn bedoeling om tussenbeide te komen. was een foutje van mij !
Geeft niks hoor :D, zo is het ook geregeld, toch!
Door tieneke
#253172
Gino schreef: Kan wel, maar die zijn zo kaal als een luis, en veel te duur, ik geloof 4 euro per kilo of zoiets.... ::)
De botten die ik bij Corine koop zijn zeker niet zo kaal als een luis ???
Bibi is ook niet 1 van de goedkoopste met de botten toch ;
Door tieneke
#253174
LENIE.BERENDS schreef: Zit er helemaal geen vlees meer aan de botten van Carnibest ! tja waar haal ik ze dan eventueel ? heb al zoveel afgebeld voor botten ( met vlees er aan )
Overdrijven is soms een vak van sommige mensen Lenie ;)
De botten van Cb zijn echt niet kaal hoor!
Mijn honden eten haast niet anders
Het is jammer dat je niet in de buurt woont.
Probeer het eens bij je in de buurt,volgens mij zitten daar zat adressen.
Gewoon even alles opzoeken en afbellen,zeker weten dat je er altijd wel iets voor weinig geld aan overhoud :D
Door Lupa
#253197
tieneke schreef: Overdrijven is soms een vak van sommige mensen Lenie ;)
De botten van Cb zijn echt niet kaal hoor!
Mijn honden eten haast niet anders
Het is jammer dat je niet in de buurt woont.
Probeer het eens bij je in de buurt,volgens mij zitten daar zat adressen.
Gewoon even alles opzoeken en afbellen,zeker weten dat je er altijd wel iets voor weinig geld aan overhoud :D
het is wat je metbotten met vlees verstaat, hier kan ik de botten van carni niet als maltijd geven
Door Lizzy
#253208
Als je de vleesbotten waar Harold ze haalt vergelijkt met die botten van Carnibest, dan zijn de meeste botten zo kaal als een luis! Da's echt geen maatstaf hoor Harold! Het is soms echt behelpen.....

Die bij Bibi zijn trouwens ook zo kaal als een luis, maar daar kan Bibi niks aan doen. Ik weet waar ze vandaan komen en daar krijg je alleen maar kale botten! Ze plukken die botten echt helemaal kaal en wat er over blijft is het enige wat je krijgen kunt.

Afhankelijk van wat je plannen zijn met botten, is het prima te doen om die kale botten ook te voeren. Eerst een flinke bak of lap vlees, daarna een kaal bot.

Ja, mooier is een vleesbot, maar het is haast ondoenlijk om daaraan te komen, tenzij je een hoop geld neer telt. Bij De Islamtische slager kun je perfecte vleesbotten kopen, 50% vlees of meer. Maar deze botten kosten zomaar 6 a 8 euro de kilo.... Mijn Dalmaten eten 1 kilo bot per keer.... Moet wel leuk blijven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 feb 2005, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#253209
Lupa schreef: het is wat je metbotten met vlees verstaat, hier kan ik de botten van carni niet als maltijd geven
Nee klopt, die kale botten kun je niet als maaltijd geven. Die moet je inderdaad geven na een bak vlees. Maar goed, op zich is dat toch geen probleem? Eerst een lap vlees en dan een kaal bot?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door