Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#252695
Ik vroeg me af als je je honden hele diertjes te eten geeft, zoals een kip, rat of konijn, waar je dat dan in moet delen. Aangezien we werken met percentages voor orgaanvlees, r&b enz.
Als een hond bijv 21 kilo per 3 weken nodig heeft. Zou je een heel diertje van een kilo er dan gewoon van af kunnen trekken en de rest in percentages verdelen?
Ik neem aan dat de verhoudingen wel goed zijn als je een compleet diertje geeft, maar ik vraag het toch maar even hoe je dat in die percentages moet verwerken.


groetjes
Evita
Gebruikersavatar
Door Nitus
#252706
Een heel dier hoef je idd niet in de percentages mee te nemen, tenminste, als alles en nog in zit, vaak worden er volgens mij de organen eruit gehaald :-\. Daar moet je dan een beetje opletten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252730
Als je komplete prooidiertjes geeft dan heb je alleen met gewichten te maken de verhoudingen zijn dan gewoon zo perfect als het zijn kan.
Door Lupa
#252755
met de percentages verhoudingen is er juist geprobeerd om een hele prooi na te botsen
Door Lizzy
#252845
Lupa schreef: met de percentages verhoudingen is er juist geprobeerd om een hele prooi na te botsen
Nou, dat hangt er maar vanaf volgens welke methode je zelf samenstelt. In het geval van Lonsdale heb je gelijk, maar in het geval van Ian B. niet echt. Hij hanteert heel andere percentages als een heel prooidier.
Door Lupa
#252928
Lizzy schreef: Nou, dat hangt er maar vanaf volgens welke methode je zelf samenstelt. In het geval van Lonsdale heb je gelijk, maar in het geval van Ian B. niet echt. Hij hanteert heel andere percentages als een heel prooidier.
maar de bedoeling van Ian B. is het toch ook om een prooi na te botzen? maar dan heeft hij andere idee over de verhoudingen van een prooi, als dat niet zo is waar zijn zijn persentages dan op gebaseerd?
Door Lizzy
#252952
Lupa schreef: maar de bedoeling van Ian B. is het toch ook om een prooi na te botzen? maar dan heeft hij andere idee over de verhoudingen van een prooi, als dat niet zo is waar zijn zijn persentages dan op gebaseerd?
Nou, met 60% rauwe vleesbotten en 20% groentes vind ik eigenlijk het hele idee van het prooidier nabootsen niet van toepassing. Een gemiddeld prooidier bestaat voor 10% uit bot. En niet voor 20% uit groentes ;D. Zijn percentages zijn gebaseerd op het feit dat een hond niet alleen een carnivoor is (maar ook een aaseter, enzovoorts).
Door Lupa
#252956
Lizzy schreef: Nou, met 60% rauwe vleesbotten en 20% groentes vind ik eigenlijk het hele idee van het prooidier nabootsen niet van toepassing. Een gemiddeld prooidier bestaat voor 10% uit bot. En niet voor 20% uit groentes ;D. Zijn percentages zijn gebaseerd op het feit dat een hond niet alleen een carnivoor is (maar ook een aaseter, enzovoorts).
dat krijgje met die engelse boeken :-[
maar nu weet ik het :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253119
Lizzy schreef: Nou, met 60% rauwe vleesbotten en 20% groentes vind ik eigenlijk het hele idee van het prooidier nabootsen niet van toepassing. Een gemiddeld prooidier bestaat voor 10% uit bot. En niet voor 20% uit groentes ;D. Zijn percentages zijn gebaseerd op het feit dat een hond niet alleen een carnivoor is (maar ook een aaseter, enzovoorts).
nou misschien een zeekomkommer ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door