Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2525848
Heb van alledrie weer ontlasting laten onderzoeken bij Het Woud.
Saar is nu 7 maanden en die had ik alleen 1x uit het nest 'volgens schema' ontwomd. Bas had ik al heel lang niet ontwormd (kan me niet heugen...), was bij het laatste onderzoek nog 'vrij'. En voor Lizzy geldt hetzelfde maar ivm dekking die er aan zit te komen wilde ik even weten of alles schoon was. Zeker gezien er hier veel paardenpoep e.d. gesnoept wordt.
En jawel, alledrie op alles negatief!!! Geen ontworming nodig, ik vind het een uitkomst deze onderzoeken!
Door tessa
#2527053
Ik doe mee aan het spoelwormenonderzoek van Utrecht.
Alle drie de honden zijn al 5 maanden op rij vrij van wormeitjes.
Wat ik me nu afvraag is: zal ik de pups die ik nu van Tanja heb liggen  (2 weken oud) wel ontwormen.
Ik heb wel wormpasta in huis gehaald, maar ik twijfel nog een beetje.

Ik heb het ook aangegeven bij Utrecht, toen Tanja nog drachtig was, maar ik heb daar geen antwoord op gehad.
Ik hoor de pups wel heel af en toe een keer kuchen, dat kan op wormen duiden.
Wat zouden jullie doen?
Door Lizzy
#2527445
tessa schreef: Ik doe mee aan het spoelwormenonderzoek van Utrecht.
Alle drie de honden zijn al 5 maanden op rij vrij van wormeitjes.
Wat ik me nu afvraag is: zal ik de pups die ik nu van Tanja heb liggen (2 weken oud) wel ontwormen.
Ik heb wel wormpasta in huis gehaald, maar ik twijfel nog een beetje.

Ik heb het ook aangegeven bij Utrecht, toen Tanja nog drachtig was, maar ik heb daar geen antwoord op gehad.
Ik hoor de pups wel heel af en toe een keer kuchen, dat kan op wormen duiden.
Wat zouden jullie doen?
Kunnen de pups niet mee doen aan het worm onderzoek? En anders opsturen naar het Woud? Als ze kuchen en jij vermoed spoelworm, zou ik ontwormen.

Ik ga zelf de pups bij 2 weken (en bij 4 weken en bij 6 weken) Propolis + probiotica geven maar als ik vermoed dat ze vol zitten met spoelworm, gaat er echt een ontwormingsmiddel in. Als ik dat idee niet heb, blijft het dus bij Propolis en ga ik bij 6 weken van alle pups mest opsturen naar Het Woud.
Door Jantina
#2528797
Lizzy schreef: Kunnen de pups niet mee doen aan het worm onderzoek? En anders opsturen naar het Woud? Als ze kuchen en jij vermoed spoelworm, zou ik ontwormen.

Ik ga zelf de pups bij 2 weken (en bij 4 weken en bij 6 weken) Propolis + probiotica geven maar als ik vermoed dat ze vol zitten met spoelworm, gaat er echt een ontwormingsmiddel in. Als ik dat idee niet heb, blijft het dus bij Propolis en ga ik bij 6 weken van alle pups mest opsturen naar Het Woud.
O, wat ben ik blij dat Bisq eerder loops is dan mijn Lizzy :biggrin2:. Want dit vind ik wel heel interessant... Zeker omdat hier de 'populatie' dus ook worm-vrij is... Propolis van welk merk (mijn buurman is imker, zou ik het ook aan hem kunnen vragen?) en in welke verhouding?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door